محمدرضا مصباح: وقتی مخاطب نیست تهیه‌کنندگان هم تمایلی به اکران فیلم‌های خود ندارند

یک تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: طبیعی است وقتی سینما مخاطبی ندارد و استقبالی نمی‌شود تهیه‌کنندگان هم تمایلی به اکران فیلم‌های خود ندارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم معدن طلا ندارد که به تهیه‌کننده‌های سینما برای راضی کردن اکران فیلم‌ها بدهد و به نظرم تهیه‌کنندگان بخش خصوصی هم فعلا باید صبر کنند تا با بهتر شدن شرایط فیلم‌های خود را اکران کنند.

محمدرضا مصباح: وقتی مخاطب نیست تهیه‌کنندگان هم تمایلی به اکران فیلم‌های خود ندارند

محمدرضا مصباح در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون سرنوشت اکران فیلم سینمایی «یدو» گفت: قبل از تصمیم‌گیری برای اکران آنلاین «یدو» اکران بر پرده سینمایی را مد نظر خواهیم داشت. احتمالا اکران «یدو» در مهرماه امسال و با بهتر شدن شرایط کرونایی کشور اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به احتمال اینکه آیا «یدو» در اکران عمومی مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرد بیان کرد: فکر می‌کنم «یدو» حتما در اکران عمومی سینماها مورد استقبال قرار بگیرد. این فیلم با دیدگاه مردمی و برای مردم ساخته شده و استنباط ما این است که فیلم می‌تواند ارتباط خوبی را با مردم برقرار کند.
تهیه‌کننده «سینما شهر قصه» با بیان اینکه در شرایط کرونایی امروز سینماها مکان امن‌تری برای خانواده‌ها و مخاطبان نسبت به دیگر مکان های عمومی است اظهار کرد: باید برای جذب هرچه بیشتر مردم و آمدن آنها به سینماها تلاش کنیم. رعایت حداکثری پروتکل‎های بهداشتی تاثیر مستقمی بر میزان استقبال دارد. تصور ما بر این است که سینماها و سالن‌های نمایش جزو کم خطرترین مکان‌های عمومی و از بسیاری از شغل‌ها که اکنون مشغول فعالیت هستند امن‌تر هستند.
وی در همین راستا ضافه کرد: سالن ها‌ی سینما سالن‌های استاندارد هستند و تهویه مناسب دارند آن هم با سقف‌های بلند، به علاوه اینکه کنترل کردن محیط سینما در شرایط کرونایی بسیار آسان است. این در حالی است که سینما‌ها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی فعالیت دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی و یکی در میان نشستن مخاطبان در آن به شدت رعایت می‌شود. آرامش خاطر تماشاگران بسیار مهم است و در صورت این اتفاق مردم قطعا به سینماها بر می‌گردند. به هر حال سینما سرگرمی است و چیزی که در این میان باید رعایت شود سلامتی مردم است که درجه اول اهمیت قرار دارد.
مصباح در پاسخ به این سوال که چرا تهیه‌کنندگان رغبتی برای اکران فیلم‌های خود ندارند و برای برون رفت از این شرایط چه باید کرد ابراز کرد: طبیعی است وقتی سینما مخاطبی ندارد و استقبالی نمی‌شود؛ تهیه‌کنندگان هم تمایلی به اکران فیلمهای خود ندارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم معدن طلا ندارد که به تهیه‌کنندگان سینما برای راضی کردنشان در جهت اکران فیلم‌ها بدهد بنابراین به نظرم تهیه‌کنندگان بخش خصوصی هم فعلا باید صبر کنند تا با بهتر شدن شرایط فیلمهای خود را اکران کنند.
مصباح درباره دیگر فعالیت های خود در عرصه سینما خاطرنشان کرد: فعلا در مرحله تحقیق و پژوهش هستم و پروژه جدیدی را شروع نکردم اما با گذشت زمان به فکر تولید اثر در آینده خواهم بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار