توسعه اقتصاد خصوصی راهکار تحقق رونق تولید است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: حمایت، تقویت و توسعه اقتصاد خصوصی مهم‌ترین راهکار تحقق شعار امسال یعنی رونق تولید است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: حمایت، تقویت و توسعه اقتصاد خصوصی مهم‌ترین راهکار تحقق شعار امسال یعنی رونق تولید است.

مسعود گلشیرازی در گفتگو با ایرنا درباره نام‌گذاری امسال به «رونق تولید» افزود: برای تحقق این شعار، دولت باید دست از سر اقتصاد بردارد و اجازه دهد بخش خصوصی اقتصاد کشور را در دست بگیرد و موانع را از سر راه بردارد. او با تاکید بر اینکه رونق به معنی داغی بازار است، اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد شود که تقاضا در بازار از عرضه بیشتر شود که لازمه آن تغییرات بنیادی در شاخص‌های اقتصاد کلان کشور است. این فعال اقتصادی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد، شاهد خواهیم بود که موضوع اشتغال در کشور ساماندهی می‌شود. گلشیرازی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال، باید حمایت و رونق تولید در سطح خانوارها، بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌های دولت مورد اقبال جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث آسیب‌شناسی باید نگاه ویژه‌ای به اشتغال و بیکاری شود و موضوع جایگزینی تولید داخل به جای قاچاق و واردات مورد توجه جدی قرار گیرد. او با بیان اینکه وضعیت تولید در شرایط نامناسبی است، تصریح کرد: به دلیل بوروکراسی بیش‌ازحد و دست و پاگیر در دستگاه‌های دولتی، شاخص‌های محیط کسب‌وکار و حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مطلوب نیست. گلشیرازی افزود: اگر به خودمان نیاییم در بخش تولید آسیب جدی می‌بینیم و همین اشتغال موجود از دست می‌رود. این فعال اقتصادی نام‌گذاری امسال به رونق تولید را حرکتی مدبرانه و آگاهانه خواند و ادامه داد: این موضوع از آسیب‌های آتی جلوگیری می‌کند و هدایتگر تحول‌های مثبت است به شرطی که همه در کنار هم حرکت کنند. او از جمله اقدام‌های لازم برای رونق تولید را اصلاح قواعد زائد که مخل تولید و کسب‌وکار هستند، عنوان کرد و افزود: این کار با تعامل، تخصص گرایی، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و بهبود شاخص‌های محیط کسب‌وکار در بخش‌های مالیات، تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری و حمایت قضایی از فعالان اقتصادی انجام می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار