فوتبال اصفهان دوباره به خوزستان رسید

تیم‌های اصفهانی لیگ برتر در هفته چهارم این رقابت‌ها باید با حریفان خوزستانی روبرو شوند.

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان دو رقیبان سپاهان و ذوب‌آهن در این هفته از مسابقات به شمار می‌روند. طلایی پوشان اصفهانی فردا در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان رقیب مسجدسلیمانی خواهند بود و سبزها در آبادان به میهمانی نفت خواهند رفت. با برگزاری این دو دیدار پرونده بازی‌های تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در هفته چهارم بسته خواهد شد. این در حالی است که تیم‌های اصفهانی دربازی‌های هفته سوم به‌تساوی مقابل فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز رضایت دادند و این هفته به پیروزی مقابل رقیبان نیاز مبرمی دارند. سپاهانی‌ها در اهواز از پس فولاد برنیامدند تا با از دست دادن دو امتیاز حساس صدر جدول را هم به پدیده شهر خودرو واگذار کنند. ذوبی‌ها هم در فولادشهر مقابل تراکتور کاری از پیش نبردند تا همچنان در حسرت کسب نخستین پیروزی فصل بسوزند. با این دو تساوی که برای تیم‌های اصفهانی رقم خورد، سپاهان و ذوب‌آهن هفته‌ای بدون پیروزی را پشت سر گذاشتند و به تک امتیاز کسب‌شده رضایت دادند.

سپاهان در نقش‌جهان تنها پیروزی می‌خواهد

تیم فوتبال سپاهان که در همین نخستین روز هفته جاری مقابل فولاد در اهواز به‌تساوی بدون گل رضایت داد فردا باید با یک تیم دیگر خوزستانی پیکار کند. نفت مسجدسلیمان که فصل پیش تا نزدیکی‌های سقوط به لیگ دسته یک هم پیش رفت اما توانست در لیگ برتر بماند در سه هفته سپری‌شده از لیگ به سه حریف به‌تساوی رضایت داده است. آن‌ها در هفته نخست میزبان تراکتور بودند و به هر زحمتی بود توانستند از تیم پرستاره تبریزی امتیاز بگیرند. شاگردان مهدی تارتار در هفته دوم میزبان نفت آبادان بودند و با گل دقیقه 85 محمد طیبی مدافع پیش‌تاخته خودشان از یک شکست خانگی گریختند. آن‌ها همین هفته در سومین دیدار در آزادی به مصاف استقلال تهران رفتند و درحالی‌که با یک گل از حریف عقب‌افتاده بودند با گل حامد نورمحمدی مدافع پیش کشیده خودشان گل تساوی را به ثمر رساندند تا همچون هفته پیش از شکست فرار کنند. این دو بازی نشان داد نفتی‌ها اگرچه مهاجم گلزنی در اختیار ندارند اما مدافعانی میان این تیم به‌خوبی جور مهاجمان را می‌کشند. بر این اساس سپاهانی‌ها در بازی فردا باید مراقب مدافعان گلزن میزبان باشند تا از گزند ضربات آن‌ها در امان بمانند. از سوی دیگر زردپوشان اصفهانی که در دو هفته گذشته تنها یک‌بار موفق به گلزنی شده‌اند باید در این دیدار خانگی دروازه حریف را آماج حمله قرار دهند بلکه با گلزنی در این بازی خانگی دوباره به جاده موفقیت بازگردند. شاگردان امیر قلعه‌نویی باید به هر ترتیب ممکن سه امتیاز این دیدار را کسب کنند تا همچنان در جمع مدعیان قهرمانی باقی بمانند و چه‌بسا اگر پدیده شهر خودرو امتیاز از دست بدهد صدر جدول را از این حریف مشهدی باز پس بگیرند. بدترین نتیجه هم در بازی فردا سپاهان با نفت مسجد تساوی یا شکست خواهد بود که زردپوشان اصفهانی را با بحرانی جدی روبرو می‌کند. با این شرایط سپاهانی‌ها چاره‌ای جز پیروزی مقابل این حریف سخت‌کوش نخواهند داشت.

شب سخت ذوب‌آهن در آبادان

تیم فوتبال ذوب‌آهن فردا شب در آبادان میهمان نفت این شهر خواهد بود. ذوبی‌ها در حالی به مصاف حریف می‌روند که در سه هفته ابتدایی لیگ امتیازهای فراوانی ازدست‌داده‌اند و فرصت هیچ‌گونه اشتباهی ندارند. سبزها هفته نخست لیگ را با یک شکست خانگی تلخ مقابل سایپا آغاز کردند. این نتیجه در حالی رقم خورد که ذوبی‌ها در نیمه نخست با دو گل از حریف پیش بودند اما در نیمه دوم سه گل دریافت کردند تا در نخستین بازی فصل شکست دردناکی را تحول کنند. شاگردان علیرضا منصوریان در دومین بازی فصل راهی شهرستان جم شدند تا با پارس جنوبی روبرو شوند. بازی با این حریف سرسخت آن‌هم در هوای شرجی و گرم جم، دیداری بسیار دشوار برای ذوبی‌ها از آب درآمد و آن‌ها خوش‌شانس بودند که توانستند با کسب یک امتیاز راهی اصفهان شوند. در سومی بازی سبزپوشان اصفهانی عصر یکشنبه هفته جاری در فولادشهر از تراکتور پذیرایی کردند. این بازی هم در پایان حاصلی جز تساوی بدون گل را برای شاگردان علیرضا منصوریان به همراه نداشت هرچند آن‌ها شایسته پیروزی در این دیدار بودند. اما بازی امشب مقابل نفت آبادان شاید یکی از دشوارترین بازی‌ها فصل ذوب‌آهن باشد. نبرد با یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال ایران آن‌هم در گرمای شدید آبادان دشواری‌های خاص خودش را خواهد داشت. از سوی دیگر نفتی‌ها هم در همین سه هفته گذشته تیم هماهنگی نشان داده‌اند که می‌توانند در مقابل بزرگان فوتبال ایران قد علم کنند. برتری آن‌ها مقابل فولاد در اهواز، تساوی با نفت مسجدسلیمان و شکست خفیف برابر پرسپولیس در آزادی نشان می‌دهد نفتی‌ها حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند. از سوی دیگر حریف آبادانی در خانه تیمی است که به کمتر رقیب باج می‌دهد و به نظر می‌رسد شاگردان اسکوچیچ تنها باهدف شکست ذوب‌آهن وارد میدان خواهند شد. همه این شرایط از دشواری‌های بازی پیش روی ذوب‌آهن حکایت می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار