پنچری چرخ‌های تراکتور قبل از آغاز لیگ قهرمانان آسیا/ باز هم یک تیم خصوصی ورشکسته شد

باشگاه تراکتور بعد از ۳ سال مالکیت زنوزی به هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی واگذار شد.

هواداران پرشور تراکتور به خاطر شرایط نامناسب این تیم در روز‌های اخیر مقابل ساختمان این باشگاه حاضر شدند و به شرایط مدیریتی این تیم اعتراض کردند. در نهایت اعتراض آن‌ها جواب داد و این باشگاه تبریزی بعد از ۳ سال مالکیت زنوزی مالک متمول تبریزی به هیئت فوتبال استان واگذار شد.
در نهایت اعضای هیئت مدیره باشگاه تراکتور تسلیم خواسته‌های هواداران شدند و فعالیت باشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و با سپردن امور باشگاه به هیئت فوتبال استان مسئولیت این باشگاه را از سر خود باز کردند.


سرنوشت نافرجام یک باشگاه خصوصی

به هر حال باشگاه تراکتور یکی از باشگاه‌های خصوصی کشورمان به سرنوشت نافرجامی دچار شد و زنوزی مالک متمول تبریزی که با هزاران وعده و وعید مالکیت این باشگاه تبریزی را در اختیار گرفته بود با بدهی‌های زیاد این باشگاه را رها کرد و در آستانه بازی با النصر این تیم تبریزی را وارد بحران کرد.
تراکتوری‌ها بعد از واگذاری به بخش خصوصی در تمامی نقل و انتقالات حرف اول را می‌زدند، اما این روند ادامه دار نبود و جذب ستاره‌ها در هر پنجره نقل و انتقالاتی رو به کاهش رفت. سرخپوشان تبریزی در نقل و انتقالات فصل آتی تبدیل به یکی از بی سر و صدا‌ترین تیم‌ها در ورود بازیکن شدند.
هواداران تراکتور در اعتراض به شرایط تیم خود مقابل ساختمان های استانداری و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی حضور یافتند، اما صدای اعتراض آن‌ها در ابتدا تغییراتی را در این باشگاه ایجاد نکرد. البته این بار موضوع جدی‌تر شد و نماینده‌ای از هواداران به دیدار امام جمعه تبریز رفت.

جنگ تمام عیار ایمانی با نظمی و کمالوند

بعد از این جلسه پیگیری‌هایی برای حل مشکلات تراکتور از طرف دفتر امام جمعه تبریز انجام شد و موضوع خرید امتیاز باشگاه تراکتور از سوی باشگاه مس سونگون مطرح شد و هواداران تراکتور با اخبار انتقال باشگاه درگیر بودند که به یک باره جنگ تمام عیار اینستاگرامی اکبر ایمانی با جمشید نظمی و فراز کمالوند موجب پخش فایل صوتی از یک جلسه خصوصی شد تا شرایط کمی پیچیده‌تر شد.
در اعتراضات قبلی، هواداران خواستار حمایت‌های دولت و ورود دوباره محمدرضا زنوزی به نقل و انتقالات شده بودند، اما این بار آن‌ها خواستار برکناری جمشید نظمی و فراز کمالوند شدند و نوع شعار‌ها نیز لحن خوبی نداشت.

تعدادی از هواداران تراکتور روز گذشته وارد ورزشگاه بنیان دیزل شدند و خواستار واگذاری مالکیت باشگاه تراکتور از سوی زنوزی شدند که در نهایت مدیران باشگاه تن به خواسته هواداران دادند و مالکیت باشگاه را به هیئت فوتبال استان واگذار کردند.
علاوه بر این، باشگاه النصر عربستان سرمایه گذاری عظیمی برای حضور قدرتمندانه د ر لیگ قهرمانان آسیا کرده است، اما تراکتور در وضعیت بحرانی قرار دارد و تمرینات آن تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
در روزهای اخیر تعدادی از هواداران تراکتور از اکبر ایمانی حمایت و تعدادی از طرفداران نیز خواسته این بازیکن را برای افزایش رقم قراردادش را غیر معقول اعلام کردند. البته هواداران انتشار فایل صوتی مذاکرات را کاری غیر اخلاقی دانسته و سرپوشی بر ضعف مدیریت می‌دانند. نظرات هواداران متفاوت است، اما آن‌ها در یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن هم برکناری فوری جمشید نظمی و فراز کمالوند است.
به هر حال مدیران باشگاه تراکتور واگذاری امور باشگاه به هیئت فوتبال استان را راهکاری برای حل مشکلات این باشگاه دانستند و قرار است هیئت مدیره هلدینگ درباره مالکیت باشگاه تصمیم گیری کند.

تراکتور به تیم محلات تبدیل شده است

فرشید طالبی بازیکن سابق فوتبال درباره وضعیت تراکتور اظهار کرد: در حال حاضر شرایط تیم تراکتور اسفبار است. تیم تراکتور که باید در اوج آرامش باشد و ۷ - ۸ روز دیگر برابر تیم النصر عربستان صف آرایی کند، اما به یک تیم محلات تبدیل شده است.
او ادامه داد: تیم النصر عربستان تا دندان مسلح شده است، اما تراکتور روند مضحکی در حد محلات را در پیش گرفته است. این همه حاشیه برای تیمی که چند روز دیگر در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارد، خیلی نگران کننده است.
طالبی درباره اینکه خیلی از بازیکنان تراکتور از این تیم جدا شده اند، گفت: دوستان بازیکنان را بیرون می‌کنند تا هزینه‌ها را به حداقل برسانند. این سیاست در تیم‌هایی با حداقل هوادار باید انجام شود نه در تیم مدعی قهرمانی و پرطرفدار. اینگونه ریزش بازیکن در تراکتور جالب نیست. در حال حاضر تراکتوری‌ها ۹ بازیکن اصلی خود را از دست داده اند.

کنار گذاشتن ستاره ها نامردی محض در حق تراکتور است

بازیکن سابق فوتبال اظهار کرد: سرمربی تراکتور قصد دارد فصل آینده تیم تراکتور را در میانه جدول حفظ کند، اما نمی‌داند که از تراکتور به عنوان تیم مدعی قهرمانی نام برده می‌شود. همه انتظار حرکت رو به جلو تراکتور را دارند. تراکتوری‌ها با کاهش بودجه، کنار گذاشتن ستاره‌های تیم و به حداقل رساندن انتظارات شاهکار نمی‌کنند بلکه نامردی محض در حق این تیم می‌کنند.
او افزود: تیم تراکتور غرق در تصمیمات پوچ و مبتدی مدیران خود است. گویا قرار نیست تراکتور جایگاه خود را دوباره به دست آورد. به نظرم شهرداری تبریز و نمایندگان مجلس باید به موضوع تراکتور ورود کنند، چون کم و کاستی‌های شهر تبریز با موفقیت تراکتور پوشش داده می‌شود.
طالبی بیان کرد: انتشار صدای ضبط شده اکبر ایمانی در جلسه با مدیرعامل و سرمربی تیم تراکتور یک کار غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای بود. به هر حال این کار با هدف و برنامه صورت گرفته است. آقایان سکان باشگاه تراکتور را در اختیار گرفتند و این باشگاه را به ورطه نابودی کشاندند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار