نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی میزبان هیات‌های خارجی

۱۵ درصد تولیدات دام و طیور کشور متعلق به اصفهان است

آئین افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی با حضور مسئولان برگزار شد.

۱۵ درصد تولیدات دام و طیور کشور متعلق به اصفهان است

اصفهان امروز - احمدرضا منزه

آئین افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی با حضور مسئولان برگزار شد.
در این آیین، سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار کرد: از مسئولان استان اصفهان به خصوص مسئولان جهاد کشاورزی و بهره‌برداران بخش کشاورزی به دلیل برگزاری این نمایشگاه و حضور فعال تشکر ویژه دارم.
حسین اصغری ادامه داد: در سال گذشته ۳۲۰۰ میلیارد تومان از خط مکانیزاسیون، اعتبار در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته و از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش دام و طیور اختصاص یافت.
وی گفت: فرایندها را تسهیل می‌کنیم تا ماشین آلات در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد. توسعه مکانیزاسیون با نگاه ویژه به افزایش کیفیت تولیدات و توسعه متناسب بخش کشاورزی مورد توجه است.
سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی عنوان کرد: قرارداد و تفاهم نامه‌هایی برای نوسازی ناوگان کمباین سازی داریم که هزار دستگاه بازسازی و ۸۰۰ دستگاه کمباین هم به ناوگان کشور اضافه خواهد شد‌.
وی گفت: با توجه به گستردگی کشور، بهره‌گیری از عرصه‌های دیم را داریم تا بهره‌وری افزایش یابد و با این هدف طرح جهش تولید در دیمزارها را مدنظر داریم تا کار به صورت بهتری پیش برود. هدف از اجرای این کار تولید بیشتر علوفه و دانه‌های روغنی از دیمزارها است.
در مجموع از تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی می‌خواهیم نیازهای تولیدکنندگان را مورد نظر قرار دهند و ما نیز تلاش می‌کنیم بیشتر حمایت را داشته باشیم.
تولید 15 درصد محصولات دام و طیور کشور در اصفهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز اظهار کرد: در شرایط فعلی افزایش بهره‌وری مهم است و استان اصفهان شرایط خوبی برای توسعه کیفی دارد.
امیررضا نقش عنوان کرد: اصفهان دارای مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار است، حدود ۳۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان اصفهان در بخش کشاورزی فعال هستند.وی افزود: اصفهان ۱۵ درصد تولیدات دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده و بیش از دو و نیم برابر سرانه جمعیتی استان، تولیدات کشاورزی دارد که نشان‌دهنده توانمندی اصفهان است.
معاون استاندار اصفهان گفت: امید است در این سال شاهد رشد بیشتر صنعت دام و طیور باشیم، از عزیزانی که در این نمایشگاه حضور دارند و مهمانان خارجی از کشورهای عراق، اردن، افغانستان، عمان و... تشکر خارجی می‌کنم.
حضور هیات‌های تجاری خارجی در اصفهان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم در این آئین اظهار کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های پیشتاز در بخش دام و طیور محسوب می‌شود و دارای جایگاه مناسبی در تولید انواع محصولات است.
مهرداد مرادمند عنوان کرد: نمایشگاه امسال یکی از کیفی ترین نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود و موجب ارتباط مناسب میان تمامی بخش‌های کشاورزی است.
وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال هیأت‌های تجاری از کشورهای مختلف حضور دارند و این آمادگی را داریم در راستای گسترش تعاملات با آنها اقدام کنیم.
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی که طی روزهای یکم تا چهارم شهریورماه 1401 برگزار می‌شود، شرایطی را فراهم می‌آورد که 160 شرکت از 15 استان کشور و نمایندگانی از 10 کشور صاحب‌نام صنعتی به ارائه محصولات و خدمات خود بپردازند.
این دوره از نمایشگاه در 17 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در حال برگزاری است و فعالان حوزه‌های مختلفی مانند ماشین‌آلات خوراک دام، طیور و آبزیان، ماشینآلات و تجهیزات وابسته صنعت گاوداری، تجهیزات جوجه‌کشی و مرغداری و صنایع وابسته، سیستمهای توزین، تهویه سردخانه و برودتی، خوراک دام، طیور، آبزیان، افزودنی‌ها و مکمل‌ها، تامینکنندگان و تولیدکنندگان صدف‌های معدنی، دانه‌های روغنی، نهادهها و پودر چربی، تولیدکنندگان دارو و نهاده‌های تغذیهای، تولیدکنندگان و تامینکنندگان واکسن‌ها و سرم دامی، پرورش‌دهندگان انواع دام سبک و سنگین وآبزیان، تولیدکنندگان و تامینکنندگان محصولات اصلاح نژاد و لقاح مصنوعی و موسسات آموزش و مشاوره مرتبط با صنعت در این دوره حضور خواهند داشت.
در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی اصفهان، شرکت‌هایی از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، فارس، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز، خوزستان، یزد و مرکزی به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند. همچنین نمایندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند، دانمارک، چین، ترکیه، روسیه، آمریکا، کانادا و فرانسه نیز حضور دارند تا شبکه توزیع و فروش خود در کشورمان را تقویت کنند.
حضور دام‌ها و نژادهای برتر دام استان، پاویون ویژه اسب، مانژ سوارکاری، حضور پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری چهار کارگاه آموزشی، برگزاری بیش از 20 جلسه B2B با هیاتهای تجاری خارجی و غرفه‌داران و بازدید از کارخانجات و مراکر تولیدی استان از جمله ویژگی‌های نمایشگاه صنعت دام و طیور امسال خواهد بود.
از جمله برندهایی که در بیستمین دوره نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان حضور دارند نیز می‌توان به پیشگام دامپرور سپاهان، فوده، قیام، فجر، فکا، بهدانه نام‌آوران، شهدینه، پگاه اصفهان، کیمیا رشد سپاهان، صدرا، شرکت تعاونی فاتح، رویان دارو، کودیس، ویوان، زانیار، آریو و... اشاره کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار