هیأت کجا بریم؛ فهرستی از مراسم دهه اول محرم در اصفهان

دوباره انتظار عاشقان به سرآمد و پس از یک سال، رحیل کاروان حسینی به گوش می‌رسد که دل‌های آزادگان را از فراسوی مرزهای رنگ و نژاد به وطن کربلا می‌خواند چراکه «همانا در شهادت امام حسین (ع) حرارتی در قلب‌های مؤمنان است که هرگز سرد نمی‌شود».

هیأت کجا بریم؛ فهرستی از مراسم دهه اول محرم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان؛ دوباره انتظار عاشقان به سرآمد و پس از یک سال، رحیل کاروان حسینی به گوش می‌رسد که دل‌های آزادگان را از فراسوی مرزهای رنگ و نژاد به وطن کربلا می‌خواند چراکه «همانا در شهادت امام حسین (ع) حرارتی در قلب‌های مؤمنان است که هرگز سرد نمی‌شود».

ندای «هیهات من الذله» از جان پاک حسینی برخواسته و در طول تاریخ بر فطرت‌های پاک انسانی می‌نشیند و چونان موتور محرکی انسان و جامعه را به سعادت می‌راند و چه خوش گفت پیر جماران که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است».

در ادامه شرح برنامه های هیئت های اصفهان آمده است:

هیئت محبان حضرت زهرا (س)، محفل رزمندگان اسلام با شعار «بر سر عهدی که بستیم هستیم» به مدت 10 شب با سخنرانی حجج‌الاسلام سید احمد خاتمی، سید ابراهیم رئیسی، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون و بانوای مداحان میرباقری، سلیمی، معنوی، مشکدار، صدر، کیساری در میدان امام (ره) مسجد امام (ره) میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

مجموعه فرهنگی عاشوراییان با شعار «حسین نوری که خاموش نمی‌شود» از شنبه 9 شهریورماه به مدت 11 شب از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی و همچنینی مداحی حاج محمود یزخواستی و محمد طالبی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.
همچنین هیأت انصارالحسین با ندای «شانه خالی کن از بار بزرگت ای شهر....» به مدت ده شب با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن کریمی و مهمی ماندگاری و همچنین مداحی حاج محمود یزدخواستی و حامد عطریان از نماز مغرب و عشا به میزبانی عزاداران حسینی می‌پردازد.

مجمع فرهنگی اسلامی شهید مفتح، هیئت ام الحسنین (س) با «شعار نُصرتی لَکُم مُعَدَّة " برای یاری‌تان آماده‌ایم» از 10 شهریورماه به مدت 10 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام مخبری و مداحی مهدی قضاوی از اذان مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

مجموعه فرهنگی یادگاران امام (ره) با سخنرانی حجج‌الاسلام انصاری، گلشاهی، کشاورز، منصوری و با مداحی صدر معنوی به مدت 12 شب در مصلا الغدیر دانشگاه اصفهان از ساعت 8 شب میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.

هیئت فدائیان حسین (ع) طی 10 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام رنجبر و حجت‌الاسلام ماندگاری نوای سید رضا نریمانی از 10 شهریورماه در حسینیه شهدای بسیج واقع در خیابان کمال اسماعیل، خیابان پاسداران میزبان عاشقان حسنی خواهد بود.
مجموعه فرهنگی باران، با مدیحه‌سرایی علی‌اصغر صفازاده و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد داستان پور و مداحی مرتضی انصاری از 9 شهریورماه به مدت 11 شب از نماز مغرب و عشا در انگورستان ملک واقع در خیابان ملک میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.

مجموعه فرهنگی رهپویان وصال امسال با شعار «وعده ما دور میدان حسین بن علی» با سخنرانی حجج‌الاسلام مهدی کشاورز، محسن کریمی، سید مصطفی میر لوحی، داستان پور و ماندگاری و مداحی مداحان محمد یزدخواستی، محمد توکلی، حامد عطریان، جواد کیساری به مدت 10 شب در خیابان فروغی مدرسه صفاکار به میزبانی عزاداران حسینی خواهد پرداخت.

همچنین هیئت محبان الائمه الائمه 10 شب شور و عزای حسینی را با سخنرانی حج الاسلام داستان پور و کشاورز در خیابان لاله، کوچه شهید ذاکری برگزار می‌کند.

هیأت محبان الرضا با شعار «اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا» از 9 شهریورماه به مدت 11 شب میزبان گردهمایی نوجوانان و جوانان عمار با سخنرانی حجت‌الاسلام طاهری و مداحی سجاد صالحی خواهد بعد نماز مغرب و عشا خواهد بود.

هیأت حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه با سخنرانی حجت‌الاسلام قدمی، آیت‌الله مهدوی(شب سوم و چهارم) و حجت‌الاسلام میردامادی به مدت 10 شب از اذان مغرب و عشا میزبان عزاداران حسینی در خانه اصفهان، میدان نوبهار، خیمه عزای حسینی خواهد بود.


همچنین هیأت حسین جان از شنبه 9 شهریورماه از نماز مغرب و عشا به مدت 10 با سخنرانی حجج‌الاسلام حیدری و سید حبیب حسینی و با مداحی مداحان حاج سعید میرفهیمی و کربلایی جواد حیدر میزبان عاشقان حسینی خواهد بود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار