هاشمی: ما ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه‌ایم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: حتماً تزریق نسل جدید نیاز است؛ همه می‌دانیم که تیم ملی پیر شده و تغییر نسل ضروریست.

هاشمی: ما ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه‌ایم

نشست خبری مصطفی هاشمی ، سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۱۰:۳۰ امروز (چهارشنبه) با حضور رامین طباطبایی ، رییس فدراسیون و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.
در ابتدای این نشست طباطبایی ضمن عرض خیر مقدم از حمایت‌های اصحاب رسانه از عملکرد تیم ملی در بازی‌های المپیک تقدیر کرد.
وی افزود: هاشمی نیاز به معرفی ندارد و از بهترین مربیان ایران از نظر دانش، توانمندی و مدیریت تیمی است و سابقه بازیکنی و مربیگری را دارد و کمیته فنی هم پس از چند ساعت او را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. به او تبریک می‌گویم و امیدوارم سکاندار خوبی برای تیم ملی در کاپ آسیا، بازی‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی باشند.
طباطبایی درخصوص ادامه حضور پرحاشیه مسعود قاسمی به عنوان سرپرست تیم ملی گفت: مدیریت تیم‌های گروهی سخت است. قاسمی عضو تیم ملی دانشجویان، جوانان و بزرگسالان بوده است، ما در قدیم سالی یک سفر داشتیم و او در تمام رده‌ها بوده و نا آشنا با بسکتبال نیست و کاملا به بسکتبال مسلط است.
رییس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: قاسمی تنها کسی است که در دوره مربیگری ۶ ماهه بین‌المللی بسکتبال در لایپزیش مدرک گرفت. او از نظر فنی به بسکتبال مسلط است و اول می‌خواستیم او مدیر تیم‌های ملی باشد و هم در عین حال به تیم ملی بزرگسالان که ویترین بسکتبال است، کمک کند. همیشه می‌دیدیم بین مدیر تیم ملی و سرپرست مشکلات پیش می‌آید و به همین خاطر سرپرستی تیم را به خاطر انسجام به قاسمی سپردم و از او در هر دو بخش استفاده کردیم.
طباطبایی گفت: از این پس قاسمی به عنوان مدیر تیم ملی خواهد بود و نه به عنوان سرپرست و قطعاً فرد دیگری را به عنوان سرپرست معرفی خواهیم کرد. ما فردی امین را کنار تیم ملی می‌خواهیم و در برخی موارد شاید قاسمی نقاط ضعف داشته باشد، اما برای سرپرست فرد دیگری را معرفی خواهیم کرد.
مصطفی هاشمی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال هم در ابتدا گفت: خیلی خوشحالم از حسن اعتماد فدراسیون به من که این مسئولیت را به من دادند. ما ایرانی‌ها خوش استقبال و بد بدرقه‌ایم؛ مهم اینست که کارمان را درست انجام دهیم. موفقیت نیاز به حمایت خانواده بسکتبال و رسانه‌ها دارد.
وی ادامه داد: از کادر قبلی تشکر می‌کنم که سه سال زحمت کشیدند؛ امیدوارم نقاط قوت را ادامه دهم و نقاط ضعف را برطرف کنم. اهالی رسانه باید با من همسو باشند و اگر روزی باختیم یعنی همه شکست خورده‌ایم. حمایت رسانه‌ها راهگشاست و ان‌شالله بسکتبال روز‌های خوبی داشته باشد.
هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد اردو‌ها و برنامه‌هایش برای تیم ملی اظهار داشت: مربی تیم ملی باید ۳ فاکتور داشته باشد؛ یک باید نتیجه‌گرا باشد و نمی‌توان مانند رده باشگاهی برنامه‌ریزی کرد، زیرا نگاه ملی و کوتاه مدت برای همان تورنمنت است. مسأله دوم تعامل با بازیکنان است و باید در آن زمان کوتاه احساس خوبی داشته باشند و باید اختلاف نسل را کم کنیم. مورد سوم اینست که مربی باید استعدادیاب باشد نه به آن معنای استعدادیابی در رده‌های پایه. باید مربی تیم ملی هر دفعه ۳ - ۴ بازیکن مستعد بین ۱۸ تا ۲۰سال به تیم اضافه کند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال افزود: پس باید از طرفی جوابگوی نتایج باشم و این یعنی باید از بهترین بازیکنان استفاده کنم. باید توازنی بین نتیجه گرایی و جوانگرایی ایجاد کرد. بدنه تیم وقتی باعث پیروزی می‌شود باید باشند، اما حتماً تزریق نسل جدید نیاز است. پس از آنکه لیگ شروع شود بهترین‌ها را انتخاب خواهم کرد و همه می‌دانیم که تیم ملی پیر شده و تغییر نسل ضروریست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار