سامانه پيامكي پليس 110 ويژه ناشنوايان اصفهان راه اندازی شد

به همت فرماندهي انتظامي و بهزيستي استان براي اولين بار در كشور سامانه پيامكي فوریت‌های پليسي 110 ويژه ناشنوايان راه اندازي و به بهره برداري رسيد.

سامانه پيامكي پليس 110 ويژه ناشنوايان اصفهان راه اندازی شد

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اولين سامانه پيامكي فوریت‌های پليس 110 ويژه ناشنوايان طي مراسمي با حضور مسئولان انتظامي، مديران اداره كل بهزيستي و تعدادي از نمايندگان ناشنوايان استان به صورت رسمي رونمايي و مورد بهره برداري قرار گرفت.

ناشنوايان استان كه تا كنون هيچگونه راهي براي ارتباط با فوریت‌های پليسي 110 نداشتند از اين پس می‌توانند مشكلات و مشاهدات خود در حوزه نظم و امنيت را از طريق پيامك به شماره 09011010110 ارسال کنند.

نحوه ارتباط ناشنوایان با پليس تعريف نشده بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان، در اين مراسم اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد كه جمعيت قابل توجهي از ناشنوايان در استان وجود دارند كه نمی‌توانند با پليس ارتباط برقرار كنند و نحوه ارتباط آن ها با پليس نيز تعريف نشده بود.

سردار عبدالرضا آقاخاني افزود: در جلسات انديشه ورزي، مجموعه پليس استان به اين نتيجه رسيد كه يك سامانه پيامكي ويژه براي ارتباط ناشنوايان با مركز فوریت‌های پليس 110 استان فراهم کند و مقدمات اين كار با همكاري اداره كل بهزيستي و يكي از اپراتورهاي تلفن همراه كشور فراهم شد و امروز اين سامانه به صورت رسمي راه اندازي و براي ناشنوايان قابل بهره برداري است.

وي با بيان اينكه اين سامانه در حال حاضر در سطح كلانشهر اصفهان قابل بهره برداري است از توسعه آن به كل استان در آینده‌ای نزديك خبر داد و اظهار کرد: از اين پس پليس در كنار ناشنوايان خواهد بود و اين افراد در صورت بروز حادثه یا مشاهده موارد مشكوك، توزيع مواد مخدر و ديگر جرائم می‌توانند به اين سامانه پيامك بزنند تا ماموران پليس 110 در محل حاضر و به موضوع رسيدگي كنند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه شماره تلفن ناشنوايان كه به پليس پيامك می‌زنند به صورت محرمانه ثبت می‌شود از اين عزيزان خواست تا هرگونه موارد مشكوك كه به حوزه نظم و امنيت مربوط می‌شود را به عنوان يك شهروند به پليس اطلاع رساني کنند.

ارتباط مردم با پليس باعث ارتقاي امنيت است

مديركل بهزيستي استان اصفهان با بيان اينكه سامانه پيامكي فوریت‌های پليسي 110 ويژه ناشنوايان، اتفاق مباركي است كه براي اولين بار در كشور توسط پليس اصفهان كليد خورده است، گفت: مسلماً هرچه قدر ميزان ارتباط اقشار مختلف مردم با پليس بيشتر شود شاهد ارتقاي امنيت در جامعه خواهيم بود.

صادقی با بيان اينكه هم اكنون 13 هزار و 500 ناشنوا با بهزيستي استان ارتباط دارند، گفت: يكي از موارد حقوق شهروندي اين است كه اين عده بتوانند نیازهای اجتماعي خود را در برقراري ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند پليس برطرف کنند.

وي افزود: بسياري از افراد جامعه حتي افراد قطع نخاعي، نابينايان، سالماندان و معلولان جسمي و حركتي می‌توانند با پليس تماس بگيرند درحالي كه اگر ناشنوايي مورد تعرض واقع می‌شد، يا جانش به خطر می‌افتاد يا نياز به كمك پيدا می‌کرد و يا مورد مشكوكي را می‌دید نمی‌توانست با پليس ارتباط برقرار کند كه به لطف خداوند و همكاري مسئولان انتظامي استان امروز مقدمات اين ارتباط فراهم شد و جا دارد از تلاش‌های همه خدمت گذاران عرصه نظم و امنيت تقدير و تشكر کنم.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار