افزایش ۱۸.۵درصدی مصرف آب شرب اصفهان در ایام نوروز

معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان گفت: میزان مصرف آب شرب در اصفهان در ۱۶ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.

ناصر اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش مصرف آب شرب در ایام نوروز، اظهار کرد: با وجود افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب شرب در اصفهان، میانگین بارش ها طی روزهای اول تا شانزده فروردین ماه ۱۶ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، ۴۶ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه موضوع زیرساخت های تاسیسات آبی به دو بخش مجزا کارفرمایی و مردمی تقسیم می شود که اصل موضوع در بحران فعلی کرونا مصارف مردمی است، افزود: با توجه به شرایط خشکسالی موجود، ‌در سال‌های گذشته ۳۰ درصد کمبود منابع آبی داشتیم که در صورت مشارکت جمعی و کنترل، می توانیم شرایط را همانند سال گذشته نگه داریم.
اکبری با اشاره به برخی اقدامات فنی شرکت آب و فاضلاب، در خصوص یاری مردم برای بهبود و کنترل شرایط آبی موجود، گفت: برای گذر از این شرایط برنامه ریزی ها، اقدامات فنی و زیرساختی لازم توسط شرکت آبفا صورت گرفته و اطلاع رسانی خواهد شد، اما از مردم نیز به عنوان نیمه دیگر در کنترل بحران آب، انتظار می رود با مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب همانند سال های قبل کمک رسان سیستم آبی استان باشند.
اکبری با تاکید بر کنترل کیفیت آب به عنوان خط قرمز این شرکت، توضیح داد: کیفیت آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است و هیچ آبی بدون تایید کیفیت و سلامت، تحویل مردم نخواهد شد، حتی اگر احتمال قطعی در سیستم داشته باشیم.
وی ادامه داد: تامین آب های مصرفی برای شرب و بهداشت وظیفه شرکت آبفا است و دقت و درایت مسئولان نیز بر رعایت کیفیت آب است، همچنین شبکه بهداشت استان به عنوان ارگان نظارتی روزانه این مهم را بررسی می کند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همچنین در خصوص اقدامات نظارتی این سازمان بر کیفیت آب، اظهار کرد: تعداد ۲۰۰۰ نمونه گیری در سطح استان توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شده که کلیات کیفی آن در ۲۲ آزمایشگاه میکروبی و چهار آزمایشگاه شیمیایی رصد می شود تا آب شرب با صحت و سلامت ۱۰۰ درصدی تحویل مردم شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار