جشنواره کودک در پیج میزبانی

در هفته‌های اخیر، اخباری پیرامون جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و احتمال تغییر میزبانی آن به گوش رسیده است و شاید میزبانی سی و پنجمین دوره این جشنواره از اصفهان به شهرهای دیگری چون کرمان یا همدان سپرده شود.

جشنواره کودک در پیج میزبانی

اصفهان امروز - سید مهدی رضوی |در هفته‌های اخیر، اخباری پیرامون جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و احتمال تغییر میزبانی آن به گوش رسیده است و شاید میزبانی سی و پنجمین دوره این جشنواره از اصفهان به شهرهای دیگری چون کرمان یا همدان سپرده شود. جشنواره‌ای که با گذشت 34 دوره از آن، همچنان در مرحله آزمون‌وخطا قرار دارد نشان از ضعف تصمیم‌گیری در مدیران و تصمیم سازان برای برگزاری این رویداد است. جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی که باید یک تعریف بین‌المللی را با خود یدک بکشد هنوز بر سر میزبانی اصفهان دچار تردید است.درحالی‌که رویدادهای بین‌المللی عجین شده با نام شهرها و مکان‌های برگزاری آن هستند و جشنواره کودک هم با نام اصفهان درآمیخته و 24 دوره آن در این شهر برگزار شده و هویت جشنواره و اصفهان به هم گره خورده‌اند اما هر سال و در آستانه برگزاری آن حرف و حدیث‌ها برای انتقال میزبانی جشنواره کودک از اصفهان به شهری دیگر نقل محافل می‌شود.در سال‌های گذشته و با حمایت مدیریت شهری، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بخشی از هویت اصفهان و شناسنامه‌ای برای این شهر شده است تا جایی که بسیاری از فعالان عرصه فیلم کودک جایگاه و پایگاه دیگری جز اصفهان را برای این جشنواره قائل نیستند.

در سال‌های گذشته که اصفهان میزبان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بوده، شاهد رشد صنعت فیلم‌سازی در این شهر نیز بوده‌ایم و با تغییر مکان دبیرخانه این جشنواره شاید لطمه جبران‌ناپذیری بر پیکره این صنعت نیز وارد شود.

جشنواره‌ای که مي‌تواند از افزايش آسيب‌هاي اجتماعي کودکان و نوجوانان کاسته و آنها را در مسير درست رشد قرار دهد حالا با انتقال آن از این شهر حتما خلائی را در اصفهان و برای این قشر ایجاد خواهد کرد.

طي ادوار گذشته مدیران و مسئولان شهری در کنار فعالان و هنرمندان عرصه کودک و نوجوانان در اصفهان ثابت کردند می‌توانند یک جشنواره در سطح بین‌المللی و با استاندارهای بالا برگزار کنند و حالا که این تجربه غنی در پی این‌همه سال در اصفهان کسب‌شده نباید به‌راحتی از آن گذر کرد و یک شهر را از برندی که در این سال‌ها ساخته محروم کرد.

اینکه چه باید کرد تا جشنواره در اصفهان بماند شاید به تصمیم مدیران شهری و رایزنی آنها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی مردم، رسانه‌ها و فعالان و هنرمندان حوزه کودکان و نوجوان بستگی داشته باشد که امید آن می‌رود با حمایت همه‌جانبه امسال هم بتوانیم جشنواره سی و پنجم را در اصفهان برگزار کنیم.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار