جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه هشتم خرداد ۱۴۰۰

شاخص بورس در آغاز معاملات اولین روز هفته رنگ سبز به خود گرفته و با سرعت بالایی در مسیر صعودی حرکت می‌کند. تا جایی که شاخص کل بورس تهران در ۳۰ دقیقه توانسته جهش ۱۸.۶ هزار واحدی را پشت سر بگذارد. این میزان به معنای افزایش ۱.۶۸ درصدی شاخص کل است. در کنار آن شاهد افزایش ۴۶ صدم درصدی شاخص هم‌وزن هستیم که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک در مسیر صعودی همراه هستند، اما سرعت بسیار کمتری نسبت به شرکت‌های بزرگ دارند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه هشتم خرداد ۱۴۰۰

شاخص بورس در آغاز معاملات اولین روز هفته رنگ سبز به خود گرفته و با سرعت بالایی در مسیر صعودی حرکت می‌کند. تا جایی که شاخص کل بورس تهران در ۳۰ دقیقه توانسته جهش ۱۸.۶ هزار واحدی را پشت سر بگذارد. این میزان به معنای افزایش ۱.۶۸ درصدی شاخص کل است. در کنار آن شاهد افزایش ۴۶ صدم درصدی شاخص هم‌وزن هستیم که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک در مسیر صعودی همراه هستند، اما سرعت بسیار کمتری نسبت به شرکت‌های بزرگ دارند. فولاد، فملی، شستا، فارس، شپنا، شبندر و شتران از نماد‌های با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل هستند. امروز چه گروه‌های دلاری و چه گروه‌های ریالی شرایط خوبی دارند و شاهد رشد یکپارچه و سراسر سبزرنگ بازار سرمایه هستیم.

بیش از نصف بازار در مسیر صعودی قرار دارند


به گزارش فرارو در ساعات ابتدایی معاملات امروز برای اولین بار بعد از چند ماه شاهد پیشی گرفتن تعداد نماد‌های سبز رنگ از نماد‌های نزولی هستیم. طوری که امروز در بین ۲۷۱ نماد بورسی معامله شده، ۱۵۶ نماد با افزایش قیمت سهام مواجه هستند و ۱۱۵ نماد در مسیر نزولی حرکت می‌کنند. از سوی دیگر در بازار فرابورس از بین ۱۵۷ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی بازار، ۹۵ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۶۲ نماد با رنگ سبز به تابلو معاملات پا گذاشته‌اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه هشتم خرداد ۱۴۰۰ نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه هشتم خردادماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
نقشه بازار بعد از مدت‌ها به رنگ سبز درآمده. اغلب نمادها و گروه‌های بزرگ بازار صف خرید دارند و عجیب اینکه اینبار شرکت‌های کوچک هم در روند صعودی همراه هستند. بیشترین آمار معاملات به صندوق‌های ETF اختصاص دارد که در بینشان پالایش چهار درصد، دارا یکم سه درصد و دیگر صندوق‌های ETF سهامی با مدیریت فعال هم عموما حدود سه درصد رشد کرده‌اند. فلزات اساسی یک دست صف خرید است و سهامداران برای خرید فولاد و فملی رقابت سختی با هم دارند. نماد کویر که مدت‌ها بود هر روز آن را در صدر فهرست سنگین‌ترین صف‎‌های فروش می‌دیدیم، امروز توانسته از پس فروشنده‌ها بر بیاید و شاهد جمع‌آوری صف فروش این نماد با حجم معاملات بالا هستیم. خودرو و ساخت قطعات از دیگر گروه‌های سراسر سبز بازار امروز است. خودرو، خساپا و خگستر همگی پنج درصد رشد کرده و به صف خرید رسیده‌اند. شپنا، شتران، شبندر و شبریز هم از گروه فرآورده‌های نفتی شرایط مشابهی دارند. بانک‌ها با سرعت کمتری در مسیر صعودی همراهی می‌کنند. در ساعات ابتدایی معاملات وبصادر پنج درصد، وتجارت چهار درصد و وبملت دو درصد رشد کرده و وپاسار نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود. محصولات شیمیایی معاملات سبزرنگی را تجربه می‌کنند اما بر خلاف دیگر گروه‌ها، در اینجا خبری از صف خرید نیست و معاملات در جریان است. استخراج کانه‌های فلزی، شرکت‌های چند‌رشته‌ای صنعتی‌، سیمان به جز ستران و سبزوا، دارویی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی‌ها، حمل و نقل و ماشین‌آلات از دیگر گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار