ساعات کاری شهرداری‌ها به روال عادی بازگشت/توزیع ماسک پارچه‌ای در فروشگاه‌های کوثر

استاندار اصفهان با اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر افزایش مراجعه کنندگان به شهرداری‌ها در روزهای پایانی سال گفت: به منظور رفاه حال مردم و ضرورت کاهش تجمعات در فضاهای اداری، مصوب شد که شهرداری های استان ساعات فعالیت خود را به روال عادی تغییر دهند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در حاشیه هشتمین جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه مروری بر مصوبات هفت جلسه گذشته صورت گرفت که نشان می‌دهد کلیه کمیته‌ها وظایف خود را به خوبی دنبال کرده‌اند و پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.
استاندار اصفهان افزود: یکی از این مصوبات پیگیری مسأله زندان اصفهان و اتخاذ تمهیدات لازم در مقابله با سرایت احتمالی این بیماری در زندان اصفهان بود که تصمیمات خوبی پیش‌بینی شده است.
وی گفت: ضدعفونی کردن ادارات و در دسترس قرار دادن وسایل ضدعفونی برای مراجعه کنندگان از دیگر مصوبات این جلسه بود و در همین راستا به همه ادارات ابلاغ شد که نسبت به ضدعفونی کردن و گندزدایی از فضای محیطی و در دسترس قرار دادن وسایل لازم برای مراجعه کنندگان اقدام کنند.
رضایی اظهار کرد: همچنین براساس مصوبات این جلسه نیروهای مسلح مستقر در استان در خصوص گندزدایی از معابر، خودروها و ایستگاه‌ها در کنار شهرداری‌ها نقش ایفا می‌کنند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین آموزش‌های بهداشتی در مناطق محروم توسط بسیج و نیروهای جهادی با هماهنگی مراکز درمان و بهداشتی استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رضایی ادامه داد: در این جلسه فعالیت کمیته‌ای به عنوان کمیته تحقیق به منظور بررسی و تحلیل داده‌های آماری و اطلاعاتی در خصوص نحوه شیوع بیماری، منبع سرایت مبتلایان و افراد مشکوک به بیماری کرونا و امثال آن با بررسی‌های آماری و اپیدمولوژیستی مصوب شد که قطعاً نتایج این تحلیل‌ها می‌تواند در جهت مدیریت این بیماری کمک شایانی داشته باشد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به مصوبات جلسات قبل و پیگیری‌های معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان، ماسک‌های پارچه‌ای که مؤثرتر از ماسک‌های سه لایه است از امروز در مراکز کوثر و داروخانه‌های شبانه‌روزی توزیع می‌شود.
وی افزود: همچنین کمیته قضایی ستاد استانی مبارزه به کرونا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده تاکید کردند به منظور حفظ آرامش و جلوگیری از احتکار با برخی از محتکران و اخلال گران در زمینه توزیع مایحتاج بهداشتی و درمانی در حد مفسد فی الارض برخورد خواهد شد.
رضایی با اشاره به تغییر فعالیت ستاد تسهیل سفر استان به ستاد پیشگیری از کرونا، تاکید کرد: مردم ما باید بدانند پذیرش مسافر در کمپ‌ها، زائرسرا، مهمانسراها، ورزشگاه‌ها، خانه‌های استیجاری و امثال آن ممنوع است ولی صرفاً هتل‌ها به شرط دریافت مجوز از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تا ۲۰ اسفند می‌توانند نسبت به پذیرش مسافر اقدام کنند.
وی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی از ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص نحوه برگزاری نمازهای جمعه، با هماهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نماز جمعه این هفته در سراسر شهرهای استان تعطیل شد که اطلاع‌رسانی که از طریق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منعکس شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: همچنین بر اساس مصوبات این جلسه مقرر شد که با کسانی که اقدام به تولید و نشر شایعات در فضای مجازی می‌کنند و از این طریق آرامش جامعه را مختل و با روح و روان مردم بازی می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: مردم باید نسبت به ویروس کرونا حساس باشند ولی نترسیم چون ترس از این بیماری از خود بیماری بدتر است زیرا موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن است و برای تقویت این سیستم نیاز به شادی، نشاط و رعایت اصول بهداشتی است.
رضایی یادآور شد: تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری توسط ستاد ملی پس از رصد وضعیت استان‌ها تا عصر جمعه مشخص و نتایج آن به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر افزایش مراجعه کنندگان به شهرداری‌ها در روزهای پایانی سال گفت: به منظور رفاه حال مردم و ضرورت کاهش تجمعات در فضاهای اداری، مصوب شد که شهرداری‌های استان ساعات فعالیت خود را به روال عادی تغییر دهند.
استاندار اصفهان ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم در خصوص فراهم کردن فضای بستری در صورت احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کنونی تدارک دیده شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار