چی بازی کنیم؟

وقتی قصد خرید بازی داریم و یا می خوایم  با دوست یا خانواده هامون بازی کنیم سوالی که معمولا پیش میاد اینه که چی بازی کنیم؟ خب نظر شما چیه؟ چی بازی کنیم؟ اسم فامیل؟ بازی قشنگیه. گل یا پوچ؟ آره اینم خوبه. پانتومیم؟ عالیه. ولی اینا رو نمیشه همیشه بازی کرد. 

چی بازی کنیم؟

وقتی قصد خرید بازی داریم و یا می خوایم با دوست یا خانواده هامون بازی کنیم سوالی که معمولا پیش میاد اینه که چی بازی کنیم؟ خب نظر شما چیه؟ چی بازی کنیم؟ اسم فامیل؟ بازی قشنگیه. گل یا پوچ؟ آره اینم خوبه. پانتومیم؟ عالیه. ولی اینا رو نمیشه همیشه بازی کرد. شاید بد نباشه با یکی از بهترین بازی های جهان آشناتون کنم. این بازی می تونه همیشه سرگرمتون کنه و کلی هم تنوع داره. تازه برای تعداد بازیکن ها و سنین مختلف طراحی میشه. بزنید بریم این بازی خفنو بشناسیم !

بردگیم

برگیم چیه؟ اسمشو تاحالا شنیده بودید؟ شاید اسمشو نشنیده باشید ولی قطعا بازی هاشو دیدید یا بازی کردید. تو ایران به بردگیم بازی رومیزی هم میگن. البته بهش به اشتباه بازی فکر هم میگن. چرا به اشتباه؟ چون هر بازی فکری ای بردگیم نیست و همچنین هر بردگیمی بازی فکری نیست. حالا شاید با خودتون بگید خب بردگیم چیه که با بازی فکر برق داره. بردگیم به بازی هایی گفته میشه که اجزای مختلفی داره. این اجزا ممکنه شامل تاس، مهره، کارت، صفحه، قلم، توکن یا ... باشه. وجود حتی یکی از این اجزا میتونه بازی رو به بردگیم تبدیل کنه. ولی بازم شناسایی بردگیم به درک شما از بازی ها برمیگرده. یه سری از بردگیم ها بازی فکری هم هستن. مثل مونوپولی یا منچ. ولی یه سری بازی ها فقط شانس محورن و نیاز به فکر کردن ندارن. مثل مارپله. پس این دو مدل بازی رو باید از هم جدا بدونیم .

بردگیم ها دسته بندی های مختلفی دارن که یکی از این دسته بندی ها رو باهم بررسی می کنیم :

بازی های خانوادگی : به بازی هایی که معمولا با خانواده بازی می کنن و برای بازه سنی کودک تا بزرگسال طراحی میشن بازی های خانوادگی می گن. این بازی ها معمولا خیلی سخت نیستن و برای بازه سنی 1 تا 6 نفر طراحی می شن .

بازی های مهمانی (پارتی گیم ): این بازی ها برای تعداد بالا طراحی میشن و سبک های مختلفی دارن. مثلا ممکنه بلوف محور و یا سرعتی باشن. این بازی ها معمولا برای بزرگسال طراحی میشن و زمانی حدود 30 تا 120 رو شامل میشن. از بهترین بردگیم های پارتی گیم می تونیم به بازی راز هیتلر و یا استوژیت اشاره کنیم .

بازی های استراتژیک : این بازی ها قدرت استراتژی شما رو به چالش می کشن و معمولا هم بازی های سنگینی هستن. برای پیروزی در این بازی ها نیاز دارید تا قدرت استراتژی خودتون رو به کار بگیرید و سیاست مدارانه رقیبان رو کنار زده و پیروز بازی بشید. این بازی ها معمولا برای رنج سنی بزرگسال طراحی می شن و زمان زیادی رو از شما می گیرن .


بازی های اقتصادی : این بازی ها اقتصاد محور هستن و برای برنده شدن تو این بازی ها باید تاجر های خوبی باشید. هم خوب بخرید و هم خوب بفروشید. معامله کردن هم خیلی مهمه. اگه بخوام مثال بزنم بازی جالیز بهترین مثاله. جالیز طوریه که شما هم باید خوب بخرید، هم خوب بفروشید و هم خوب معامله کنید. پس فایده اصلی این بازی ها تاجر شدن شماس .

بازی های کودکانه : این بازی ها فقط برای کودکان طراحی می شن و مناسب بزرگسالان نیستن. مثلا بازی عکس های حیوانات طوریه که اگه یه بزرگسال بخواد بازی کنه نهایتا 5 دقیقه بتونه پای بازی بشینه ولی برای کودکان طوریه که ساعت ها می تونن درگیرش باشن. بازی های کودکانه طوریه که آیکون های مغزی کودک رو تعلیم میدن و باعث رشد و پیشرفت ذهنی کودک میشن .

بهترین بازی جهان

اینکه یه بازی رو به عنوان بهترین بازی جهان معرفی کنیم اشتباهه ولی می تونیم یه مجموعه از بازی رو به عنوان بهترین بازی جهان انتخاب کنیم. کارشناسان جهانی هم با توجه به همین موضوع بهترین بازی جهان رو انتخاب کردن. بردگیم! مجموعه ای از بازی ها که از نظر کارشناسان و روانشناسان پکیجی کامل بوده و می تونیم همیشه از داشتنش لذت ببریم. دلایل کارشناسان با دلایل روانشناسان متفاوت بوده ولی در نهایت هر دو گروه به مفید بودن این بازی ها رسیدن. کارشناسان به دلیل تقسیم بندی مفید و رنج بندی درست، بردگیم ها رو انتخاب کردن. این تقسیم بندی و رنج بندی شامل موارد زیر می شه :

سن : بردگیم ها بر اساس سن طوری تقسیم بندی شدن که هیچ رده سنی ای رو پیدا نمی کنید که نتونه بردگیم بازی کنه. از 1 سال تا 99 سال بردگیم پیدا می کنید. این قابلیت امتیاز ویژه ایه. چون می تونه تمام افراد جامعه رو درگیر خودش کنه .

تعداد بازیکنان : خیلی مهمه که برای هر جمعی بازی ای داشته باشیم. مثلا وقتی تو یه مهمونی ایم یا وقتی با خانواده ایم یا وقتی با دوستامونیم بازی ها متفاوت میشن. نیازه که بازی هایی طراحی بشن که تعداد مختلفی رو دربر بگیره. بردگیم ها از این معیار پیروی می کنن. یعنی شما چه یک نفر باشید چه 99 نفر فرقی نمی کنه. قطعا یه بردگیم برای جمعتون پیدا می کنید. نکته جالب اینه که بازی های یک نفره هم برای زمان هایی که تنها هستید طراحی شدن. پس بردگیم ها برای رفع نیاز های بازی کنان طراحی میشن .

زمان بازی : بعضی وقتا فقط یه ربع وقت داری ولی نمی خوای اون یه ربع رو بی کار باشی و دوست داری بهت خوش بگذره. بعضی وقتا هم چند روز وقت داری و کاری واسه انجام دادن نداری. بردگیم ها برای هر زمانی که شما بخواید بازی داره. بازی هایی هستن که فقط 10 دقیقه طول میکشن، بازی هایی هم هستن که چند روز شما رو درگیر می کنن. پس ارزش قائل شدن برای زمان شما یکی دیگه از دلایل بهترین بودن بردگیم هاس .

اما روانشناسان به موضوعات دیگه ای پرداختن و براشون فواید ذهنی و روحی مهم تر بوده. این فواید طیف گسترده ای دارن ولی می تونیم به بخشی از این فواید بپردازیم .

اجتماع : همین که برای بازی دور هم جمع بشیم و بگیم و بخندیم و بازی کنیم تاثیر مثبت فوق العاده ای روی روحیه ما داره و افراد رو به هم نزدیک تر می کنه. پس اجتماع حاصل از بردگیم ها می تونه خیلی مفید باشه .

رشد فکری و ذهنی : اکثر بردگیم ها بر اساس رشد یک توانایی ذهنی طراحی می شن و نتیجه بازی ها دقیقا رشد همون توانایی خواهد بود. همون طور که تو قسمت دسته بندی ها گفتیم توانایی اقتصادی و حساب کردن یکی از توانایی هاییست که با بردگیم ها می تونیم ارتقا بدیمش. استنتاج و تحلیل و سرعت عمل و... از فواید دیگه ی بردگیم ها هستن .

اما این بازی های جذاب رو از کجا تهیه کنیم؟

بهترین مرکز برای تهیه بردگیم

بهترین جا برای خرید بردگیم کجاس؟ معمولا برای خرید یک محصول یک مکان خاص رو پیشنهاد نمی دیم. عواملی هستن که باعث میشن شما خودتون تشخیص بدید کجا بهترین مرکز برای خریده. مثلا تضمین کیفیت و اصالت بازی ها، تضمین قیمت، ارسال سریع و پشتیبانی خوب از ویژگی های بهترین فروشگاه بردگیم هستن. این که شما از کجا خرید کنید به اهمیت این ویژگی ها برای شما بستگی داره. پس اگر این موارد برای شما مهمه تو انتخاب فروشگاه بردگیم تون دقت کنید. پیشنهاد ما به شما بازیسل هست. فروشگاهی که علاوه برتضمین کیفیت و اصالت و قیمت، پشتیبانی بی نظیری ارائه می ده و بازی ها رو تو اسرع وقت ارسال می کنه. با بازیسل بهترین خریدتون رو تجربه کنید .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار