‌تاثیر چاقی بر شدت بیماری کرونا چیست؟

چاقى همواره پاى ثابت ریسک فاکتورهاى بیمارى‌هاى مختلفى بوده است که در این روزها رد پاى آن بر بیماران کووید ۱۹ و همچنین جانباختگان این بیمارى، دیده می‌شود.

چاقى همواره پاى ثابت ریسک فاکتورهاى بیمارى‌هاى مختلفى بوده است که در این روزها ردپاى آن بر بیماران کووید 19 و همچنین جانباختگان این بیمارى، دیده می‌شود.
طبق گفته متخصصین، بزرگسالان با شاخص توده بدنى بیش از 30، چاق محسوب می‌شوند که احتمال ابتلا به عفونت کووید١٩ و تشدید بیمارى در این افراد بویژه کسانى که داراى BMI بالاتر از 40 هستند، بیشتر از سایرین است.
همچنین در تحقیقاتی که در مورد ارتباط چاقی و خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید19 انجام گرفته است، گفته شده که در بیماران مبتلا به چاقى، مشکلات تنفسى و بسترى در ICU بیشتر از سایر بیماران رخ میدهد.
چاقی بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر تشدید بیمارى کووید١٩ تاثیر دارد
در این رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در گفتگو با تسنیم، گفت: افرادى که چاق هستند، ریسک بالاترى در ابتلا به فرم شدید بیمارى کووید١٩ دارند که یکى از علل تشدید بیمارى در جوانان همین اضافه وزن می‌باشد.
دکتر فاطمه نوروزیان افزود: چاقى بطور مستقیم سیستم ایمنى بدن را ضعیف می‌کند و همچنین باعث التهاب مزمن و تشدید مشکلات تنفسى در روند بیمارى کووید١٩ می‌شود.
وى اظهار کرد: همچنین چاقی، زمینه‌ساز بروز سایر بیماری‌های مزمن نیز بوده و ممکن است افراد مبتلا را در گروه‌های حساس قرار دهد و شانس بروز و تشدید کووید-19 را افزایش دهد.
دکتر نوروزیان تصریح کرد: بیمارى‌هاى مزمنى که با بدحال شدن بیماران کووید١٩ ارتباط مستقیمى داشته و تاثیر زیادى بر شدت بیمارى گذاشته است، فشار خون بالا و دیابت می‌باشد که این دو بیمارى در افراد با وزن بالا، بیشتر دیده می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار