سهیل مهدی: جلوگیری از تبانی وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است

رئیس سازمان لیگ فوتبال کشور در خصوص احتمال تبانی در هفته‌های پایانی لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

سهیل مهدی: جلوگیری از تبانی وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است
سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ فوتبال کشور در خصوص احتمال وجود تبانی در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: این موضوع هر ساله در هفته‌های پایانی مطرح است و ما هم هر سال برای این موضوع تمهیداتی را در نظر می گیریم. اگر به تاریخچه لیگ‌های گذشته فوتبال ایران نگاه کنیم می‌بینیم این صحبت‌ها و گمازنی‌ها همیشه وجود داشته است، اما شأن تیم‌های لیگ برتری ما بیشتر از هر چیز بوده است و توان فنی مربیان نباید به گونه‌ای باشد که چنین موضوعاتی را شاهد باشیم. علی رغم همه این صحبت هم عوامل باز دارنده یکی از وظایف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که باید آن را انجام دهیم.
او ادامه داد: به تمامی تیم‌های لیگ دسته سوم و دوم ما هم که تصویر برداری ندارند ابلاغ کرده ایم که با هماهنگی هیئت فوتبال استان‌ها و باشگاه‌ها بازی‌ها به صورت کامل تصویر برداری شود و تمام تصویر‌های مربوط به بازی‌ها لیگ‌ها فوتبال به سازمان لیگ ارسال می‌شود تا اگر موردی به فدراسیون و سازمان لیگ گزارش شود این فیلم‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.
رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال در خصوص نظارت بر بازی‌ها لیگ های یک و ۲ گفت: برای بازی‌ها حساس ۱۰۰ در صد به لحاظ برگزاری مسابقات ناظران ویژه‌ای داریم، اما برای بازی‌ها دیگر یک ناظر در نظر می گیریم با توجه به این که تصاویر همه بازی‌ها برای سازمان لیگ ارسال می‌شود و قابل باز بینی است. علاوه بر همه این اقدامات ما دبیر کل فدراسیون فوتبال کارگروه ویژه‌ای را در این خصوص از افراد صاحب نظر و متخصص متشکل شده از داوران، حراست و موارد مختلف حضور دارند و سازمان لیگ هم در این کارگروه‌ها نماینده دارد و هر هفته قبل از شروع مسابقات همه موارد زیر نظر گرفته و تصمیم گیری می‌کنیم.

هیچ تیمی نمی‌تواند بازیکن یا مربی خارجی به خدمت بگیرد

سهیل مهدی درباره حضور مربیان بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: در حال حاضر در این خصوص هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است. در خصوص حضور دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی هم در سازمان لیگ برتر فوتبال هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است. حضور اشخاص خارجی در کشور ممنوع نیستو فقط حضور افراد خارجی به عنوان بازیکن و مربی بر روی نیمکت باشگاه‌ها ممنوع است و باشگاه استقلال می تواند به عنوان مشاور از چزاره پراندلی استفاده کند و در ادامه هم باید در این خصوص تصمیم بگیرد و این موضوع را مدیریت کند، اما هر چیزی در آینده در خصوص حضور بازیکنان و مربیان خارجی ممکن است.
او افزود: ببینید هر شخصی بخواهد رو نیمکت تیمی در روز مسابقات بشیند نیاز به قرارداد دارد و باید دارای سمتی در این تیم باشد پرا که برای تمام کسانی که روی نیمکت تیم‌ها قرار می‌گیرند ID کارت دریافت می‌کنند، اما تا به امروز ما مجاز به صدور ID کارت برای اشخاص خارجی نیستیم که بخواهیم به این سو برویم.

فصل جدید لیگ برتر از دوم مهر ماه آغاز خواهد شد

رئیس سازمان لیگ در خصوص آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال گفت: با توجه به برنامه‌های فشرده‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان داریم سعی داریم از ۲ مهر ماه لیگ برتر را آغاز کنیم، اما قطعا روز‌های فیفا را وقفه خواهیم داشت. علاوه بر روز‌های فیفا در صورت موفق بودن تیم‌های ما در لیگ قهرمانان آسیا در بازه زمانی مسابقات لیگ قهرمانان هم وقفه را خواهی داشت.
او درباره زمان بازی‌های ۳ هفته پایانی تصریح کرد: ما هرچند موظف هستیم انصاف را برای همه تیم‌ها رعایت کنیم، اما چاره‌ای جزء همزمان برگزار کردن ٣ هفته پایانی نداریم و این موارد نباید آنچنان بر روی برنامه‌های ما تأثیر بگذارد هرچند همیشه برنامه‌های فوق العاده هم در نظر داشتیم.

بنا داشتیم سوپر جام را در در نیم فصل برگزار کنیم

سهیل مهدی درخصوص برگزاری دیر هنگام سوپرجام بیان کرد: هر فصلی برنامه خود را دارد ما بین تیم‌ها هیچ فرقی نمی‌گذاریم و هر تصمیم منوط به شرایط حاکم بر زمان بوده است. ما بنا داشتیم سوپر جام را در در نیم فصل برگزار کنیم چرا که در ابتدا فصل امسال به قرنطینه برخورد کردیم و نمی‌توانستیم برگزار کنیم. با توجه به جلسه هیئت مدیره سازمان لیگ تصمیم بر این شد تا در نیم فصل این کار صورت بگیرد. نیم فصل هم با تغییر ناگهانی تقویم لیگ قهرمانان آسیا برخورد کردیم و همین امر باعث شد تا سوپر جام تحت شعاع برنامه‌های تحمیلی قرار بگیرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار