توصیه وزارت بهداشت به استفاده از ماسک در هوای غبارآلود

‌رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، با اشاره به آلودگی هوای اکثر شهرها تحت‌تأثیر گردوغبار، گفت: استفاده از ماسک‌های جراحی سه‌لایه که اکنون مردم به‌دلیل شرایط کرونایی استفاده می‌کنند، می‌تواند تا حد زیادی بخش اعظمی از ذرات گردوغبار را حذف کند.

توصیه وزارت بهداشت به استفاده از ماسک در هوای غبارآلود

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس شاهسونی، با اشاره به آلودگی هوای اکثر شهرهای کشور، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای در این شرایط به مردم توصیه می‌کنند تا در خانه هم ماسک بزنند که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

وی افزود: این موضوع اصلاً امکان‌پذیر نیست. در صورتی که درب و پنجره‌ها بسته باشد هوای خانه برای تنفس مناسب است و مشکلی برای مردم پیش نمی‌آید.

رئیس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در خصوص استفاده از ماسک در صورت خروج از منزل و شرایط فعلی گردوغبار، تاکید کرد: استفاده از ماسک‌های جراحی سه لایه که اکنون مردم به دلیل کرونا مصرف می‌کنند می‌تواند تا حد زیادی بخش اعظمی از ذرات را حذف کند و استفاده از آن هیچ مشکلی ندارد.

وی اظهار کرد: استفاده از ماسک‌های N۹۵ و P۲ ایده‌آل است اما نمی‌توان مصرف آنها را برای همه مردم توصیه کرد زیرا هم هزینه خرید آن بالا است و هم اینکه وقتی ماسک سه لایه جراحی پاسخ مناسبی دهد دیگر نیازی به مصرف این ماسک‌ها نیست.

به گزارش ایمنا، با توجه به وقوع گردوغبار در روزهای اخیر و بالا بودن میزان ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون، توصیه می‌شود مردم به منظور حفظ سلامت خود، نکات بهداشتی و خودمراقبتی را تا پایان شرایط آلودگی هوا به کار ببرند. توصیه می‌شود در شهرهای بحرانی همه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند. در شهرهای با وضعیت هشدار نیز توصیه می‌شود گروه‌های حساس تا حدامکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند، سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

منبع: imna-577596

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار