شرایط برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره متوسطه اصفهان تشریح شد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شرایط برگزاری امتحانات این دوره تحصیلی دانش آموزان در استان اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا محمدرضا ناظم زاده صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته معلم اظهار کرد: امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری با رعایت همه تمهیدات و فاصله‌گذاری‌ها برگزار می‌شود و خانواده‌ها نگران برگزاری حضوری این امتحانات نباشند.

وی در خصوص پایه‌های هفتم تا یازدهم متوسطه تصریح کرد: وضعیت آزمون‌های این پایه‌ها هنوز تعیین تکلیف نشده اما پیشنهاد قالب این است که امتحانات به وسیله معلمان در کلاس و با توجه به شناخت معلم در طول آموزش‌های مجازی و حقیقی صورت بگیرد و نمرات پایانی به این طریق مشخص شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در پایه نهم امتحانات هماهنگ نداریم، افزود: آزمون‌های این پایه نیز مانند دیگر پایه‌ها برگزار می‌شود و باتوجه به اینکه ۸۰ درصد محتوای آموزشی تا اسفندماه تدریس شده بود تنها ۲۰ درصد از کتب درسی در فضای مجازی تدریس شد که تلاش می‌شود پاسخ به این ۲۰ درصد سوالات به صورت اختیاری باشد.

وی درخصوص استفاده معلمان از تجهیزات و اینترنت گفت: ممکن است برخی معلمان تمایل نداشته باشند از وسایل شخصی دیجیتال خود برای امر آموزش استفاده کنند که به این همکاران اعلام کردیم می‌توانند از امکانات و تجهیزات مدارس برای آموزش دانش آموزان استفاده کنند.

ناظم زاده درخصوص نظارت بر شبکه شاد و روند آموزش در آن اظهار کرد: قطعاً نظارت بر آموزش‌های مجازی بیشتر از آموزش حقیقی است و مدیران برنحوه آموزش در این فضا نظارت کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد دانش آموزان از دسترسی به امکانات و آموزش‌های مجازی محروم هستند، گفت: طبق آمارهای گرفته شده ۷۵ درصد دانش آموزان به فضای مجازی با آموزش‌های آن دسترسی دارند و می‌توانند از فضاهای ایجاد شده استفاده کنند که قطعاً برای ۲۵ درصد محروم از این فضا تدابیر لازم اندیشیده شده وتلاش می‌کنیم این ۲۵ درصد هم به وسیله راهبران آموزشی و بسته‌های آموزشی درنظر گرفته شده آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درخصوص تداوم آموزش در شبکه شاد اظهار کرد: این شبکه دائمی خواهد بود و آسیب‌های آن در حال رصد و شناسایی است تا حدود ۱۵ میلیون دانش آموز بتوانند در سال‌های آینده نیز چه در تعطیلات یا بحران‌های احتمالی از این ظرفیت استفاده کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار