۱۲۰۰ خانوار عشایر از اواخر اردیبهشت‌ماه وارد چادگان می‌شوند

فرماندار چادگان گفت: عشایر به عنوان جامعه‌ای ارزشمند جزء سرمایه‌های ما هستند که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، عباس توکلی در جلسه شورای عشایری شهرستان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با ایجاد برنامه‌های متنوع و حضور مسئولان در کنار عشایر و بررسی مشکلات موجود نگاه و توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارد.

فرماندار چادگان گفت: حمایت از جامعه عشایری، به معنای حمایت و رونق تولید داخلی در راستای تحقق شعار محوری سال جاری است.

وی با بیان اینکه۱۲۰۰ خانوار عشایر از اواخر اردیبهشت‌ماه وارد شهرستان می‌شوند، تصریح کرد: در کنار جامعه شهری، جامعه روستایی و عشایری نیز یکی از اقشاری است که علاوه بر تولید، نقش مهمی در اقتصاد شهرستان دارند و چادگان در بخش چنارود میزبان عشایر است و در این جهت هر خدمتی از دستمان برآید برای این جامعه مهم اجتماعی انجام می‌دهیم.

همچنین مختار اسفندیاری- مدیرکل امور عشایر استان تأکید کرد: هرچه عشایر ساماندهی شده و به مشکلات آن‌ها پرداخته شود از حاشیه‌نشینی و بروز معضلات اجتماعی جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: توجه به جامعه عشایری و بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها از اولویت‌های کاری مسئولان شهرستان است و در نظر است با تشکیل جلسات مستمر و منظم این شورا بتوانیم در راستای سیاست‌های دولت با حفظ این جمعیت نقش بسزایی در ایجاد آسایش و افزایش تولیدات داخلی آن‌ها داشته باشیم.

اسفندیاری با اشاره به جمعیت ۱۲۰۰ خانواری عشایر شهرستان که تعداد قابل توجهی دام سبک دارند، تأکید کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف به رفع موانع و مشکلات مربوط به عشایر هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار