قیمت میوه در سراشیبی سقوط

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان از کاهش نرخ میوه تابستانه در بازار استان اصفهان خبرداد.

نوروز علی اسماعیلی" رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان" در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت:قیمت میوه فصل به فصل و منطقه به منطقه متفاوت است البته نرخ میوه در استان اصفهان و شهر‌های دیگر روزانه مشخص می‌شود.

او در خصوص کمبود سیب زمینی در بازار استان افزود: سیب زمینی در هفته‌های گذشته به دلیل تغیرات آب و هوایی و کشت کم این محصول توسطکشاورزان استان دچار کمبود بوده اماخوشبختانه با خرید سیب زمینی از استان‌های دیگر مانند همدان، کرمان وخراسان این کمبود طی روز‌های آینده برطرف خواهد شد.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر هر کیلو سیب زمینی در بازار بین ۵ هزار تومان تا ۶۵۰۰ تومان است.
اسماعیلی در رابطه با اینکه برخی واحد‌های صنفی میوه فروشی سعی در افزایش نرخ میوه دارند ادامه داد: گشت‌های اتحادیه میوه و تربار این موضوع را تحت کنترل دارند و به شدت با این افراد برخورد میکنند، تا کنون چندین واحد صنفی هم در بازرسی صورت گرفته توسط این گشت‌ها پلمب شده است.
او در خصوص نرخ میوه‌های کاهش یافته در سال جاری گفت: در سال جاری تقریبا قیمت تمامی میوه‌ها باتوجه به فراوانی در بازار کاهش چشمگیری داشته در حال حاضر قیت هرکیلو زرد الو بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان هلو بین ۵ تا ۱۲ هزار تومان توت فرنگی و الوچه بین ۳ تا ۶ هزار تومان، گرمک بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان در پایان تصریح کرد: روند کاهش قیمت میوه‌ها تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار