مطهری؛ فرشته نجات منصوریان

ارسلان مطهری فاصله چندانی تا جدایی از جمع سبزپوشان اصفهانی نداشت اما سرانجام به ماندن در ذوب‌آهن رضایت داد تا خیال منصوریان از خط حمله تیمش تا حدودی آسوده باشد. این بازیکن 26 ساله اهل گرمسار که آبان ماه سال گذشته پیراهن تیم اصفهانی را بر تن کرد در همین زمان کوتاه تااندازه‌ای درخشان ظاهر شد که توانست مشکل خط حمله نماینده اصفهان را حل کند.


امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: مطهری پدیده چند فصل قبل نفت تهران بعد از دوران پرافت و خیزی که در لیگ برتر با پیراهن باشگاه‌های پارسجنوبی، تراکتورسازی و ... پشت سر گذاشت ابتدای فصل گذشته در تصمیمی عجیب راهی عمان شد تا فوتبالش را در این کشور حاشیه خلیج‌فارس پیگیری کند. اما این انتقال زیاد طول نکشید چون او بعد از دو ماه قراردادش را با عمانی‌ها فسخ و به ایران بازگشت تا این بار سر از ذوب‌آهن دربیاورد. با حضور مطهری به نظر می‌رسید امید نمازی که از نداشتن مهاجم شش‌دانگ تحت‌فشار قرار داشت خیلی زود ارسلان مطهری را به زمین بفرستد اما به دلیل صادر نشدن ITC این بازیکن بیش از یک ماه طول کشید تا مطهری مجوز بازی پیدا کند و بتواند با پیراهن ذوب‌آهن راهی میدان شود. پس از جدایی نمازی و آمدن منصوریان اوضاع کاملا بر وفق مراد ارسلان مطهری پیش رفت چراکه سرمربی جدید با ویژگی‌های مهاجم تیمش آشنا بود و به‌نوعی خودش کاشف مهاجم ذوب‌آهن محسوب می‌شد. آغاز سریال گلزنی‌های ارسلان مطهری از نیم‌فصل دوم و با جا افتادن این بازیکن در ترکیب نماینده سبزپوشان اصفهان آغاز شد. ذوبی‌ها که باید در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان می‌رفتند با تکیه‌ بر شم گلزنی این بازیکن الکویت و الغرافه را از پیش رو برداشتند تا مطهری در نقش فرشته نجات نماینده ایران ظاهر شود. درخشش مهاجم ذوب‌آهن تنها محدود به لیگ قهرمانان آسیا نبود و او در لیگ برتر هم زوج طلایی با کریستین اوساگوآنای نیجریه‌ای تشکیل داده بود که لرزه بر اندام حریفان می‌انداختند. به‌هرحال فصل درخشان مطهری با پیراهن ذوب‌آهن در حالی به پایان رسید که زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی این مهاجم گلزن شنیده می‌شد. در چند روز گذشته هم این شایعه‌ها هرروز قوت بیشتری می‌گرفت تا جایی که خود مطهری در پستی به‌صراحت از مدیران باشگاه استقلال به دلیل تعلل در امضای قرارداد با خودش گلایه کرد. او گفت: «از باشگاه استقلال پیشنهاد دریافت کردم و به احترام مدیران باشگاه چند روز در تهران بودم اما از مدیران استقلال خبری نشد و به همین دلیل هم تصمیم گرفتم به اصفهان برگردم. من بازهم می‌گویم فقط به حرمت مدیران استقلال و هوادارانش برای این تیم صبر کردم اما بیشتر از این جایز نبود و به اصفهان برگشتم.» با این شرایط مدیران باشگاه ذوب‌آهن بلافاصله با مهاجم تیمشان وارد مذاکره شدند تا پیش از رسیدن پیشنهادهای وسوسه‌انگیز دیگر تیم‌ها، قرارداد این بازیکن را برای یک‌فصل دیگر تمدید کنند. اتفاقی که سرانجام افتاد و ارسلان مطهری در ذوب‌آهن ماندنی شد تا دغدغه منصوریان برای خط حمله تیمش رفع شود.

ذوب‌آهن خالی از ستاره نشد

تیم فوتبال ذوب‌آهن تاکنون دوستاره فصل پیش خودش را ازدست‌داده و اگر مطهری هم از جمع سبزها جدا می‌شد عملا نماینده اصفهان دیگر فشنگی در خشاب خودش نداشت تا در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل نماینده عربستان استفاده کند. رشید مطهری و محمدرضا حسینی ستاره‌های چند فصل اخیر ذوب‌آهن محسوب می‌شدند که از جمع سبزپوشان اصفهانی جداشده و پیراهن تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان را بر تن کردند. اتفاقی که هضم آن برای ذوب‌آهن آسان نخواهد بود. رشید مظاهری شش فصل دروازه تیم اصفهانی را به جایگاهی امن برای مربیان تبدیل کرده بود و یکی از گلرهای طراز اول ایران به‌حساب می‌آمد. حالا با کوچ این دروازه‌بان ملی‌پوش به تبریز، ذوبی‌ها برای یافتن جایگزینی برای این بازیکن حسابی دچار دردسر شده‌اند و هنوز مشخص نیست کدام دروازه‌بان جای رشید را خواهد گرفت. به هر حال شرایط تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان به‌گونه‌ای است که آن‌ها باید به دنبال یک سنگربان آماده و باتجربه باشند و در بازار هم پیدا کردن چنین بازیکنی همچون یافتن یک سوزن در انبار کاه است. محمدرضا حسینی هم شرایطی مشابه با مظاهری داشت هرچند پست بازی او به‌اندازه مظاهری حساس نبود. در این میان سومین ضربه اساسی به پیکره تیم ذوب‌آهن می‌توانست جدایی ارسلان مطهری باشد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد تا ذوبی‌ها با جدایی مظاهری و حسینی به‌نوعی کنار بیایند. البته با توجه به عدم تمدید قرارداد اوساگوآنا، پیدا کردن زوجی که با مطهری در خط حمله هماهنگ شود کمی کار را برای منصوریان دشوار می‌کند و به نظر می‌رسد مدیران باشگاه اصفهانی اگر مهاجم نیجریه‌ای تیمشان راضی به ماندن در ذوب‌آهن کنند گامی اساسی در داشتن یک زوج گلزن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان و همچنین لیگ نوزدهم برداشته‌اند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار