خبرهای خوش برای تئاتر اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، علاوه بر بیان توضیحاتی دربارۀ ساخت سالن تئاتر شهر، از جزئیات مبالغی که برای کمک به تئاتر شهر اصفهان در بودجۀ ۹۹ شهرداری اصفهان تصویب‌شده نیز خبر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، علاوه بر بیان توضیحاتی دربارۀ ساخت سالن تئاتر شهر، از جزئیات مبالغی که برای کمک به تئاتر شهر اصفهان در بودجۀ ۹۹ شهرداری اصفهان تصویب‌شده نیز خبر داد.

مهدی مزروعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پروژۀ احداث سالن تئاتر شهر در محل سینما همایون گفت: در این خصوص فرصت‌سوزیِ بزرگی اتفاق افتاد و دلیل آن هم این بود که طی نزدیک به دو سال مذاکره با محوریت ریاست محترم سابق شورا و پیگیری دو عضو کمیسیون فرهنگی یعنی فریده روشن و مهدی مقدری، نظر بر این بود که حوزه هنری اصفهان سهم مالکیت خود در سینما همایون را به شهرداری اصفهان منتقل کند و سپس نسبت به طراحی و احداث سالن تئاتر شهر در این محل اقدام شود.
وی ادامه داد: اما حوزه هنری اصفهان با استفاده از حقوق مالکانه و تأکید بر تجربیات و امکانات خود در احداث مجموعه‌های سینمایی و فرهنگی، خواهان حضور در پروژۀ تئاتر شهر به‌صورت مشارکتی بود و درنهایت به دلیل اصرار مدیریت شهری بر موضع خود، موضوع بلانتیجه ماند و فرصت سوزی دوساله‌ای ایجاد شد که نیازمند پاسخگویی است.
سخنگوی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: با خارج شدن سینما همایون از دستور کار، موضوع جانمایی مجدد مکان مناسب برای احداث تئاتر شهر پیگیری و درنهایت زمینی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع تعیین و پس از طی یک فرایند مشخص، کار طراحی پروژه به آقای علیرضا تغابنی، یکی از معماران ایرانی با سوابق درخشان ملی و بین‌المللی سپرده شد.
مزروعی افزود: در بودجۀ سال ۱۳۹۹ نیز با نظر مساعد همکارانم در کمیسیون فرهنگی و سایر اعضای شورای شهر، مبلغی معادل ۱۵ میلیارد تومان برای سال اول احداث سالن تئاتر شهر پیش‌بینی و تصویب‌شده است .
وی با بیان اینکه مطابق زمان‌بندی مندرج در قرارداد طراحی سالن تئاتر شهر، امیدوارم که تیرماه ۱۳۹۹ کار طراحی نهایی و احداث آغاز شود، اظهار کرد: به‌عنوان یک گزینۀ شتاب‌دهنده، مذاکرات مؤثری برای جذب شریک و سرمایه‌گذار نیز در دست انجام است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با شرح مواردی که برای کمک به تئاتر اصفهان در بودجۀ سال ۱۳۹۹ شهرداری اصفهان تصویب‌شده، گفت: پنج میلیارد تومان برای احداث حداقل چهار تماشاخانه (بلک باکس) در فضای کراس آور واقع در ابتدای خیابان چهارباغ پایین، ۵۰۰ میلیون تومان برای تبدیل فضای موجود در فرهنگسرای باران به تماشاخانه (بلک باکس) و یک میلیارد تومان نیز برای حمایت از تولید تئاتر در اصفهان تصویب شد.
مزروعی ادامه داد: با پیگیری و مذاکرات گسترده و فشرده نیز یک و نیم میلیارد تومان دیگر به پروژۀ بازسازی تالار هنر اصفهان افزوده شد و این مجموعه، خردادماه به ظرفیت تئاتر اصفهان بازخواهد گشت.
وی با اشاره به تلاش برای احداث یک پردیس فرهنگی هنری در محل سینما همایون اظهار کرد: با مذاکره مجدد با حوزه هنری اصفهان در تلاشیم که موضوع احداث این پردیس فرهنگی هنری را به‌صورت مشارکتی احیا کنیم و ردیفی نیز به این منظور در بودجۀ ۹۹ گنجانده‌شده است.
سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: به جرأت می‌توان گفت که تصویب موارد فوق‌الذکر در فضای فرهنگی هنری اصفهان بی‌سابقه بوده و امیدواریم بتوان با دور نگه‌داشتن این پروژه‌های از آسیب‌های شیوع ویروس کرونا به اقتصاد شهری و با حمایت اعضای محترم شورای شهر، مدیران شهری و اهالی فرهنگ و هنر، بتوان در مدت باقیمانده از مسئولیت مدیریت شهری فعلی این موارد را به نقطه‌ای مطلوب رساند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار