تعیین قیمت روغن موتور دیزلی ضروری است

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تعیین قیمت روغن موتور دیزلی برای کنترل گرانی و کمبود عرضه این محصول در اصفهان ضروری است.

تعیین قیمت روغن موتور دیزلی ضروری است

اسماعیل نادری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای بزرگترین ناوگان حمل و نقل کشور است و مصرف بیشتری در روغن دیزل دارد که بدلیل ارائه قیمت‌های دستوری با کاهش عرضه از طرف کارخانه‌های تولید این محصول مواجه هستیم.

او افزود: روغن موتور دیزل دارای بیشترین مصرف است و تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل دارد، به همین دلیل هر سال همزمان با پایان فروردین و ابتدای اردیبهشت تعیین تکلیف در مورد قیمت این محصول انجام می‌شد.

نادری ادامه داد: تولید روغن موتور دیزل در شرایطی که هنوز قیمت گذاری به موقع در مورد آن انجام نشده است، به ادعای تولید کنندگان صرفه اقتصادی برای آن‌ها ندارد و به همین دلیل تولید این نوع روغن کاهش پیدا می‌کند.

به گفته او تولیدکنندگان خط تولید خود را به روغن‌های دیگر اختصاص می‌دهند و صادرات انواع روغن‌های صنعتی و بنزینی را انجام می‌دهند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: طی ۲ سال اخیر کشور در بازار محصولات تولیدی با موانع و چالش‌های گوناگونی مواجه شده که بیشتر آن ناشی از جنگ اقتصادی بوده است.

به گفته او روند توزیع و عرضه انواع روغن موتور خودرو در کنار سایر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در بازار باید به‌صورت مستمر رصد و بازرسی شود.

نادری گفت: بازرسان این سازمان و اتاق اصناف، درصورت مشاهده و دریافت گزارش با متخلفان برخورد قانونی و مراتب به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد کرد.

او از هموطنان خواست هرگونه تخلف صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

روغن موتور خودرو مدتی است که از سوی کارخانه‌های تولیدی با محدودیت در عرضه مواجه شده که همین امر موجب افزایش قیمت و کمبود این محصول در بازار شده است.

نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار