با مدرن ترین کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران آشنا شوید

اگر به دنبال میلگرد با کیفیت هستید، مطمئن‌ترین راه خرید میلگرد کارخانه‌ای است که تجهیزات به‌روز و مدرن دارد و محصولات خود را بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید می‌کند. در این مقاله، با مدرن‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد آشنا می‌شوید؛ اما قبل از آن باید با تعریف کارخانه میلگرد مدرن و اهمیت خرید میلگرد از چنین کارخانه‌ای، آشنا شوید:

با مدرن ترین کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران آشنا شوید

به کدام کارخانه تولید میلگرد می‌گوییم مدرن؟

منظور از مدرن بودن یک کارخانه میلگرد، تجهیز شدن خطوط تولید میلگرد آن با استفاده از تکنولوژی روز یا تولید میلگرد بر اساس استانداردهای بین‌المللی است. از آنجایی که در کشور ما تکنولوژی روز هم‌معنی با تکنولوژی وارداتی است، کارخانه میلگرد مدرن یعنی کارخانه‌ای که دستگاه‌های آن وارداتی است. آلمان و ایتالیا، مبدأ تکنولوژی‌های وارداتی هستند و شرکت‌های Siemense آلمان و STG ایتالیا، تاکنون بیشترین همکاری را با تولیدکنندگان میلگرد ایرانی داشته‌اند و طرح‌های تفصیلی و دستگاه‌های خطوط تولید ساخت آن‌ها، در تجهیز چندین کارخانه داخلی به کار رفته است.

در میان استانداردهای بین‌المللی نیز استانداردهای زیر بیشترین کاربرد را در تولید میلگردهای داخلی دارند:

  • استاندارد اروپایی BS 4449 برای میلگردهای ترمکس
  • استاندارد بین‌المللی ISO 6935-2
  • استاندارد آلمانی DIN488
  • GOST 5781 روسیه

کارخانه‌هایی که مدعی تولید میلگرد بر اساس این استانداردها هستند، معمولاً گواهی آنالیز فنی میلگردهای خود را بر ای اثبات ارائه می‌کنند و به همین دلیل، قیمت روز میلگرد آن‌ها از سایر کارخانه‌ها گران‌تر است.

چرا باید میلگرد تولیدشده توسط کارخانه‌های مدرن را بخرید؟

مهم‌ترین علت، قیمت آهن آلات در حال حاضر است. اگر مسئول خرید یا پیمانکار یک پروژه بزرگ هستید یا به عنوان یک شخصی‌ساز، کیفیت پروژه‌تان اهمیت زیادی برایتان دارد، باید به دنبال محصولات کارخانه‌های مدرن میلگرد بروید. چرا که با توجه به افزایش روزافزون قیمت‌ها، باید سرمایه‌تان را جایی به کار ببرید که حداکثر بازدهی و نتیجه مفید را داشته باشد.

میلگرد تولیدشده توسط این کارخانه‌ها، معمولاً خواص شیمیایی مناسبی داشته و مقاومت کششی و تسلیم آن نیز استاندارد است. همچنین این کارخانه‌ها از روش ترمکس برای تولید میلگرد استفاده می‌کنند که در اصل یک روش تکمیلی برای نورد گرم میلگرد است و باعث می‌شود که شکنندگی آن کاهش یابد و شما بتوانید با خیال راحت از میلگردهای گرید A3 و A4 در آرماتوربندی استفاده کنید و مطمئن شوید که سازه‌تان استحکام کافی را خواهد داشت.

یک دلیل دیگر، صادراتی بودن میلگرد این کارخانه‌ها است. میلگردی که در کشورهای دیگر مشتری دارد، قطعاً کیفیت لازم را برای تأمین نیازهای پروژه شما خواهد داشت و کیفیت آن نیز مناسب است.

کدام کارخانه‌های تولید میلگرد مدرن هستند؟

در ادامه، با مدرن‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در کشورمان آشنا می‌شوید، این کارخانه‌ها در نقاط مختلف کشور پراکنده‌اند و می‌توانید با خیال راحت میلگرد هر کدام که به پروژه‌تان نزدیک‌تر است را از درب کارخانه بخرید.

کارخانه صبا فولاد زاگرس

با وجود کیفیت بالا و مدرن بودن خطوط تولید، قیمت میلگرد زاگرس کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. این کارخانه در شهرک صنعتی سفیددشت در نزدیکی شهرکرد واقع شده و از سال 1393 شروع به کار نموده است. ظرفیت تولید میلگرد این کارخانه، 420 هزار تن در سال است و میلگردهای آن در گریدهای A3 و A4 و سایزهای 10 تا 40 میلی‌متر تولید می‌شوند.

خطوط تولید این کارخانه با استفاده از تکنولوژی شرکت‌های CVS RM و Siemense آلمان تجهیز شده است. خرید میلگرد زاگرس از درب کارخانه، برای پروژه‌های مستقر در مرکز و غرب کشور مقرون‌به‌صرفه است. تشخیص اصالت میلگرد زاگرس با توجه به علامت SFZ حک‌شده روی آن، امکان‌پذیر است.

کارخانه راد همدان

فولاد راد همدان نیز یکی از جدیدترین تولیدکنندگان میلگرد است که دستگاه‌های خطوط تولید خود را از شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی تأمین نموده است. کارخانه راد همدان در نزدیکی شهر همدان قرار دارد و از سال 1396 در زمینه تولید میلگرد آجدار فعالیت می‌کند. میلگرد همدان با ظرفیت 500.000 تن در سال تولید می‌شود و خرید آن از درب کارخانه، برای پروژه‌های موجود در غرب و مرکز کشور مقرون‌به‌صرفه است.

میلگرد همدان در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 8 تا 28 میلی‌متری در بازار موجود است. برای تشخیص اصالت این میلگرد، به کلمه RAD حک‌شده روی بدنه آن دقت کنید.

کارخانه سرمد ابرکوه یزد

این کارخانه از مدرن‌ترین کارخانه‌های دولتی تولید میلگرد به شمار می‌رود. سرمد ابرکوه در سال 91 تأسیس و در سال 1395 شروع به کار نموده است. این کارخانه در نزدیکی شهر یزد قرار دارد و به همین دلیل، قیمت میلگرد درب کارخانه آن برای پروژه‌های مستقر در مرکز و شرق کشور، مقرون‌به‌صرفه است. میلگرد ابرکوه تنها در گرید A3 و سایز 12 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود و ظرفیت تولید آن 450.000 تن در سال است.

خطوط تولید میلگرد این کارخانه با استفاده از تکنولوژی شرکت STG ایتالیا تجهیز شده و برای تشخیص اصالت میلگرد ابرکوه باید به علامت برجسته SAIS که روی بدنه آن حک‌شده، دقت کنید.

کارخانه شاهین بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب، بیشتر با نام یکی از زیرمجموعه‌های خود با نام شاهین بناب شناخته می‌شود و به همین دلیل، به میلگردهای آن در بازار، میلگرد شاهین می‌گویند. این مجتمع صنعتی در نزدیکی شهر بناب در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و با تولید 520.000 تن میلگرد آجدار در سال، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور محسوب می‌شود. این کارخانه میلگرد خود را بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید می‌کند.

این کارخانه در سال 1386 شروع به کار نموده و میلگردهای آن در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر در بازار موجود هستند. خرید میلگرد شاهین از درب کارخانه، برای پروژه‌های مستقر در شمال غرب کشور مقرون‌به‌صرفه است و برای تشخیص اصالت میلگرد شاهین نیز می‌توانید به حروف BS درج‌شده روی بدنه آن دقت کنید.

برای خرید میلگرد شاهین، میلگرد ابرکوه، میلگرد همدان و میلگرد زاگرس، می‌توانید به وب‌سایت آسرون مراجعه کنید. با خرید میلگرد از این سایت، خیالتان از بابت اصل بودن میلگرد آن راحت خواهد بود و کیفیت بار میلگردی که از آن می‌خرید نیز تضمین می‌شود. همچنین دست شما در انتخاب برند، سایز و گرید میلگرد کاملاً باز است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار