صادرات مبل صرفه پیدا کرده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان گفت: از آن‌جا که بازار مبل هنوز در رکود به سرمی‌برد و قیمت تمام‌شده کالا در داخل کشور نسبت به خارج پایین‌تر است صادرات این کالا صرفه پیدا کرده است.

حجت‌الله پورحقانی امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار کرد: از آن‌جا که بازار مبل هنوز در رکود به سرمی‌برد و قیمت تمام‌شده کالا در داخل کشور نسبت به خارج پایین‌تر است صادرات این کالا صرفه پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان تصریح کرد: زمانی که حقوق سفیران و سرکنسول‌های ایران در خارج از کشور از محل مالیات مردم پرداخت می‌شود انتظار داریم که رایزنان بازرگانی با شناخت نیازهای آن کشورها و ظرفیت‌های داخلی گزارشی تهیه و به وزارت صمت ارسال کنند.

وی ادامه داد: اگر این نیازسنجی انجام شود تولیدکنندگان شهرستانی با سلایق مصرف‌کنندگان خارجی آشنا می‌شوند، این تولیدکنندگان به دلیل هزینه‌های بالای تبلیغ نمی‌توانند خودشان برای بازاریابی اقدام کنند.

پورحقانی تأکید کرد: صادرات مبل به خارج از کشور انجام می‌شود اما حجم صادرات قابل مقایسه با چین و ترکیه نیست، این کشورها زمینه‌های صادرات را برای تولیدکنندگان خودشان فراهم کرده‌اند اما تولیدکنندگان ایرانی مشکلات زیادی در گمرک دارند.

با سرمایه ایرانی برای کارگر خارجی اشتغال ایجاد کرده‌ایم!

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا تولیدکنندگان خارجی نیز برای صادرات به ایران آمده‌اند، بیان کرد: در کلان‌شهرهای مرزی مانند تبریز کارگران خارجی برای اشتغال به ایران آمده‌اند و نباید تصور کنیم که سرمایه‌گذاران به بازار ایران آمده‌اند، بلکه با سرمایه ایرانی برای خارجی‌ها اشتغال ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: با تقدیر از یک واحد تولیدی مشکلی حل نمی‌شود بلکه دولتی‌ها باید با تولیدکنندگان گفت‌وگو و هم‌اندیشی کنند تا مشکلات تولید رفع و شرایط اقتصادی روز به روز بهتر شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار