دلایل تعلل باشگاه ذوب‌آهن در انتخاب سرمربی

باشگاه ذوب‌آهن باید در کم‌ترین زمان ممکن سرمربی خود را معرفی کند و با جذب بازیکنانی با تجربه فوتبالی همراه با مدت قرارداد طولانی تیم خود را برای سالیان طولانی بیمه کند.

دلایل تعلل باشگاه ذوب‌آهن در انتخاب سرمربی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های ایران، جام خلیج‌فارس با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس، نایب‌قهرمانی استقلال تهران و جایگاه سومی تراکتورسازی تبریز به پایان رسید.
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که لیگ پانزدهم را با قهرمانی در جام حذفی به پایان رسانده بود در این فصل از رقابت‌ها، تیمی با کم‌ترین تغییرات از لحاظ کادر فنی و بازیکن را روانه مسابقات لیگ‌برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کرد.
پایان کار گل‌محمدی
ذوبی‌ها که تا پایان هفته هفتم نتایج نسبتا ضعیفی را با یحیی گل محمدی کسب کردند، سرانجام و پس از شکست مقابل استقلال تهران با این مربی قطع رابطه کرده و مجتبی حسینی، دستیار گل‌محمدی را جایگزین او کردند تا ذوب‌آهن ادامه لیگ را با یک مربی جوان دیگر ادامه دهد.
برخلاف تصور، حسینی نتایج شگفت‌انگیزی را با ذوب‌آهن کسب کرد و از هفته هشتم تا هفته چهاردهم از هفت بازی خود 6 پیروزی و یک شکست کسب کرد و جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا بخشید.
ذوب‌آهن در جام حذفی نیز تیم‌های اکسین البرز، ماشین‌سازی و گسترش فولاد تبریز را شکست داد و در نیمه نهایی در ورزشگاه فولادشهر و در وقت‌های اضافی مغلوب شاگردان امیر قلعه‌نویی در تراکتورسازی تبریز شد.
حذف از آسیا
در ادامه سبزپوشان اصفهانی که با به خدمت گرفتن ربیع عطایا قصد تقویت خط هجومی خود را داشتند راهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شدند و با قرار گفتن در گروه C این رقابت‌ها با تیم‌های العین امارات، الاهلی عربستان و بنیادکار ازبکستان همگروه شدند و با 2 پیروزی، یک تساوی و 3 شکست در مرحله گروهی از این رقابت‌ها حذف شدند.
پیروی ذوب‌آهن در هفته آخر تلخ شد
شاگردان مجتبی حسینی در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر، رقابت تنگاتنگی را با همشهری خود برای کسب رده چهارمی و کسب سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشتند که نهایتا موفق شدند با شکست پدیده مشهد در اصفهان و با توجه شکست سپاهان برابر استقلال در ورزشگاه آزادی رده چهارم جدول را از آن خود کنند. البته ذوب‌آهن با توجه به شکست تراکتورسازی مقابل نفت تهران در فینال جام حذفی شانس کسب سهمیه آسیایی را از دست داد تا لیگ شانزدهم با خاطره‌ای تلخ برای سبزپوشان اصفهانی به پایان رسد.
در ادامه و با آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ‌برتر اکثر تیم‌ها، یارگیری و انتخاب سرمربی خود را برای فصل جدید رقابت‌های لیگ‌برتر آغاز کردند که در این میان چند تیم سابقه‌دار کشور مانند ذوب‌آهن اصفهان به دلایلی نامعلوم تا کنون هیچ‌ اقدامی برای انتخاب سرمربی خود نکرده‌اند که از عواقب آن می‌توان به جدایی چند بازیکن تاثیرگذار مانند مهرداد قنبری، حجت حق‌وردی و جری بنگسون نام برد.
نمازی و صالح جدی‌ترین گزینه‌های ذوب‌آهن
در چند روزه گذشته اسامی مختلفی از سوی رسانه‌ها به عنوان گزینه‌های باشگاه ذوب‌آهن برای سرمربی‌گری این تیم عنوان شد که "امید نمازی" دستیار سابق کی‌روش در تیم ملی و "مجید صالح" مربی سابق استقلال از جدی ترین گزینه‌های سرمربیگری ذوب‌آهن یاد می‌شوند. در این ممکن است "مجتبی حسینی" با توافق با مسئولان باشگاه به کار خود ادامه دهد.
نام سرمربی ذوب‌آهن به زودی اعلام می‌شود
احمدرضا فقیهی، معاون فنی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره آخرین وضعیت باشگاه ذوب‌آهن برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال این باشگاه، اظهار داشت: برای انتخاب سرمربی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و هیئت مدیره باشگاه در حال بررسی 3 گزینه نهایی برای انتخاب سرمربی ذوب‌آهن هستند که به جمع‌بندی نهایی رسیده و گزینه نهایی اعلام شود.
وی تصریح کرد: گزینه‌ها در هیئت مدیره مطرح شده و به احتمال در هفته جاری نام سرمربی ذوب‌آهن اعلام می‌شود.
معاون فنی باشگاه ذوب‌آهن درباره مسائل و مشکلات مالی در این باشگاه، گفت: این مسائل را نمی‌توان مشکلات مالی مطرح کرد و تقریبا این مشکلات در همه جا به چشم می‌خورد و این در حالی است که هیئت مدیره، باشگاه را به درآمد زایی و خود کفا بودن موظف کرده که یک مقوله روتین است.
وی ادامه داد: این وظیفه کار بسیار خوبی است اما شرایط و مدت زمان خاص خودش را می‌خواهد. صادقی به عنوان مدیر عامل کارخانه ذوب‌آهن و هیئت مدیره حامی باشگاه بوده و شرایط را تا به این جای کار با توجه به مسائل موجود هموار ساخته‌اند.
لزوم تسریع در معرفی سرمربی باشگاه ذوب‌آهن
اصغر مازیار، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره تعلل باشگاه ذوب‌آهن در انتخاب سرمربی و عواقب این کار اظهار داشت: اگر باشگاهی دوراندیشی داشته باشد و جایگاه‌های خوب را برای خود متصور شود بایستی کادر فنی خود را انتخاب و تکلیف بازیکنانی که قرارداد آن‌ها به پایان رسیده است را هر چه سریع‌تر مشخص کند.
وی تصریح کرد: اخباری که چند روز گذشته از باشگاه ذوب‌آهن به گوش می‌رسد حاکی از آن است که این باشگاه در این زمینه‌ها موفق عمل نکرده است. اما شاید تفکر مدیریتی این باشگاه به صورت دیگر باشد که این باشگاه نیاز به تغییر کادر فنی و بازیکن ندارد.
مربی سابق ذوب‌آهن، بیان کرد: اگر ذوب‌آهن قصد تقویت تیم خود و عدم بازگشت به گذشته را داشته باشد بایستی هرچه سریع‌تر تکلیف سرمربی خود را مشخص کند و با به خدمت گرفتن بازیکنان جوان تیم خود را در چند پست تقویت کند.
وی درباره جدایی چند بازیکن تاثیرگذار ذوب‌آهن و ایجاد مشکل برای آینده این تیم، گفت: بهترین تصمیم‌گیرنده در این رابطه خود باشگاه ذوب‌آهن است، زیرا این باشگاه است که از جزئیات قرارداد بازیکنان خود مطلع است. در ذوب‌آهن بازیکنانی مانند قاسم حدادی‌فر حضور دارند که فوتبال خود را از این باشگاه آغاز کرده و در همه زمان‌ها نسبت به ذوب‌آهن وفادار بوده‌اند اما این‌گونه بازیکنان به پایان دوره فوتبالی خود نزدیک می‌شوند.
مازیار ادامه داد: تعدادی از بازیکنان نیز با قرارداد یک ساله و یا دو ساله به عضوت باشگاه ذوب‌آهن درآمده و تکلیف این بازیکنان نیز بایستی هر چه سریع‌تر مشخص شود.
مربی سابق ذوب‌آهن به دستور العمل AFC درباره حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باشگاه ذوب‌آهن بایستی هرچه سریع‌تر به فکر تامین و ترمیم تیم فوتبال خود باشد و با توجه با بودجه مشخص شده کار خود را آغاز کنند.
وی با بیان این‌که ذوب‌‎آهن 2 راه اساسی را در پیش دارد، تصریح کرد: اگر ذوب‌آهن از بازیکنان پایه خود برای فصل آینده استفاده کند هزینه کم‌تری دارد و اگر بخواهد در حد نام ذوب‌آهن باشد و مقام‌های سال‌های گذشته خود را تکرار کند بایستی هزینه کند و با به خدمت گرفتن چند بازیکن تاثیرگذار تیم خود را تقویت کند.
صالح بهتر از نمازی
مازیار درباره گزینه‌های مطرح شده برای نیمکت ذوب‌آهن در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک مربی راجع به همکار خود نباید اظهار نظر کنم اما امید نمازی با توجه به این‌که از فضای فوتبال ایران و باشگاه ذوب‌آهن دور بوده‌ گزینه مناسبی نیست و مدت کوتاهی که در ایران فعالیت داشته در تیم بحران‌زده استیل آذین و دستیار کی‌روش در تیم ملی بوده است.
این کارشناس فوتبال ادامه گفت: نمازی از دانش بالایی در فوتبال بهره می‌برد اما ذوب‌آهن شرایط خاصی دارد که سرمربیگری او در این زمان به نفع باشگاه ذوب‌آهن نیست. اما مجید صالح با فوتبال ذوب‌آهن آشنا است و با یک کادر فنی خوب برای ذوب‌آهن کارگشا خواهد بود.
بستن تیمی با جذب بازیکنانی با تجربه فوتبالی همراه با مدت قرارداد برای چند فصل

وی در پاسخ به این سوال که سرمربی جدید ذوب‌آهن چه اولویت‌هایی را برای تقویت این تیم باید در دستور کار خود قرار دهد، بیان کرد: مربی ذوب‌آهن بایستی در راستای اهداف این باشگاه اهداف خود را مشخص کند و این در حالی‌است که تا کنون اهداف باشگاه ذوب‌آهن برای فصل آینده مشخص نیست.
مازیار اظهار داشت: مربی جدید ذوب‌آهن بایستی با اهداف این باشگاه همخوانی داشته باشد و به نظر من اولین کار آماده کردن تیمی است که این باشگاه به مدت سالیان طولانی روی آن حساب کند. شرایط باشگاه ذوب‌آهن به گونه‌ای است که اکثر بازیکنان آن یا پا به سن گذاشته و یا این که قراردادشان به پایان رسیده است.
مربی سابق ذوب‌آهن گفت: به نظر من ذوب‌آهن در این فصل بیشتر تمرکز خود را بر روی سرمایه‌گذاری نیروی انسانی معطوف کند و به دنبال کسب مقام نباشد و تیمی خوب با بازیکنانی با تجربه فوتبالی با مدت قرارداد بالا را راهی مسابقات فصل آینده کند تا سال‌ها طولانی حرفی برای گفتن داشته باشد. ذوب‌آهن تیم ریشه‌داری است و امکانات لازم برای پایه‌ریزی این اهداف را دارد.
حال باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده چه کسی سکان هدایت تیم ذوب‌آهن را برای فصل آینده رقابت‌ها در دست می‌گیرد و این که در این تیم موفق خواهد شد و یا خیر.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار