آغاز مسابقات سراسری قرآن کریم از 6 مهر به میزبانی اصفهان

مسؤول بنیاد مسابقات قرآن کریم گفت: افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ساعت 10 صبح روز 6 مهر ماه در اصفهان برگزار و این دوره از مسابقات به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی مقنی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ساعت 10 صبح روز 6 مهر ماه در اصفهان برگزار و این دوره از مسابقات به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

مسؤول بنیاد مسابقات قرآن کریم افزود: رقابت برادران تا روز 11 مهرماه مسابقات ادامه دارد و اختتامیه در این روز برگزار می‌شود؛ برادران مجموعه 420 نفر بودند که پس از مرحله مقدماتی در قم، فینالیست‌ها که 120 نفر هستند در اصفهان حاضر می‌شوند.

وی با بیان این که حدود 300 نفر از خواهران نیز از روز 12 تا 19 مهر ماه به رقابت می‌پردازند، عنوان کرد: نفرات برتر در اختتامیه اعلام شده و جوایز خود را ارسال می‌کنند، نفرات برتر برادران و خواهران این مسابقات در رقابت‌های بین‌المللی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی حاضر خواهند شد.

مقنی سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی را مکان اصلی برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام کرد.

مسؤول بنیاد مسابقات قرآن کریم در تشریح تفاوت‌های این دوره از مسابقات عنوان کرد: امسال تنها فینالیست‌ها به اصفهان می‌آیند و دیگر مسابقات تا نیمه‌شب طول نمی‌کشد، سطح فنی مسابقات بالاتر رفته چون سنجه‌های بیشتری لحاظ کرده‌ایم و این باعث می‌شود شرکت‌کنندگان با آمادگی بیشتری در مسابقات حاضر شوند.

وی اظهار داشت: بخش آوایی این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، هم‌سُرایی و هم‌خوانی، دعا و اذان برگزار خواهد شد و درمجموع 57 داور در بخش برادران و 25 داور در بخش خواهران به داوری رقابت‌ها می‌پردازند.

مقنی خاطرنشان کرد: در مجموع بخش‌های آوایی و معارفی 530 شرکت‌کننده برادر و 410 شرکت‌کننده خواهر در رقابت‌های مرحله استانی به مقدماتی کشوری شرکت کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار