۸۰ درصد زائران اصفهانی از سفر اربعین بازگشتند

رییس حج و زیارت اصفهان گفت: بیش از ۸۰ درصد زائران این استان از سفر اربعین بازگشتند و پیش‌بینی می‌شود بقیه زوار تا اواسط هفته جاری وارد کشور شوند.

غلامحسین زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۰۶ هزار و ۲۳۷ اصفهانی امسال به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشت.

به گفته وی امسال ۲۷۴ هزار و ۱۲ نفر از اصفهان و ۳۲ هزار و ۲۲۵ نفر از شهرستان کاشان، در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: اصفهان، خمینی شهر و نجف آباد به ترتیب بیشترین زائران اربعین را در استان داشتند.

رییس حج و زیارت اصفهان با بیان این که در راهپیمایی سالجاری فقط یک زائر از این استان بر اثر تصادف جان خود را از دست داد ، خاطرنشان کرد: امسال غلامرضا کیانی از فلاورجان بر اثر تصادف، در ابتدای راهپیمایی و در مرز شلمچه جان باخت.

وی ادامه داد: رسیدگی و اعلام حوادث راهپیمایی اربعین بر عهده جمعیت هلال احمر است و تا کنون آماری در زمینه به ما ارائه نشده است.

به گزارش ایرنا، برای پیاده‌روی اربعین سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند.

اصفهان هم‌اکنون پس از استان‌های تهران، خوزستان رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای اعزام به پیاده‌روی کربلا قرار دارد.

اربعین حسینی همزمان با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) به همراه فرزندان و یاران ایشان در روز عاشوراست که به همین مناسبت سالانه، همایش پیاده‌روی از نجف تا کربلا با حضور علاقه‌مندان و ارادتمندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار