پروفیل سبک چیست؟ پروفیل ارزان از کجا بخریم؟

پروفیل‌ها دسته ای از مقاطع فولادی هستند که می‌توانند به دو دسته کلی باز یا بسته تقسیم شوند، پروفیل باز به محصولاتی مانند نبشی یا تیرآهن و پروفیل بسته به محصولاتی مانند لوله اطلاق می‌شود. علاوه بر این، بر اساس وزن نهایی محصول، می‌توان پروفیل ها را به دو دسته سبک و سنگین تقسیم کرد.

پروفیل سبک چیست؟ پروفیل ارزان از کجا بخریم؟

پروفیل سبک که در بازار به پروفیل مبلی هم مشهور است، محصولی شکل‌پذیر، سبک و در عین حال مقاوم است که در ساخت محصولات مختلفی کاربرد دارد. ضخامت این محصول، بسیار کم است و در نتیجه وزن نهایی و قیمت آن در مقایسه با انواع سنگین، بسیار ارزان تر است.

در صورتی که قصد خرید پروفیل سبک را دارید، آهن اسپات مرجع خوبی برای استعلام قیمت روز انواع پروفیل ساختمانی است تا خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

پروفیل سبک چیست؟

ویژگی های پروفیل سبک چیست؟

پروفیل مبلی یا همان پروفیل سبک، محصولی کم وزن با ضخامت بسیار پایین است. این محصول بسیار نرم و شکل پذیر است و می‌تواند به راحتی خم شود. تنوع زیادی در وزن پروفیل سبک وجود دارد و این موضوع آن را برای مصارف مختلف بسیار مناسب می‌کند.

این نوع از پروفیل‌ها به دلیل داشتن کاربردهای ظریف، با دقت زیادی تولید می‌شوند و وزن و قطر و ضخامتشان، دقیقا همان چیزی است که درباره محصول اعلام می‌شود، زیرا حتی ذره ای خطا در این مقادیر، ممکن است موجب اختلال در کار شود. کیفیت این محصول بسیار بالاست و به همین دلیل دوام زیادی دارد. همچنین پروفیل‌های سبک، دارای خاصیت آبکاری نیز هستند.

تولید پروفیل سبک چگونه صورت می‌گیرد؟

این دسته از پروفیل ها برای تولید، فرآیند نورد سرد را طی می‌کنند. در این روش، ابتدا ورق روغنی در اندازه های مشخصی برش می‌خورد، پس از شکل دهی اولیه، ورق ها وارد بخش غلتک ها(نورد) می‌شوند و ناهمواری های سطح آن‌ها گرفته می‌شود و وارد دستگاه شکل دهی می‌شوند.

در این مرحله ابتدا ورق ها به صورت لوله درآمده و پس از آن به اشکال مستطیل یا مربع یا هر شکل مورد نیاز دیگری در می‌آید. در مراحل انتهایی، درزها جوش داده می‌شوند و با دستگاه های مناسبی سرد می‌شوند تا حالت شکننده به خود نگیرند. در نهایت، پروفیل های سبک به ابعاد مورد نظر (عموما ۶ متری) برش خورده و در بسته بندی های خاصی به بازار عرضه می‌شوند.

انواع پروفیل سبک

این محصول می‌تواند به دو دسته کلی درزدار یا بدون درز تقسیم شود.

پروفیل سبک درزدار، دارای جای درز و جوش بر روی بدنه خود است؛ این موضوع در مصارف کوچک مشکلی ایجاد نمی‌کند اما ممکن است در کاربردهای سنگین، مقاومت کمتری داشته باشد.

پروفیل های سبک بدون درز، بر روی بدنه خود جای جوشکاری یا درز ندارند و به همین دلیل در عین نازک بودن، بسیار مقاوم هستند. این در حالی است که حتی وزن این نوع پروفیل، از انواع درزدار کمتر است اما مقاومت بسیار خوبی دارد و به همین دلیل برای کاربردهای ظریف که نیاز به دوام بالا در برابر نیروهای خارجی و داخلی دارند بسیار مناسب است.

قیمت این دو محصول به دلیل تفاوت در وزن و کیفیت، اندکی متفاوت است؛ برای اطلاع دقیق تر از این تفاوت می‌توانید از Ahanspot کمک بگیرید.

کاربرد پروفیل سبک

همانگونه که گفته شد، این دسته از محصولات به دلیل داشتن وزن کم و مقاومت بالا، می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. همانگونه که از نام پروفیل مبلی پیداست، از این محصول در ساخت انواع مبلمان استفاده می‌شود، مقاومت بالای این محصول باعث می‌شود که برای استفاده در قسمت پایه و بدنه مبل‌های راحتی بسیار مناسب باشد، زیرا این مبل ها کاربردی هستند و عموما فشار زیادی را تحمل می‌کنند، اما در عین حال باید برای حمل و نقل آسان، سبک و مناسب باشند.

کاربرد دیگر پروفیل سبک در ساخت لوازم نقلیه همچون خودرو، هواپیما و دوچرخه است؛ در تولید این محصولات، مقاومت بالا در عین سبک بودن از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین، پروفیل سبک بسیار رنگ پذیر و شکل پذیر است و به همین علت، در ساخت اینگونه محصولات کاربرد زیادی دارد.

همچنین در ساخت نیمکت‌های پارک، پایه های چراغ های خیابانی و ساخت بنرهای بزرگ و کوچک تبلیغاتی نیز از این پروفیل استفاده می‌شود.

خرید انواع پروفیل از آهن اسپات

استعلام قیمت پروفیل در آهن اسپات

قیمت پروفیل ( ahanspot.com/cat/profile ) تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی می‌تواند دچار تغییر و نوسان شود. یکی از این عوامل، جنس مواد اولیه و نوع محصول نهایی است. به عنوان مثال پروفیلی که از جنس آلیاژ‌های مقاوم تر باشد، قیمت بیشتری دارد؛ یا اینکه در حالت کلی وزن نوع بدون درز، از انواع درزدار بیشتر است.

اما مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت پروفیل سبک، وزن آن است؛ هرچه وزن محصول بالاتر برود قیمت آن نیز به تناسب بیشتر خواهد شد، زیرا قیمت نهایی را وزن ضرب در قیمت به روز محصول تعیین خواهد کرد. به همین دلیل لازم است که دقیقا بدانید چه مقدار پروفیل نیاز دارید؟

با استعلام قیمت پروفیل سبک از آهن اسپات، می‌توانید مطمئن باشید که به روز ترین و بهترین قیمت‌ها در دسترس شما هستند و به هیچ وجه دچار ضرر نخواهید شد.

خرید پروفیل سبک از آهن اسپات

برای خرید انواع پروفیل، می‌توانید به بازارهای آهن و فولاد در سراسر کشور مراجعه کنید، اما این کار مستلزم صرف زمان زیادی است و به علاوه، نمی‌توان با این روش از قیمت های متنوع مطلع شد.

اما امروزه، با پیشرفت و توسعه دنیای مجازی این امکان فراهم شده است که با مراجعه به وبسایت آهن اسپات بتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن، خرید و فروش محصولات فولادی من جمله انواع پروفیل و نبشی ( ahanspot.com/cat/corner ) را انجام داده و با داشتن قیمتهای روز بازار خریدی به صرفه داشته باشید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار