خلعتبری در حال و هوای جوانی

بازگشت محمدرضا خلعتبری به تمرین‌های ذوب‌آهن می‌تواند بهترین خبر برای علیرضا منصوریان باشد. مهاجم 36 ساله سبزها در حالی دوباره پا به توپ شد که فصل گذشته در بازی با نساجی به‌شدت از ناحیه پا آسیب دید و بعد از معاینه‌ای پزشکی مشخص رباط صلیبی این بازیکن دچار پارگی شده و فصل برای او پایان‌یافته است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: این موضوع برای علیرضا منصوریان می‌توانست بدترین خبر باشد چراکه ذوبی‌ها بهمن سال گذشته شرایط بسیار دشواری را پیش روی خودشان می‌دیدند. در آن مقطع زمانی ذوبی‌ها نیم‌فصل را با کسب رتبه چهاردهمی به پایان رسانده بودند و برای جبران مافات بازیکنانی همچون اوساگوآنا و خلعتبری را برای تقویت بخش هجومی تیمشان به خدمت گرفته بودند. از دست دادن ستاره کهنه‌کاری چون خلعتبری تا پایان فصل ضربه بزرگی به پیکره تیمی بود که برای فرار از منطقه سقوط دست‌وپا می‌زد. از سوی دیگر ذوبی‌ها باید در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا هم با نماینده کویت در همان بازه زمانی روبرو می‌شدند که شرایط را برای آن‌ها به‌مراتب دشوارتر می‌کرد. به‌هرحال خلعتبری خیلی زود از ترکیب نماینده اصفهانی کنار رفت تا شوک بزرگی به این تیم در همان ابتدای شروع نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم وارد شود. بر این اساس منصوریان باید تاکتیک تیمش را که بر اساس حضور خلعتبری در پشت تک مهاجم تعریف‌شده بود تغییر می‌داد و فصل را بدون این ستاره کهنه‌کار به پایان می‌رساند.

مصدومیت بد موقع خلعتبری

محمدرضا خلعتبری در فصل نقل و انتقالات لیگ هجدهم با تیم پدیده مشهد به توافق رسید و پیراهن این باشگاه مشهدی را بر تن کرد. بازی‌های این بازیکن 36 ساله در ترکیب تیم مشهدی تااندازه‌ای چشم‌نواز شد که پدیده با تکیه‌بر توانایی‌های همین بازیکن و چند مهره کارآمد دیگر نیم‌فصل را پا به‌پای مدعیان قهرمانی پیش آمد و هم امتیاز با دو تیم دیگر یعنی پرسپولیس و سپاهان نیم‌فصل را به پایان رساند و تنها با دلیل تفاضل گل کمتر به نایب‌قهرمانی بسنده کرد. همین درخشش خیره‌کننده کافی بود تا باشگاه ذوب‌آهن به دنبال جذب ستاره پدیده باشد و سرانجام هم از این ماموریت سربلند خارج شد. منصوریان که بازی‌های موثر خلعتبری در نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم را دیده بود امید داشت این ستاره پا به سن گذاشته با تکیه‌بر تجربه سال‌ها بازی در لیگ برتر عصای دستش شود اما یک مصدومیت بدهنگام همه رشته‌های سرمربی ذوب‌آهن را پنبه کرد.

درخشش خلعتبری در لیگ قهرمانان آسیا

محمدرضا خلعتبری کارش را از تیم فوتبال جوانان شموشک نوشهر آغاز کرد و با تیم بزرگسالان همین باشگاه در لیگ سوم حاضر شد. او سپس به ابومسلم خراسان پیوست و پس از حضور در این تیم دوران شکوفایی این بازیکن ریزنقش هم آغاز شد. دو فصل بازی او در ترکیب ابومسلم عاملی شد تا ذوبی‌ها برای جذب این بازیکن دست‌به‌کار شوند. سرانجام هم‌سال 85 خلعتبری با باشگاه ذوب‌آهن پای قرارداد نشست و به توافق رسید. دروان حضور پنج‌ساله خلعتبری در ترکیب ذوبی‌ها بهترین دروان ورزشی این مهاجم تندوتیز و با تکنیک به شمار می‌رود. خلعتبری علاوه بر درخشش در لیگ برتر همراه با ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا هم ستاره‌ای کم‌نظیر بود که در موفقیت‌های به‌دست‌آمده نقش ویژه‌ای داشت. خلعتبری یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۰ برای تیم ذوب‌آهن بود که در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ در مقابل تیم سئونگنام هم موفق به گلزنی شد. یکی از مهم‌ترین گل‌های خلعتبری در این رقابت‌ها گل دقیقه ۸۰ او در مسابقه برگشت یک‌چهارم نهایی به تیم پوهانگ استیلرز در کره جنوبی بود که باعث صعود ذوب‌آهن به مرحله نیمه‌نهایی شد. او درمجموع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ توانست پنج گل به ثمر برساند و در رده سوم گلزنان برتر این فصل از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

دوران افول

پس از حضور موفق در ترکیب ذوب‌آهن دوران افول این ستاره ریزنقش هم فرار رسید. حضور در باشگاه‌هایی همچون الغرافه قطر، الوصل امارات، پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز و سایپا هرگز برای خلعتبری موفقیت‌های گذشته را به همراه نداشت و تنها حساب بانکی این بازیکن پا پر کرد. تنها نشانه‌هایی که از همان خلعتبری سرعتی و با تکنیک دیده شد نیم‌فصل نخست لیگ فصل گذشته بود که این بازیکن به یاد جوانی گوشه‌هایی از بازی‌های چشم‌نواز سال‌های دور خودش را دوباره ارائه کرد. در فصل جاری هم ظاهرا خلعتبری تصمیم گرفته تا در بازگشت دوباره به اصفهان به یاد جوانی نشان دهد هنوز همه می‌توان به بازیکن اعتماد کرد. از سوی دیگر ظاهرا خلعتبری به باشگاه ذوب‌آهن احساس ادای دین می‌کند و تصمیم داشت در نیم‌فصل دوم لیگ فصل گذشته دینش را ادا کند که مصدومیت بد موقع در بازی با نساجی مانع این کار شد. شاید لیگ نوزدهم فرصتی مناسبی باشد تا خلعتبری در سال‌های پایان دوران بازیگری‌اش گوشه‌هایی از نمایش‌های پیشین را دوباره تکرار کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار