پاتک سنگین سپاهان به پرسپولیس

بشار رسن هافبک عراقی فصل پیش پرسپولیس در تیررس باشگاه سپاهان قرار دارد و امیر قلعه‌نویی دستور جذب این بازیکن را صادر کرده است. رسن که چند فصلی با پیراهن تیم سرخ‌پوش تهرانی به میدان می‌آمد زمزمه جدایی سر داده و در این میان امیر قلعه‌نویی فرصت مناسبی پیداکرده تا هافبک خلاق فصل پیش پرسپولیس را به خدمت بگیرد.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: رسن بازیکنی است که برانکو اصرار زیادی به حفظ او دارد اما پرسپولیسی‌ها هنوز نتوانسته‌اند رضایت این بازیکن را برای ادامه همکاری با خود جلب کنند، این در حالی است که پیشنهاد سپاهانی‌ها باعث شده کار برای پرسپولیسی‌ها سخت‌تر از قبل شود. با توجه به عملکرد بشار ر‌سن، پرسپولیسی‌ها برای ادامه همکاری با او علاقه زیادی دارند. از سوی دیگر ظاهرا پیشنهاد نجومی سپاهانی‌ها، موضع بشار را برای بله گفتن به پرسپولیس سخت‌تر کرده است. در این میان بشار رسن به پرسپولیسی‌ها مهلت داده تا تصمیم نهایی خود را برای توافق با او بگیرند چراکه پیشنهاد نقد سپاهان را پیش روی خود می‌بیند و در نظر دارد در صورت تعلل پرسپولیسی‌ها کار خود را در اصفهان تمام کند.

درخشش با پیراهن پرسپولیس در لیگ قهرمانان

بشار رسن در دو فصل اخیر جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس بود و در نخستین بازی خود با پیراهن این تیم، زمینه بازگشت تاریخی در مقابل الاهلی را فراهم کرد. او همچنین در روزهای محرومیت پرسپولیس درخشان ظاهر شد و یکی از بهترین‌های تیمش در نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم به شمار می‌رفت. این بازیکن یکی از خریدهای جالب‌توجه پرسپولیس در فصل هفدهم محسوب می‌شد. بازیکنی که با توجه به شرایط سنی و کیفی‌اش می‌توانست روزهای خوبی برای این تیم هم از حیث مالی و هم فنی شکل دهد. رسن خیلی زود توانست با نمایش کیفی خود هواداران پرسپولیس را به اعتماد بالایی از خود نزدیک کند و اوج درخشش او در جدال با الاهلی عربستان در همان روزهای ابتدایی حضورش بود. رسن با پیراهن شماره 55 پرسپولیس به ستاره مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی این تیم در آن مقطع تبدیل شد و در ادامه نیز با درخشش خود باعث شد تا نگرانی کمی بابت جدایی زودهنگام سروش رفیعی شکل گیرد. هواداران پرسپولیس امیدوار بودند با تداوم حضور این بازیکن در تیمشان، قدرت هجومی خط هافبک پرسپولیس بیش‌ازپیش نمایان شود اما به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازی مهدی ترابی در همان نقشی که بشار رسن انجام‌وظیفه می‌کرد، اشاره داشت. رسن از زمانی که ترابی در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم به ترکیب پرسپولیس اضافه شد کمتر فرصت بازی پیدا کرد و برانکو ترجیح می‌داد از ترابی به‌عنوان بال هجومی سمت راست استفاده کند. همه این شرایط عاملی شده تا این هافبک ملی‌پوش عراقی به دنبال ترک باشگاه پرسپولیس باشد و پیشنهاد چرب و نرم سپاهانی‌ها هم مزید بر علت شده تا یکی از ستاره‌های قهرمان لیگ هفدهم حسابی هوایی شود. البته خبرهایی هم منتشرشده مبین بر این‌که مدیران باشگاه پرسپولیس به هر شکل ممکن می‌خواهند رسن را به تمدید قرارداد راضی کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

سپاهان به رسن نیاز دارد

سپاهانی‌ها در لیگ فصل گذشته از کمبود یک هافبک طراح و خوش‌فکر رنج بسیاری بردند. زردپوشان اصفهانی که با امیر قلعه‌نویی سودای قهرمانی در سر داشتند محمد کریمی بازیکن ناشناخته شمالی را به خدمت گرفتند بلکه این بازیکن همراه با مهدی کیانی نبض میانه میدان تیم اصفهانی را تنظیم کنند. همچنین تمدید قرارداد رسول نویدکیا هم ازجمله دیگر ترفندهای امیر قلعه‌نویی برای تقویت میانه زمین تیمش بود. در نیم‌فصل هم محسن مسلمان جذب شد تا خیال سرمربی از کلیدی‌ترین منطقه بازی راحت شود. اما در عمل آنچه اتفاق افتاد خلاف پیش‌بینی‌ها بود چراکه محسن مسلمان و رسول نوید کیا از شرایط آرمانی به دور بودند و محمد کریمی هم قابلیت‌های یک بازیگردان تمام حرفه‌ای را از خود بروز نداد. این شرایط باعث شد تا قلعه‌نویی چیدمان تاکتیکی تیمش را بر اساس شیوه بازی مهدی کیانی تنظیم کند و عملا کاپیتان سپاهان نقش آچارفرانسه را برای پرافتخارترین مربی لیگ بازی می‌کرد. از سوی دیگر فشار بازی‌ها و جنگ‌وگریز چند تیم در صدر جدول مهدی کیانی را حسابی در تنگنا قرار داده بود و این بازیکن زحمتکش بیشتر مجبور بود در نقش هافبک دفاعی انجام‌وظیفه کند و از ایفای نقش پاسور بازمی‌ماند. وضعیتی که در پایان قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را از سپاهانی‌ها گرفت و حالا قلعه‌نویی باتجربه گرفتن از لیگ هجدهم، می‌خواهد تیمش در لیگ فصل آینده دچار مشکل جدی در میانه میدان نشود به‌ویژه آن‌که طلایی پوشان اصفهانی باید در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر شوند. با این شرایط بشار رسن می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای سپاهان باشد چراکه هم‌بازی در لیگ برتر ایران را تجربه کرده و هم با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته است. البته همه این گمانه‌زنی بر این اساس صورت گرفته که رسن از پرسپولیس جداشده و تیمی عربی هم با دلارهای نفتی این هافبک با تکنیک عراقی را وسوسه نکند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار