نامجو مطلق: پیروزی مقابل عراق یعنی پیمودن ۶۰-۷۰ درصد راه صعود

پیشکسوت تیم ملی گفت: ما قابلیت‌های بالایی داریم و تیم ملی هیچ زمانی این تعداد لژیونر موثر نداشته است. برای مثال سردار و طارمی مهره‌های اصلی و محوری تیم‌های خود هستند و در تیم ملی هم نقش بسیار مهمی دارند.

نامجو مطلق: پیروزی مقابل عراق یعنی پیمودن ۶۰-۷۰ درصد راه صعود
مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با میزان، در خصوص دیدار ایران-سوریه که با پیروزی یوز‌ها همراه بود، اظهار داشت: مقابل سوریه از نظر فنی خیلی خوب نبودیم، چون با توجه به تعداد زیاد لژیونرها، بازیکنان تنها دو سه روز در کنار هم قرار گرفته بودند و اسکوچیچ و هاشمیان هم در کنار تیم حضور نداشتند. با توجه به مهره‌هایی که داریم انتظار داشتیم بازی روان‌تر و هجومی‌تری ببینیم، اما این بازی خیلی هوادارپسند نبود. به هر حال برد ارزشمندی بود و ۳ امتیاز مهمی در گام اول کسب کردیم و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.
وی افزود: بیشتر تیم‌ها با توجه به دوری از شرایط بازی در اولین دیدار خود ناهماهنگی و استرس داشتند و در بازی‌های بعدی شرایط تفاوت خواهد کرد. ژاپن در خاک خودش به عمان باخت و کره جنوبی مقابل عراق متوقف شد و این نتایج تا حدودی طبیعی بود. شرایط تیم ملی در بازی‌های بعدی بهتر خواهد شد.
پیشکسوت تیم ملی درباره نرسیدن تیم به یک ترکیب ثابت و تعویض مدافعان کناری در بازی با سوریه عنوان کرد: عدم حضور سرمربی و دستیارش (هاشمیان) بر این امر تاثیر داشته است. در اردوی تیم ملی گزارش‌ها به دست اسکوچیچ می‌رسیده و شاید سایر مربیان به اندازه او شناخت و تسلط بر بازیکنان نداشته‌اند. ما پتانسیل بالایی داریم و نگرانی از این بابت نداریم و کادر فنی می‌توانند شرایط بهتری ایجاد کنند.
کارشناس فوتبال ایران در رابطه با دیدار مقابل عراق گفت: عراق تیمی بسیار خوب است و بازی سنگینی پیش رو داریم. اگر این بازی را ببریم ۷۰-۶۰ درصد راه صعود را پیموده‌ایم و مسیر ما هموار خواهد شد. ما قابلیت‌های بالایی داریم و تیم ملی هیچ زمانی این تعداد لژیونر موثر نداشته است. برای مثال سردار و طارمی مهره‌های اصلی و محوری تیم‌های خود هستند و در تیم ملی هم نقش بسیار مهمی دارند.
نامجو مطلق در خصوص حضور اسکوچیچ و سردار آزمون در این دیدار تصریح کرد: سرمربی می‌تواند به ارتقای شرایط روحی روانی بازیکنانش کمک کند و اگر مقابل سوریه اسکوچیچ روی نیمکت بود شرایط بهتر می‌شد و هدایت تیم از راه دور با کنار خط تفاوت دارد. سردار هم فرم خوبی دارد و با طارمی زوج خوبی ساخته‌اند. ان‌شالله این زوج روز خوبی داشته باشند و ۳ امتیاز دیگر برای ایران به ارمغان بیاورند.
نامجو مطلق درباره سرمربیگری مهدوی‌‎کیا در تیم ملی امید اظهار داشت: مهدی در تیم‌های پایه کار کرده و شناخت بالایی از کار در رده‌های سنی دارد، اما در تیم امید بحث تجربه و تطبیق پذیری مطرح است و دستیاران او می‌توانند کمک حالش باشند. امیدوارم او عملکرد موفقی در تیم امید داشته باشد و هر کس دستیارش بود بتواند به این تیم کمک کند.
وی در رابطه با اینکه مسئولان فدراسیون می‌توانند در صورت عدم نتیجه گیری، پشت نام مهدوی‌کیا قرار گیرند، خاطرنشان کرد: نباید از حالا منفی بافی کنیم و این نگاه را داشته باشیم و با اعتماد و حمایت باید امیدوار به آینده باشیم. هر مربی باید از یک جایی شروع کند و فرصت دادن به مربیان جوان به سود فوتبال ما است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار