پای لنگ مراکز اقامتی استاندارد در اصفهان

اصفهان در سال‌های گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و خارجی بود و امسال در مقاطع مختلف بخصوص در ایام عید و تعطیلات تابستانی باز شاهد رونق گردشگری در استان و سفر بسیاری از مسافران به این شهر بوده‌ایم.

پای لنگ مراکز اقامتی استاندارد در اصفهان

اصفهان امروز - سید مهدی رضوی

اصفهان در سال‌های گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و خارجی بود و امسال در مقاطع مختلف بخصوص در ایام عید و تعطیلات تابستانی باز شاهد رونق گردشگری در استان و سفر بسیاری از مسافران به این شهر بوده‌ایم. اما در زمان‌های پیک سفرها همیشه شاهد یک ضعف و کمبود در استان و بخصوص در شهر اصفهان بوده‌ایم. آن‌هم کمبود زیرساخت‌های اقامتی و هتل در اصفهان است.بر اساس اعلام مسئولان، اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.این تعداد اقامتگاه برای استانی با ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن همچون میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ‹ وزوان›، ‹ مزدآباد ‹ و ‹ مون ‹ به ثبت جهانی رسیده، بسیار کم بوده و می‌تواند ضربه جبران‌ناپذیری بر صنعت گردشگری استان بزند.اصفهان به‌عنوان یکی از کانون‌های موردتوجه گردشگری در کشور، آن‌طور که بایدوشاید از زیرساخت‌های اقامتی برخوردار نیست و لازم است شمار اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در این دیار افزایش پیدا کند. وجود بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی در استان اصفهان ظرفیتی است که می‌تواند به توان زیرساخت‌های اقامتی بخصوص در شهر اصفهان بیفزاید.
از طرفی عدم رعایت استانداردهای اقامتگاهی ، خدمات هتلداری و موارد ایمنی در برخی هتل‌ها باعث شده بسیاری از گردشگران رغبتی برای ماندن در این اقامتگاه‌ها نداشته باشند، چه‌بسا اگر این اصول رعایت شوند می‌تواند به رشد گردشگری در این استان کمک شایانی کند.
ازآنجاکه رعایت بسیاری از این استانداردها اجباری نبوده، تنها یک هتل در کل استان موفق به دریافت گواهی از سازمان استاندارد شده؛ این خود مسئله‌ای است که باید به آن اندیشید که چرا سایر هتل‌ها و مراکز اقامتی در اصفهان بر خود لازم نمی‌دانند تا این مجوزها را کسب کنند.
درهرصورت آینده صنعت گردشگری استان و کشور به آینده توجه به زیرساخت‌ها و صنعت هتل داری گره‌خورده و رشد هر یک از آن‌ها به رونق دیگری کمک می‌کند و درصورتی‌که پای مراکز اقامتی و هتل‌ها در استان لنگ بزند یقیناً باعث رکود و رخوت در گردشگری و جذب توریست به شهر و استان خواهد شد.


ارسال نظر