با نقاشی مادرم زن موضوع انتخابی من شد

فستیوال هنرهای تجسمی با موضوع زن و محوریت رنگ قرمز در شهر اصفهان تاریخ 6 تا 10 خردادماه 1401 در گالری دیدار با برگزاری نشست اسطوره‌شناسی و تحلیل آثار کار خود را آغاز کرد. ایستگاه بعدی شیراز بود و کارها در شهر شیراز تاریخ 20 تا 25 خردادماه 1401 در گالری آبنوس به نمایش درآمدند و هم‌اکنون در شهر تهران و در گالری شکوه در حال اجراست.

با نقاشی مادرم زن موضوع انتخابی من شد

اصفهان امروز - سعید آقایی

فستیوال هنرهای تجسمی با موضوع زن و محوریت رنگ قرمز در شهر اصفهان تاریخ 6 تا 10 خردادماه 1401 در گالری دیدار با برگزاری نشست اسطوره‌شناسی و تحلیل آثار کار خود را آغاز کرد. ایستگاه بعدی شیراز بود و کارها در شهر شیراز تاریخ 20 تا 25 خردادماه 1401 در گالری آبنوس به نمایش درآمدند و هم‌اکنون در شهر تهران و در گالری شکوه در حال اجراست. این مجموعه با برگزاری پرفورمنس با موضوع زن و اجرای گروه کر بانوان دست‌افشان در تاریخ 11 شهریورماه شروع به کار کرد. کیوریتور این فستیوال بیتا عالی مهر متولد 1350 و دانش‌آموخته سینما، نقاش و کیوریتور مستقل پرسش‌های ما را پاسخ داد. در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید:

*تعریف شما از نقاشی چیست؟

نقاشی هنر تصویر کشیدن مفاهیم مختلف، شامل هر آنچه نور بر آن می‌تابد و ما می¬بینیم و هر آنچه احساس می¬کنیم.

*تعریف شما از هنر معاصر چیست؟

تعریف مشخصی نمی‌توان از هنر معاصر داشت، یک جنبش شکل‌گرفته در هنر نقاشی-ست که ژانرهای بسیار دارد.

*کیوریتور کیست و وظیفه اصلی او چیست؟ چقدر با معادل نمایشگاه گردان و یا گالری گردان موافق هستید؟ سخت‌ترین کار یک کیوریتور چیست؟

هنرگردان در جامعه ما به گردآورنده آثار و نمایش این آثار گفته می¬شود. یک کیوریتور ازنظر من تنها نمایشگاه گردان نیست، بلکه یک مدیر اجرایی در پروژه نمایش آثار است. سخت‌ترین کار یک کیوریتور ارتباط با گالری‌ها برای ارائه آثار است.

*از کی وارد حوزه هنر شدید و چه شد که سراغ نقاشی و بعد کیوریتوری رفتید؟

از سال 1378 در حوزه تبلیغات و از سال 1386 سراغ نقاشی رفتم. بعد از شرکت در نمایشگاه¬های مختلف احساس کردم که ضعف¬های زیادی در حوزه ارائه آثار وجود دارد و تصمیم گرفتم به‌صورت شخصی وارد این حوزه شوم.

*دوست دارید شما را به‌عنوان یک هنرمند بیشتر بشناسند یا کیوریتور؟ چرا؟

ازنظر من یک کیوریتور خود یک هنرمند است. پس دوست دارم هنرمند باشم.

*فستیوال هنرهای تجسمی با موضوع زن از کجا کلید خورد و چه مراحلی را طی کرد؟ چند هنرمند و چند اثر و با چه تکنیک‌هایی کار ارائه دادند؟

پس از نقاشی تصویر مادرم تصمیم گرفتم موضوع انتخابی خود را زن قرار دهم و ارتباط با اساتید، هنرمندان تصمیم به اجرای این فستیوال گرفته شد. با حضور 38 هنرمند داوطلب با مجموعه¬ای از هنرهای تجسمی شروع به کار کردیم.

*محوریت زن بودن در این مجموعه به چه معنا بود؟ انتخاب رنگ چه معنایی داشت؟

قدرت- انتخاب رنگ معنای ((عشق))

*نمایشگاه حاضر مخاطب را به چه چیزی دعوت می‌کند؟

حمایت اساتید از هنرمندان نوپا

* پرونده این مجموعه در ذهن شما بسته‌شده و یا همچنان باز است؟

خیر. هدف من ادامه فستیوال ها به موضوعات مختلف در سراسر کشور برای دیده شدن هنرمندان در شهرهای مختلف و در کنار هم است.

*پروژه بعدی شما فکر می‌کنید با چه موضوعی هست و از کجا شروع خواهید کرد؟ این پروژه نمایشگاه شخصی شما خواهد بود یا مجموعه‌ای از هنرمندان دیگر؟

پروژه بعدی با عنوان سایه که نمایش آثاری از تصاویر استاد ابتهاج است و در شهرهای رشت و تهران با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان به نمایش گذاشته می¬شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار