افزایش سرسام آور قیمت دوچرخه

عضو کمیسیون اتحادیه دوچرخه فروشان استان اصفهان از افزایش ۴ برابری قیمت دوچرخه در بازار استان اصفهان درمقایسه با سال گذشته خبرداد.

مهدی یزدانی عضو کمیسیون اتحادیه دوچرخه فروشان استان اصفهان، اظهارداشت:متاسفانه تاثیرات منفی ناشی از شتاب بازار ارز افزایش ۴ برابری قیمت دوچرخه را در مقایسه با سال گذشته در بازار استان اصفهان رقم زده است.

او افزود:افزایش سرسام آور قیمت دوچرخه در بازار باعث شده تا از ۶۰۰ واحد صنفی دوچرخه فروش استان اصفهان ۲۰ درصد از ان‌ها نیمه فعال شوند.

عضو کمیسیون اتحادیه دوچرخه فروشان استان اصفهان تاکید کرد:قیمت دوچرخه در مقایسه با ۳ سال گذشته به ترتیب از ۱۵۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان، ۸۰۰ هزار تومان، ۱ و ۲ میلیون تومان و امسال به ۴ میلیون تومان رسیده است.

یزدانی ادامه داد:برای رونق یافتن صنعتی در کشور باید تمامی فرایند‌های اولیه ان مانند زنجیری به هم متصل باشند که در واقع این زنجیر در حوزه شغلی دوچرخه فروشان استان با وجود کمبود واردات قطعات مورد نیاز این حوزه پاره شده است.

او اضافه کرد: استان اصفهان در زمینه فروش دوچرخه به صورت کامل متکی به کشور‌های خارجی است و در حال حاضر مشکل کمبود قطعات مورد نیازی همچون بدنه الومینیوم، لنت ترمز و زنجیر چرخ این حوزه را با خطر رکود مواجه کرده است.

عضو کمیسیون اتحادیه دوچرخه فروشان استان اصفهان یادآور شد: تمامی قطعات مورد نیاز واحد‌های صنفی دوچرخه فروش استان اصفهان از کشور چین وارد و تامین می‌شود.

یزدانی گفت: در واحد‌های صنفی دوچرخه فروش استان بیش از هزار نفر مشغول کار هستند که سطح پایین درآمد مالی ناشی از تورم حاکم بر این بازار بسیاری از آن‌ها را دلسرد کرده است.

او افزود: میزان درآمد مالی دوچرخه فروشان استان اصفهان امسال بسیار کاهش پیدا کرده به طوری که اگر فرض کنیم یک دوچرخه فروش در ماه ۱۰ میلیون تومان درآمد کسب می‌کند مسائل چالشی بسیاری از جمله بیمه، مالیات، اجازه محل کسب و قبوض مختلف این درآمد را برای فرد به ۲ میلیون تومان می‌رساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار