رشد 20 درصدی گردشگری در نگین انگشتری ایران

بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر در شش ماهه امسال در اقامتگاه های رسمی استان اصفهان اسکان یافتند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،مرکز اصفهان؛مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط ویژه‌ استان و جاری بودن زاینده‌رود و جاذبه‌هایی که در پی آن به وجود آمد، گردشگری نسبت به پارسال با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بودگفت: بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر در شش ماهه امسال در اقامتگاه های رسمی استان اصفهان اسکان یافتند.

فریدون الهیاری افزود: همچنین در این مدت ،225 هزار گردشگر آسیایی و اروپایی از کشورهایی از جمله فرانسه، آلمان،اسپانیا و ایتالیا با رشد پنج درصدی نسبت به نیمه نخست پارسال از بناهای تاریخی ارزشمند استان اصفهان بازدید کردند.

وی گفت:باغ های فین کاشان وموزه چهلستون،عمارت عالی قاپو و مساجد امام اصفهان،شیخ لطف اله و جامع به ترتیب بیشترین بازدید گردشگران داخلی و خارجی از بناهای تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص دادند.

اللهیاری اضافه کرد: حدود یک‌ میلیون و 830 هزار گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی ثبت جهانی استان اصفهان بازدید کردند.

استان اصفهان با توجه به شاهکارهای معماری زیبای اسلامی از جمله گنبدهای فیروزه ای و مناره های سربه فلک کشیده به نگین انگشتری ایران معروف و اصفهان چشم نوازترین شهرایران معروف به نصف جهان است.

استان اصفهان علاوه بر هزاران جاذبه طبیعی، بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثرآن شامل میدان امام(نقش جهان)، باغ موزه چهلستون، باغ فین کاشان و مسجدجامع، قنات های وزوان، مزدآباد میمه و مون اردستان به ثبت جهانی رسیده است.

استان اصفهان داراي 90 هتل ، 65 مهمانپذير و 444 بومگرد است كه از اين تعداد 57 هتل و 30مهمانپذير در شهر اصفهان قرار دارد و در ايام نوروز اماكن اقامتي ديگر نيز براي اسكان مسافران آماده سازی می شود.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار