بیش از ۲۰ هزار تومان برای هر سفر مترو سوبسید پرداخت می‌شود

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری، سهم استفاده از حمل و نقل عمومی باید ۷۰ درصد باشدکه بر اساس مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری سهم حمل و نقل با اتوبوس ۲۰ درصد، تاکسی حدود ۲۰ درصد و حمل و نقل ریلی نزدیک یک درصد است و ۵۰ درصد با حالت ایده‌آل فاصله داریم.

بیش از ۲۰ هزار تومان برای هر سفر مترو سوبسید پرداخت می‌شود

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شرکت مترو منطقه اصفهان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانایی جا به جایی بیش از ۱۵۰ هزار نفر را دارد به طوری که در سال ۹۸ تعداد مسافران مترو به ۱۰۰ هزار نفر در روز رسید، اما شیوع کرونا و شرایط خاصی که حاکم شد، تعداد مسافران این وسیله ایمن و پاک را به یک چهارم و کمتر از ۴۰ هزار نفر کاهش داد.

وی با بیان اینکه سیاست شرکت مترو سرویس دهی به شهروندان با حداکثر توان و ظرفیت است، افزود: در حال حاضر سرویس‌دهی در خط یک مترو از ساعت شش صبح تا ۹ شب با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه است که این زمان هنگام پیک سفر به ویژه ساعات پایانی روز با اضافه شدن رام‌ها کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان تاکید کرد: تلاش شهرداری کاهش سرفاصله زمانی مترو با هدف افزایش جذابیت استفاده از این وسیله حمل و نقلی ایمن، ارزان و پاک است.

وی ادامه داد: در حالی که هر کدام از قطارها باید دو هزار نفر را جا به جا کند، در حال حاضر هر قطار در رفت و برگشت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر مسافر دارد که در واقع فعالیت این خط در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد.

طحانیان با بیان اینکه شهروندان باید بدانند با توجه به کاهش تعداد مسافران مترو شهرداری سوبسید زیادی برای تأمین هزینه‌ها پرداخت می‌کند، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار تومان برای هر سفر شهری سوبسید پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری، سهم استفاده از حمل و نقل عمومی باید ۷۰ درصد باشد که در حال حاضر بر اساس مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری سهم حمل و نقل با اتوبوس ۲۰ درصد، تاکسی حدود ۲۰ درصد و حمل و نقل ریلی نزدیک یک درصد است و ۵۰ درصد با حالت ایده‌آل فاصله داریم.

مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان با اشاره به ارائه بلیت‌های تک سفره به مسافران گفت: شاید برای عده‌ای از مسافران که در واقع میهمان شهر هستند، تهیه اصفهان کارت توجیه پذیر نباشد از این رو سیستم "توکن" راه اندازی شد، اما با توجه به اینکه این سیستم باید به طور مرتب ضدعفونی می‌شد، استفاده از QR کد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر