نخستین لرزش سپاهان با جدایی محمدی

مهرداد محمدی را باید نخستین لژیونر فصل تازه به‌پایان رسیده فوتبال ایران قلمداد کرد. بازیکنی که در دو فصل اخیر با پیراهن سپاهان به میدان می‌آمد و بازیکن کارآمدی در ترکیب طلایی پوشان اصفهانی بود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: محمدی به تیم پرتغالی داوس آوس پرتغال پیوسته است. تیمی ناآشنا در لیگ پرتغال که فصل گذشته با رتبه چهاردهمی به کارش پایان داد و باشگاهی گمنام در فوتبال این کشور محسوب می‌شود. محمدی در حالی به‌پای امضای قرارداد با این تیم پرتغالی نشسته که ظاهرا مبلغ قراردادش با داوس آوس بسیار پایین‌تر از حد نرمال است. خبرگزاری‌ها مبلغ این نق و انتقال را 140 هزار دلار عنوان کرده‌اند که به قیمت دلار چیزی نزدیک به دو میلیارد تومان می‌شود. احتمالا خالص دریافتی محمدی هم بیش از یک و نیم میلیارد تومان نخواهد بود. رقمی که این بازیکن فصل گذشته بیشتر از آن را از باشگاه سپاهان دریافت کرده بود. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که زمان قرارداد محمدی هم موردتوجه قرار می‌گیرد. بر اساس اخبار منتشرشده در خبرگزاری‌ها محمدی قراردادی سه‌ساله با باشگاه داوس آوس بسته است و اگر مبنا را همان 140 هزار دلار قرار دهیم و بر زمان قرارداد یعنی سه سال تقسیم کنیم، هرسال مبلغی بیش از 46 هزار دلار یا 667 میلیون تومان سهم این بازیکن نخواهد بود.

محمدی با نظر مستقیم ویسی جذب شد

اما جدا از این موضوع سپاهانی‌ها از همین حالا باید به فکر پیدا کردن جایگزینی برای این وینگر سرعتی باشند. میلاد محمدی بازیکنی بود که در لیگ شانزدهم و با نظر مستقیم عبدا... ویسی جذب سپاهان شد. در آن زمان ویسی تیمی برای قهرمانی می‌بست و محمدی که در لیگ پانزدهم برای راه‌آهن 10 گل به ثمر رسانده بود، گزینه بسیار کارآمدی محسوب می‌شد. محمدی باوجود درخشش در ترکیب راه‌آهن نتوانست مانع سقوط تیمش به لیگ دسته یک شود اما برای خودش نام و آوازه‌ای دست‌وپا کرد. محمدی طی فصل نخست حضورش در سپاهان هفت گل برای طلایی پوشان اصفهانی به ثمر رساند. این در حالی بود که او در بیشتر بازی‌ها به‌عنوان مهاجم هدف انجام‌وظیفه می‌کرد. او یکی از بهترین‌های سپاهان در لیگ شانزدهم بود و در تیمی که با حاشیه‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، نقش برجسته‌ای داشت. با کنار گذاشتن ویسی و آمدن کرانچار شرایط بازی برای محمدی تغییر کرد و این بازیکن در نقش وینگر سمت راست به بازی گرفته می‌شد. محمدی در لیگ هفدهم مانند سایر بازیکنان سپاهان شرایط خوبی نداشت و فصل هفدهم را تنها با یک گل خاتمه داد. با شروع لیگ هجدهم و نتایج درخشان طلایی پوشان با امیر قلعه‌نویی، این بازیکن هم نسبت به فصل گذشته رشد پیدا کرد و همان محمدی زمان حضور در راه‌آهن شد. محمدی فصل گذشته 26 بار برای طلایی پوشان اصفهانی به میدان رفت و شش بار نیز موفق به گلزنی شد. او همچنین در فصل گذشته سه پاس گل برای همبازیانش فراهم کرد تا در موفقیت‌های تیم زردپوش اصفهانی نقش پر رنگی داشته باشد. محمدی که از قدرت دریبلینگ بالایی برخوردار است با تکیه‌بر همین توانایی ذاتی و البته استارت‌های انفجاری می‌تواند خط دفاعی حریفان را به‌هم‌ریخته و خودش را به‌آسانی تا نزدیکی‌های دروازه رقیبان برساند. اتفاقی که در لیگ هجدهم‌بارها تکرار کرد و با فرارهای تندوتیزش مدافعان تیم‌های مقابل را حسابی به‌زحمت می‌انداخت.

تاکید قلعه‌نویی بر حفظ محمدی

امیر قلعه‌نویی هنگامی‌که در فصل گذشته سکان هدایت سپاهان را بر عهده گرفت بسیار از بازیکنانی که ویسی جذب کرده بود را نخواست و تیم را بر اساس اندیشه‌های تاکتیکی خودش چید. از معدود بازیکنانی که قلعه‌نویی بر حفظ او تاکید کرد مهرداد محمدی بود. قلعه‌نویی که از شیوه بازی بازیکنان تندوتیز و تکنیکی خوشش می‌آید محمدی را نگه داشت تا به‌عنوان یک وینگر کلاسی برای سپاهان نقش‌آفرینی کند. او به این بازیکن 27 ساله مأموریت داده بود تا با استفاده از سرعت و تکنیک خط دفاعی حریفان را تحت‌فشار قرار داده و برای دیگر همبازیانش فرصت گلزنی فراهم کند. محمدی هم سعی کرد تا این مأموریت را به بهترین شکل انجام دهد و در این راه توفیقی نسبی به دست آورد. او بیش از آن‌که برای حمله‌وران سپاهان موقعیت‌سازی کند از ضربات ناگهانی‌اش استفاده کرد و شش بار توپ را به دروازه حریفان دوخت. گل‌های محمدی هم اغلب با پای چپ به ثمر رسید چراکه این بازیکن تبحر خاصی در استفاده از پای چپ دارد. به‌هرحال سپاهانی‌ها سه فصل از این بازیکن استفاده کردند و ظاهرا فصل آینده دیگر محمدی با پیراهن تیم زردپوش اصفهانی به میدان نخواهد آمد. همین موضع تا حدودی کار را برای باشگاه اصفهانی دشوار خواهد کرد چراکه آن‌ها در فصل نقل و انتقالات باید به دنبال بازیکنی با ویژگی‌ها محمدی باشند که پیدا کردن چنین بازیکنی هم دشواری‌های خاص خودش را دارد. البته برنامه‌های تاکتیکی سرمربی فصل آینده سپاهان هم در این‌که چه بازیکنی و با چه ویژگی‌هایی باید در این پست محمدی به گرفته شود بسیار تأثیرگذار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار