مجید مجیدی: پیام «خورشید» مسئولیت‌پذیری ما در برابر کودکان کار است

سلولویید دریمز به عنوان پخش‌کننده بین‌المللی فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی انتخاب شد.

پس از آن که فیلم مجید مجیدی با عنوان «خورشید» به فهرست رقابتی جشنواره فیلم ونیز 2020 راه یافت، اعلام شد سلولویید دریمز پخش کننده بین‌المللی این فیلم خواهد بود.
این فیلم که قرار است برای نخستین بار در سطح جهان در جشنواره فیلم ونیز دیده شود درباره یک پسر 12 ساله به نام علی و سه دوستش است. این سه با هم سخت کار می‌کنند تا بتوانند از خانواده‌هایشان حمایت کنند و در عین حال با انجام کارهای کوچک به کارهای خلاف هم دست می‌زنند تا پول به دست بیاورند. ولی علی باید به مدرسه خورشید برود که مخصوص بچه‌های خیانی است تا بتواند به گنجینه‌ای دست یابد.
این شرکت پخش سینمایی فرانسوی که در پاریس و لندن مستقر است قبلاً پخش فیلم «بدوک» مجیدی را برعهده داشته است. بنابراین مجیدی بار دیگری این دفتر پخش را انتخاب کرده است. این دفتر تولید و پخش سینمایی از سال 1987 مشغول به کار است و بیشتر فیلم‌های مستقل و تجربی را توزیع می‌کند.
مجیدی فیلمساز ایرانی نامزدی جایزه اسکار را برای «بچه‌های آسمان» در سال 1996 کسب کرد.
مجیدی درباره فیلمش گفت: «خورشید» داستان بچه‌هایی است که باید کار کنند تا به خانواده‌هایشان کمک کنند. تا امروز 152 میلیون کودک در چنین موقعیتی هستند. تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از این نوجوانان که معمولا مورد انواع سوء‌استفاده‌ها قرار می‌گیرند و از حقوق انسانی خود برای آموزش محروم می‌شوند، معمولا ناامید کننده است.
وی افزود: پیام این فیلم این است که ما باید در برابر این بچه‌ها مسئول باشیم. این در حالی است که بسیاری از آنها خیلی هم بااستعداد و همه آنها باارزش هستند. نمی‌توان به راحتی در برابر وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنها و آینده‌ای با فرصت‌های محدود و دورنمای ضعیف سکوت کرد.
مجیدی تأکید کرد که بازیگران فیلم از میان بچه‌های کار انتخاب شده‌اند.
جشنواره فیلم ونیز از 2 تا 12 سپتامبر اولین جشنواره مهم بین‌المللی است که قصد دارد در دوران ویروس کرونا به صورت فیزیکی برگزار شود.

ارسال نظر