زلزله به ۵۰۰ واحد مسکونی سمیرم خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زلزله شامگاه روز چهارشنبه به ۵۰۰ واحد مسکونی در ۵۰ روستای منطقه پادنای شهرستان سمیرم خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.
منصور شیشه‌فروش روز جمعه افزود: به این واحدهای مسکونی که بیشتر آنها دارای سازه‌های مقاوم نبودند بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بر اثر این زلزله به ۶ خانه بهداشت، چهار مرکز بهداشت، ۶ باب مدرسه، یک باب مسجد، چند رشته قنات و یک مزرعه پرورش ماهی خسارت وارد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اثر زلزله شبکه آب برخی از روستاها دچار آسیب و اکنون این مشکل رفع شده است و شبکه برق روستای خفر پادنا به دلیل رانش زمین قطع شد که با ژنراتور این مشکل یرطرف شد و به بخشی از مخابرات روستاهای منطقه پادنا خسارت وارده شده است.
وی با اشاره به جلسه شب گذشته ستاد مدیریت بحران شهرتسان سمیرم با حضور مدیرعامل بنیاد مسکن و هلال احمر گفت: دیروز و امروز تیم‌های ارزیاب برای بررسی دقیق میزان خسارت‌ها به منطقه اعزام شدند تا مستندات به تهران ارسال شود.
شیشه‌فروش، حجم کمکها به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را شامل ۱۰ تن نایلون، ۲۰۰ تخته چادر و اعزام سه گروه کمک‌رسانی برای اسکان اضطراری و امداد به زلزله‌زدگان عنوان کرد و گفت : یک دستگاه لودر و یک دستگاه کمپرسی نیز به آن منطقه اعزام شده است.
وی با اشاره به بارش سنگین برف در روز گذشته در مناطق غربی و جنوبی استان از برف‌روبی ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های جنوبی استان خبر داد و گفت: شب گذشته یخ‌زدگی معابر موجب کندی تردد در این مسیرها شده بود که با حضور پلیس راه و عوامل راهداری این مشکل حل شد.
وی با اشاره به میزان بارشها در سمیرم گفت: در مجموع بارش‌ها شامل ۷۲ میلیمتر باران و ۲۵ سانتیمتر برف در این شهرستان گزارش شده است.
سمیرم باا افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار