آخرین وضعیت بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در شش روز گذشته قیمت‌ها با درصد کمی افزایش و کاهش تجربه کرده و توانست قیمت نسبی خود را حفظ کند، تغییر قیمت سکه و طلا فقط به بازار ارز و قیمت انس جهانی بستگی دارد، اگر روند این دو مولفه همانند روزهای گذشته باشد، قیمت طلا و سکه نیز در همین محدوده نوسان می‌کند.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه

آیت محمد ولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره وضعیت فعلی بازار سکه و طلا، اظهار کرد: در چند روز اخیر قیمت طلا و سکه نوساناتی را تجربه کرده به طوری که چندین روز افزایشی اما در بیشتر اوقات کاهشی بوده است. انس جهانی طلا در این مدت کاهش و افزایش‌های مختصری را تجربه کرده است، بازار ارز نیز در همان قیمت ۱۰ روز گذشته و با درصدهای مختصری نوسان قیمت پیشین خود را حفظ کرده است.
وی افزود: به همین دلیل بازار اکنون آرامش بیش از ۴۰ درصدی خود را حفظ کرده است به طوری که قیمت سکه و طلا تا حدودی در این مدت ثابت بوده است، اما تقاضا موجود در بازار مطلوب نبوده و اکنون تقاضا در بازار کمتر از ۴۰ درصد است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: زمانی که آرامش به بازار بازگشته و قیمت ثابت بماند به طوری که شاهد نوسانات شدید قیمتی نباشیم. صنعت طلا و جواهر نیز رونق گرفته و داد و ستدها و تقاضا بهبود می‌یابد. پیش بینی می‌شود در روزهای آینده بازار به این وضعیت برسد.
محمدولی اضافه کرد: در شش روز گذشته قیمت‌ها با درصد کمی افزایش و کاهش تجربه کرده و توانست قیمت نسبی خود را حفظ کند، کاهش یا افزایش قیمت سکه و طلا فقط به بازار ارز و قیمت انس جهانی بستگی دارد. اگر روند این دو مؤلفه همانند روزهای گذشته باشد، قیمت طلا و سکه نیز در همین محدوده نوسان می‌کند که آن‌قدرها التهاب آمیز نیست.
وی ادامه داد: برخی ارتباطات و رفت و آمدها در بین سران کشورها می‌تواند بر انس جهانی طلا تأثیرگذار باشد که در قیمت طلا ایران نیز تأثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار