آقاکوچکی :پیگیر دیدار ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر با ترکیه و آلمان هستیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ضمن تشریح برنامه‌های آماده سازی این تیم تا زمان اعزام به پارالمپیک توکیو گفت: دیدار تدارکاتی با ترکیه و آلمان را در نظر داریم اما هنوز آن را قطعی نکرده‌ایم.

آقاکوچکی :پیگیر دیدار ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر با ترکیه و آلمان هستیم

عباس آقاکوچکی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پیگیری تمرینات آماده سازی این تیم برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ و برنامه‌های مصوب برای آنها توضیح داد و گفت: تا زمان اعزام به توکیو در مجموع ۶ مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر خواهیم گذاشت ضمن اینکه پیش بینی انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های خارجی را هم داریم.
وی با یادآوری اینکه تیمش به فاصله سه ماه پس از برگزاری اردوی نخست و از ۲۷ فروردین ماه وارد اردوی دوم شد، خاطرنشان کرد: اردوی نخست که ۲۰ تا ۳۰ دی ماه سال گذشته برگزار شد را با هدف شناسایی پتانسیل داخلی بسکتبال با ویلچر کشور دنبال کردیم. در این اردو هم روی آمادگی فیزیکی و تکنیکی اردونشینان متمرکز شدیم. همین برنامه را برای اردوی سوم که اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود هم دنبال خواهیم کرد.
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با یادآوری اینکه لژیونرهای این رشته از اردوی چهارم به ترکیب اردونشینان اضافه می‌شوند، خاطرنشان کرد: بر روی آمادگی فیزیکی و تکنیکی ۱۵ اردونشین فعلی تاکید داریم تا آنها از این حیث بتوانند به سطح لژیونرها برسند. به هر حال بازیکنان لژیونر چند ماهی است که با تیم باشگاهی خود در حال تمرین و مسابقه هستند در حالی که بازیکنان داخلی به جز یک مرحله اردو و حضور در جام دو حذفی که سال گذشته برگزار شد، هیچ فرصت دیگری برای آماده سازی نداشتند.
آقاکوچکی ادامه داد: اینگونه می‌توانیم انتخاب درست تری از میان تمام اردونشینان داشته باشیم چون فرصت برابر برای آماده سازی آنها را مهیا کرده‌ایم. در مورد ترکیب تیم ملی برای اعزام به توکیو هم بعد از اضافه شدن لژیونرها تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین در مورد برنامه‌های پیش بینی شده مانند دیدارهای تدارکاتی در جریان اردوهای آماده سازی گفت: بهترین حالت برای ملی پوشان این است که پیش از حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو چند دیدار تدارکاتی داشته باشند تا بتوانند خود را در داخل میدان هم محک بزند. این موضوع به من ِ سرمربی هم برای انتخاب و تصمیم گیری های تکمیلی کمک می‌کند. به همین دلیل با توجه به اینکه کمیته ملی پارالمپیک انجام دو مرحله اعزام تدارکاتی را برای تیم‌های پارالمپیکی مجاز کرده است، پیگیر این برنامه هستیم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در توضیح تکمیلی این موضوع گفت: قصد داریم دیدارهای تدارکاتی را در جریان اردوهای پنجم و ششم داشته باشیم که مدت زمان لازم از آماده سازی بازیکنان گذشته و آنها نزدیک به اعزام هستند. ترکیه و آلمان هم گزینه‌های موردنظر در این زمینه هستند اما هیچ قطعیتی در مورد آنها وجود ندارد.
آقاکوچکی تاکید کرد: ترکیه از تیم‌های صاحب سبک در بسکتبال با ویلچر است ضمن اینکه شرایط اعزام به این کشور هم نسبت به دیگر کشورها راحت تر است. به همین دلیل مکاتباتی داشته‌ایم تا بتوانیم در جریان اردوی پنجم یعنی اواخر تیرماه به ترکیه سفر کنیم و دیدارهایی با ملی پوشان این کشور داشته باشیم.
وی افزود: روی آلمان هم به عنوان کشور دیگر برای اجرای برنامه تدارکاتی حساب کرده‌ایم چون سطح بالایی دارد به خصوص که از میان لژیونرهای خود در لیگ باشگاهی این کشور نماینده داریم. البته وضعیت آلمان امروز به دلیل شیوع کرونا حاد است و قاعدتاً به پیشنهادهای دریافتی برای میزبانی و دیدار تدارکاتی پاسخ درستی نمی‌دهند. به همین دلیل فعلاً درخواست خود را مطرح نکرده‌ایم اما به محض بهتر شدن شرایط پیگیر مکاتبات خواهیم بود.
آقاکوچکی با یادآوری اینکه ترکیب دوازده نفره تیم ملی بسکتبال با ویلچر در اردوی چهارم مشخص می‌شود، گفت که اعزام‌های مورد نظر با همین ترکیب انجام خواهد شد.
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های مورنظر برای آماده سازی این تیم به خصوص از حیث دیدارهای تدارکاتی به نتیجه برسند تا تیمش با بهترین شرایط در پارالمپیک توکیو شرکت کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار