طلایی: وقتی دنبال زدن هم باشیم وضعیت کشتی بهتر از این نخواهد شد

سرمربی پیشین تیم ملی آزاد با انتقاد از عدم وجود همدلی در کشتی ایران تاکید می‌کند که وقتی دنبال زدن آدم‌ها باشیم، وضعیت این می‌شود که اختلاف مان با رقبای جهانی زیاد شود.

طلایی: وقتی دنبال زدن هم باشیم وضعیت کشتی بهتر از این نخواهد شد

محمد طلایی در گفت‌ وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه آیا در لیگ فصل آینده تیمی خواهد داشت؟، اظهار داشت: با دو سه تیم صحبت‌هایی داشتیم، به احتمال قوی تیم داشته باشیم البته سمت مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد این است که یک سری جوان را در اختیار داشته باشیم که بتوانند خوب کشتی بگیرند.
وی ادامه داد: به هرشکل اول باید با اسپانسرها مذاکره کرد. سال گذشته همه مشکلات ما با اسپانسر تیم ارومیه شروع شد که در آستانه لیگ از سرمایه گذاری منصرف شد. ما هم برای اینکه کشتی آسیب نبیند تصمیم گرفتیم همگی به یک تیم دیگر برویم اما بعد دیدیم ظاهرا کسی غیر از ما اینطور فکر نمی‌کند که کشتی اول از همه آسیب نبیند.
قهرمان سال 1997 جهان در مورد نتایج کشتی آزاد در المپیک توکیو خاطرنشان کرد: کادرفنی و بچه‌ها در المپیک کارشان را کردند، به نظر من باید کار کارشناسی پشت درهای بسته باشد، هر حرفی من بزنم، جز تخریب کادرفنی نیست، درحالیکه کادرفنی را خود ما تشکیل می‌دهیم. یک سال من هستم، یک سال غلامرضا محمدی و ... خیلی هم فرقی ندارد چه کسی باشد. به هرحال اینکه فنی مشکلی بود یا کسی نفس کم آورد، مباحثی است که باید بررسی شود. نیازی نیست به رسانه کشیده شود، باید ماحصل جلسه را عنوان کرد و یک حرف خوب گفته شود.
سرمربی تیم ملی نوجوانان تاکید کرد: کار کشتی خارج از سه بحث بدنسازی، تغذیه و کار فنی نیست. در علم بدنسازی باید بدانیم که اوج آمادگی بدن کشتی گیر باید چه زمانی باشد که علم تغذیه هم در این مسیر کمک می‌کند. اصل کاری کلاس فنی هست، اینکه چطور کار شده و 4 تا کارشناس بدون غرض باید ریشه یابی کنند که چه اتفاقی انجام شده است. اگر صرفا دنبال زدن این و آن باشیم، کشتی ما وضعیتش همین می‌شود. سال‌های سال است که همین داستان‌ها را داریم. وجه اشتراک همه ما باید کشتی باشد. گذشت زمان کارنامه آدم‌ها را نشان می دهد.
محمد طلایی در خاتمه با انتقاد از عدم همدلی در کشتی ایران گفت: مشکل فنی را باید قهرمانان جهان و المپیک حل کنند، اما پیش از آن باید همدلی وجود داشته باشد. آمریکا و روسیه اگر فاصله زیادی با ما گرفته اند به خاطر این است که همه در کنار هم به کشتی کمک می‌کنند، نه مثل ما که می‌گوییم تیمِ محمد طلایی یا تیم غلامرضا محمدی، که بعد همدیگر را بزنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار