آخرین سنگر بی‌دفاع ذوب‌آهن

رشید مظاهری از ذوب‌آهن جدا شد و به تراکتورسازی پیوست تا آخرین سنگر دفاعی تنها نماینده آسیایی ایران بی‌دفاع بماند. ستاره بی‌چون‌وچرای تیم ذوب‌آهن که در سال‌های اخیر تنها ملی‌پوش این تیم در جام‌جهانی 2018 بود پس از پایان لیگ هجدهم مشتریان پروپاقرصی داشت.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: از تیم پرسپولیس هم به‌عنوان گزینه اصلی که برای جذب مظاهری خیز برداشته، نام‌برده می‌شد. از سوی دیگر رشید مظاهری پس از پایان قراردادش با ذوب‌آهن دیگر اطراف باشگاه آفتابی نشد تا همه این اتفاقات به شایعه جدایی زودهنگام مظاهری از جمع سبزپوشان اصفهانی دامن بزند. با پستی هم که این دروازه‌بان ملی‌پوش تنها چند روز پس از پایان لیگ منتشر کرد جدایی خودش را از جمع سبزها راقطعی کرد: «من شش سال با پیراهن ذوب در سطح اول فوتبال ایران بودم و حالا فکر می‌کنم اگر قرار است هر دو پیشرفت کنیم باید راهمان را از هم جدا کنیم. من خوب می‌دانم اگر به تیم ملی رسیدم، اگر به‌جام‌جهانی رفتم، اگر این سال‌ها توانستم به افتخاراتی دست پیدا کنم تنها به خاطر ذوب‌آهن و هوادارانش، مربیان خوب و همبازیان وفادار و البته مدیری کار بلد به نام سعید آذری بود و برای همین تا دنیا دنیاست معرفت و رفاقت و نان‌ونمکشان یادم می‌ماند.»

مظاهری و پرسپولیس به هم نرسیدند

همان‌گونه که اشاره شد از باشگاه پرسپولیس به‌عنوان مقصد بعدی مظاهری نام‌برده می‌شد. قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر به جذب این دروازه‌بان ملی‌پوش علاقه نشان داده بود اما در ابتدا باید تکلیف علیرضا بیرانوند مشخص می‌شد. ظاهرا گلر نخست تیم ملی پیشنهادهای خارجی دارد و می‌خواهد ادامه فوتبالش را در جایی جز ایران پیگیری کند. پیوستن مظاهری به پرسپولیس هم رابطه مستقیمی با سرنوشت بیرانوند داشت چراکه تیم سرخ‌پوش پایتخت باید از میان بیرانوند و مظاهری یکی را انتخاب کرده و حضور هم‌زمان این دروازه‌بان با صلاح نبود چراکه بیرانوند و مظاهری دروازه‌بان‌هایی نبودند که تحمل نیمکت نشینی را داشته باشند. در این میان از باشگاه تراکتورسازی هم به‌عنوان دیگر گزینه موردنظر مظاهری صحبت به میان آمد و برخلاف گمانه‌زنی‌ها تراکتوری توانستند با مظاهری قرارداد امضا کنند.حالا ذوبی‌ها یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران را ازدست‌داده‌اند و باید به دنبال یافتن جانشینی برای این سنگربان ملی‌پوش باشند. مأموریتی بسیار دشوار که انجام آن برای باشگاه اصفهانی دردسرهای خاص خودش را خواهد داشت چراکه در حال حاضر گلری در اندازه‌های رشید مظاهری دیده نمی‌شود که ذوبی‌ها بتوانند او را راضی به حضور در اصفهان کنند. البته از محمدرضا اخباری و حسین حسینی به‌عنوان جانشینان مظاهری نام‌برده می‌شود که از حسینی دروازه‌بان استقلال می‌توان به‌عنوان دروازه‌بانی مطمئن یادکرد.

رشید از گمنامی تا اوج شهرت

رشید مظاهری تا پیش‌ازاین که پیراهن ذوب‌آهن را بر تن کند بازیکن گمنامی در فوتبال ایران محسوب می‌شد. او شش سال پیش محمدی به اصفهان آمد و با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد امضا کرد. مظاهری در نیم‌فصل دوم لیگ سیزدهم با تیم اصفهانی قرارداد امضا کرد اما درخشش او از لیگ چهاردهم و پس از حضور یحیی گل محمدی به‌عنوان سرمربی جدید اتفاق افتاد. ذوبی‌ها که دو فصل کابوس وار را در لیگ برتر پشت سر گذاشته بودند با یحیی گل محمدی چنان طوفانی به راه انداختند که همه کارشناسان فوتبال را شگفت‌زده کردند. آن‌ها دو بار فاتح جام حذفی شدند و دو بار هم با عنوان چهارمی در لیگ برتر به کارشان پایان دادند. در آن دوره رشید مظاهری به نقطه اتکایی برای تیم سبزپوش اصفهانی تبدیل شد و ازجمله عوامل مهم کامیابی ذوب‌آهن در لیگ برتر و جام حذفی به شمار می‌رفت. درخشش با پیراهن ذوب‌آهن این دروازه‌بان آماده را تا پوشیدن پیراهن تیم هم پیش برد. او در جام‌جهانی 2018 یکی از دروازه‌بان‌های تیم ملی در روسیه بود و هرچند فرصت بازی پیدا نکرد اما تجربه گران‌بهایی در کارنامه بازیگری‌اش به ثبت رسید. در فصل گذشته هم رشید مظاهری به‌عنوان گلر نخست تیمش به میدان آمد و تا هفته‌های پایانی هم وظیفه نگهبانی از دروازه تیمش را بر عهده داشت. مظاهری در یکی دو هفته پایانی لیگ دیگر روی نیمکت ذوب‌آهن دیده نشد تا زمزمه‌هایی جدایی او از جمع سبزپوشان اصفهانی بیشتر شنیده شود و سرانجام هم به تبریز کوچ کرد. بر این اساس باید حضور شش‌ساله او در ترکیب ذوب‌آهن را به‌عنوان نقطه عطف کارنامه این بازیکن ثبت کرد. کارنامه‌ای که با دو قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر جام تکمیل می‌شود. مظاهری همچنین در مسابقات آسیایی همراه با ذوب‌آهن مقابل حریفان عربی نمایش‌هایی به‌یادماندنی را عرضه کرد و شاید اگر تعصب تیم‌های عربی بر استفاده از دروازه‌بان‌های داخلی نبود پیشنهادهای مالی دندان‌گیری از همین تیم‌های قطری و اماراتی پیش روی خودش می‌دید. البته شاید هیچ‌گاه تجربه شیرین حضور در اصفهان با پیراهن ذوب‌آهن دیگر نصیب این دروازه‌بان ملی‌پوش نشود اما مظاهری 30 ساله عزم خود را جزم کرده تا با پیراهن تیم تراکتورسازی، تجربه‌های متفاوتی به کارنامه بازیگری‌اش اضافه کند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار