خانه‌های بوم‌گردی فرصتی برای رونق اقتصادی قلعه قاسم

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: شناخت فرهنگ محله‌ای و نقش سنتی آن در اداره امور شهر، ارتباط دینی، خانوادگی، اداری، قضایی، اقتصادی، شغلی و قومی محلات در گذشته و چگونگی تغییرات آن درزمان حال می‌تواند مددکار برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی باشد.

علی سلیمیان در نشست با شهردار زرین شهر ضمن تبریک هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: امروزه نقش مدیریت شهری در ایجاد شرایط بهینه زندگی برای شهروندان بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه طی سال های گذشته برای تامین زیرساخت‌های زندگی شایسته برای شهروندان زرین شهر در مجموعه شهرداری زرین شهر تلاش فراوانی صورت پذیرفته است.
وی حوزه خدمات شهری را تابلوی اقدامات شهرداری دانست و افزود: عمده انتظارات شهروندان در حوزه خدمات شهری خلاصه می شود، و بطور مثال یکی از مطالبات شهروندان از شورای شهر حفظ فضای سبز و پیرایش به موقع چمن ها و پارکهای محلات مختلف از جمله خیابان ولی عصر و چهارصد دستگاه است .
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصرح کرد: لکه گیری و آسفالت معابر یکی دیگر از مطالبات عمومی شهروندان بوده بنابراین انتظار می رود اداره ارتباطات مردمی شهرداری زرین شهر پیام های شهروندان را به صورت دسته بندی شده به اطلاع معاونت‌های خدمات شهری و عمران برساند تا مطالبات به حق این عزیزان پیگیری و نتیجه ان نیز اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: چهار راه امام رضا یکی از نقاطی است در زمان پیک تردد با گره ترافیکی مواجه می شود و از طرفی به دلیل تردد دانش آموزان نگرانی های بسیاری برای تردد ایمن آنان وجود دارد از این رو باید با هماهنگی بیشتر با پلیس راهو به گونه ای عمل شود که خانواده ها دغدغه تردد فرزندان خود را در این مسیر نداشته باشند.
سلیمیان اضافه کرد: نصب تابلوهای تبیلغاتی‌های جدید با جانمایی هایی که صورت گرفته است، اعتراض برخی کسبه و شهروندان را به همراه داشته و نیاز است چنانچه برخی جانمایی ها مشکلاتی را برای شهروندان به همراه دارد چاره اندیشی شود تا آسیبی به منظر شهری نیز وارد نشود.
وی یادآور شد: یکی از موضوع‌هایی که امروز باید به عنوان سرفصلی مهم در پیشانی اقدام‌های شهرداری مورد توجه قرار گیرد چرخش به سوی درآمدهای پایدار بر پایه سرمایه‌ها و فرصت‌های شهری است و یکی از مباحثی که می توان به ان در محله قلعه قاسم پرداخت موضوع بوگردی است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند بهره‌برداری از امکانات و ظرفیت‌های موجود برای توسعه همه‌جانبه شهرها از مهمترین مؤلفه‌های مدیریت کارآمد شهری است، در این میان تبدیل تهدیدها و چالش‌های شهری به فرصت‌هایی برای خدمات‌رسانی بهتر و نوسازی شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: محله قلعه قاسم به عنوان یکی از محلاتی کهن زرین شهر، با داشتن خانه های قدیمی می‌تواند جاذب خوبی برای گردشگران باشد، از این رو با ایجاد یک اقامتگاه بومگردی با سبک و سیاق قدیمی علاوه بر اینکه در جذب گردشگر مؤثر است می‌تواند بازگو کننده فرهنگ کهن و قدیم مردم این محله باشد.
سلیمیان با بیان اینکه محله‌های قدیمی با شکل گیری فرهنگ مردم ارتباطی خاص دارد ، متذکر شد: حس تعلق خاطر و شکل گرفتن قسمتی از زندگی و شخصیت افراد تا حدی وابسته به این محلات بوده و هست به شکلی که هنوز بسیاری از افراد با وجود اینکه سال‌هاست از این محلات کوچ کرده‌اند خود را منتسب به این محلات و دارای اصالت می‌دانند.
وی تاکید کرد: شناخت فرهنگ محله‌ای و نقش سنتی آن در اداره امور شهر، ارتباط دینی، خانوادگی، اداری، قضایی، اقتصادی، شغلی و قومی محلات در گذشته و چگونگی تغییرات آن درزمان حال می‌تواند مددکار برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی باشد و شهرداری نیز باید از این فرصت استفاده کرده تا رونق را در محلهد قلعه قاسم با مشارکت شهروندان و بخش خصوصی رقم بزند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار