‌زمان علمی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی چند روز است؟ + پاسخ متخصص بیمارى‌هاى عفونى

بیمارى کووید ۱۹ همانند سایر بیمارى‌ها یک دوره نقاهت و طول درمانى دارد که باید سپرى شود تا این اطمینان حاصل شود که فرد مبتلا به کرونا بهبودى خود را به دست آورده و ویروس را به سایر افراد منتقل نخواهد کرد.

بیمارى کووید 19 همانند سایر بیمارى ها یک دوره نقاهت و طول درمانى دارد که باید سپرى شود تا این اطمینان حاصل شود که فرد مبتلا به کرونا بهبودى خود را به دست آورده و ویروس را به سایر افراد منتقل نخواهد کرد.
در این ارتباط متخصص بیمارى‌هاى عفونى و گرمسیرى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در گفتگو با تسنیم، گفت: از زمانی که ما به ویروس کرونا آلوده می‌شویم تا هنگامى که علائم بیمارى ظاهر شود، حداقل یک تا دو روز و تا حداکثر یک ماه طول می‌کشد.
دکتر پریوش داوودیان ضمن بیان اینکه دوره کمون کووید 19 به طور متوسط یک تا دو هفته است، ادامه داد: همچنین ویروس کرونا در بدن بیماران کووید١٩، سه الى چهار هفته می‌تواند باقى بماند و از ترشحات و قطرات تنفسى وى دفع شود.
وى در خصوص مدت زمان قرنطینه خانگى و بهبود کامل فرد بیمار، تصریح کرد: توصیه ما به بیماران کرونایى این است که حتى الامکان تا 21 روز در خانه استراحت کنند تا هم سلامتى جسمانى کامل خود را به دست بیاورند و همچنین ریسک انتقال ویروس به صفر برسد.
داوودیان افزود: به طور معمول به بیماران گفته می‌شود حداقل تا دو هفته در قرنطینه بمانند، البته بازهم لازم است از بهبود علائم بیمارى در فرد 10 روز گذشته باشد تا اطمینان کامل از ناقل نبودن او داشته باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات بیمارى هاى عفونى و گرمسیرى هرمزگان اظهار کرد: همچنین اگر از بیمار بعد از بهبودى، تست PCR مجدد گرفته شود و جواب آن منفى باشد و علائمى مانند تب و سرفه هاى شدید نداشته باشد، میتواند از قرنطینه خانگى خارج شود.
دکتر داوودیان تاکید کرد: هرزمان که فرد پس از دوره نقاهت خود، از قرطینه خارج شود، باید از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعى مناسب و شستشوى مداوم دست ها را نیز رعایت کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار