اشتباهات داوری شائبه‌های موجود را تقویت می‌کند

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: اگر جلوی قضاوت‌های اشتباه گرفته نشود، برای فوتبال ما تبعات خواهد داشت و ذهنیت‌ها منفی موجود تقویت خواهد شد.

رسول کربکندی ، درباره اقدامات باشگاه ذوب‌آهن در خصوص مشکلات داوری بازی هفته گذشته مقابل فولاد اظهار داشت: باشگاه کاری به جز اعتراض نمی‌تواند انجام دهد اگر مربیان ما درباره مشکلات داوری مصاحبه کنند، کمیته انضباطی بلافاصله آنها را محروم می‌کند.
وی افزود: به هر حال ما کاری که لازم است را انجام می‌دهیم و مردم انتظار دارند باشگاه واکنش نشان دهد. پیش از این نیز بارها در مصاحبه‌های مختلف گفته‌ام که با توجه به شائبه‌هایی که در فوتبال ما وجود دارد اگر جلوی این‌ گونه قضاوت‌های اشتباه گرفته نشود، برای فوتبال ما تبعات خواهد داشت و ذهنیت‌ها منفی موجود تقویت خواهد شد.
سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن با اشاره به مشکلات داوری فوتبال کشور خاطرنشان کرد: می‌دانیم که مشکل داوری داریم و باید به داوران جوان فضا داد اما فضای خالی ورزشگاه‌ها نباید باعث آسودگی خاطر آنها شده و باعث شود تا هر تصمیمی می‌خواهند بگیرند.
وی ادامه داد: داور بازی با فولاد خوزستان تجربه قضاوت چندانی در لیگ برتر نداشته است و نمی‌دانم چرا همکارانش درباره تشخیص خطای پنالتی به او کمک نکردند؟ ما به فدراسیون نامه نوشته‌ و فیلم بازی را ارائه داده‌ایم و امیدوارم که بعد از این شرایط بهبود یابد.
کربکندی با اشاره به اشتباهات داوری رخ داده در بازی‌های ذوب‌آهن در 2 سال گذشته گفت: درباره اشتباهات داوری در 2 سال گذشته که بارها صحبت شده اما متأسفانه تاکنون اتفاقی رخ نداده است و به قول معروف "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است".
وی در پاسخ به اینکه چرا باشگاه ذوب‌آهن مانند برخی از تیم‌ها اقدامی در جهت تغییر داور بازی نمی‌کند، بیان کرد: به هر حال دیدار ما با فولاد نخستین بازی ما در رقابت‌های این فصل به شمار می‌رفت. نمی‌توانستیم پیش‌داوری کنیم و هنوز هم اتفاقی رخ نداده بود که بتوانیم بر مبنای آن برای تغییر داور درخواستی داشته باشیم و به طور کلی نمی‌توان بدون ذهنیت قبلی برای تغییر داور درخواست داد.
سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن اضافه کرد: امیدواریم جلوی این‌گونه اتفاقات گرفته شود و حق به حقدار برسد. متأسفانه در فوتبال ما گاهی حرف‌هایی به گوش می‌رسد که اصلاً خوشایند نیست و شائبه‌های زیادی درباره چیدمان داوران و اتفاقات داوری وجود دارد. اگر جلوی این اتفاقات گرفته نشود، همه این شائبه‌ها می‌تواند در ذهن مردم تقویت شود و این اصلاً برای جامعه فوتبال اتفاق خوبی نیست.
وی با اشاره به دستمزد اندک داوران فوتبال، تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر دستمزد داوران به حق و به اندازه و همان مبلغی که حق داوران فوتبال است پرداخت شود، تمرکز داوران ما افزایش خواهد یافت. اگر حقوق داوران به اندازه پرداخت شود، خود داوران هم می‌دانند که در صورت محرومیت از قضاوت، از نظر مالی دچار خسارت خواهند شد و همین امر باعث می‌شود توجه و تمرکز بیشتری روی کارشان داشته باشند. با این حقوق فعلی داوران که خیلی اوقات حتی به موقع هم پرداخت نمی‌شود، آنها انگیزه لازم را ندارند و رغبتی هم برای قضاوت نخواهند داشت.
کربکندی با اشاره به درخشش بازیکنان ذوب‌آهن مقابل فولاد، گفت: فولاد تیمش را برای آسیا بسته است و می‌دانستیم مقابل این تیم بازی بسیار سختی را در پیش داشته باشیم. فولاد بازیکنان باکیفیت زیادی دارد و امسال سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.
وی افزود: تیم ما هم بازیکنان زیادی از دست داده است و نسبت به فصل گذشته کاملاً متحول شده و ترکیب تیم تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان است و بیشتر بازیکنان جوان، تازه به تیم اضافه شده‌اند و همین عوامل باعث می‌شد که فکر کنیم کار سختی مقابل فولاد در پیش خواهیم داشت. در نیمه نخست خیلی به بازی مسلط نبودیم چون بازیکنان هنوز هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشتند و یک گل بد هم دریافت کردیم اما در نیمه دوم شرایط ما خیلی بهتر شد و بازیکنان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند. موفق شدیم که در عرض 5 تا 6 دقیقه، 2 گل به حریف قدرتمند خود بزنیم اما یک پنالتی اشتباه 2 امتیاز با ارزش را از ما گرفت.
سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن درباره فعالیت‌های نقل و انتقالاتی این تیم، گفت: تمام تمرکزمان معطوف به این موضوع است که رحمان رضایی یک هافبک دفاعی خوب و باکیفیت که بتواند کارایی لازم را داشته باشد، به باشگاه معرفی کند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. باشگاه ذوب‌آهن تقریباً تمام بودجه‌اش را هزینه کرده اما به دنبال جذب یک هافبک دفاعی کارآمد به جای بوحمدان هستیم که هنوز گزینه مناسبی به باشگاه معرفی نشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار