باران ببار که شهر غرق دود شد

هر بار کلی می‌نویسیم و از مسئولان سؤالی می پرسیم تا شاید جـواب آن را بگیریم؛ اما در این مدت هر چه از آلودگی و مازوت سوزی در اصفهان نوشتیم و مطالبه کردیم از هیچ جا صدایی نیامد که نیامد. مسئولان و مدیران استانی حتی سرشان را بالا نمی‌آورند که بخواهند پاسخی بدهند.

باران ببار که شهر غرق دود شد

هر بار کلی می‌نویسیم و از مسئولان سؤالی می پرسیم تا شاید جـواب آن را بگیریم؛ اما در این مدت هر چه از آلودگی و مازوت سوزی در اصفهان نوشتیم و مطالبه کردیم از هیچ جا صدایی نیامد که نیامد. مسئولان و مدیران استانی حتی سرشان را بالا نمی‌آورند که بخواهند پاسخی بدهند. روابط عمومی‌ها هم خودشان را مسئول پاسخگویی به رسانه‌ها نمی‌دانند چه برسد به شما مردم که قرار بود مسئولان خادم شما باشند و پاسخگو. اشکال ندارد شاید باید از مردم پرسید که اصلا شما شهروندان اصفهان هستید؟ این روزها نفستان می‌گیرد و برای یک کار اضطراری یا یک خرید ساده هم بیرون آمدن برایتان ترسناک شده است؟ چند روزی باز کودکانتان تعطیل شده‌اند و در خانه مثل همان دو سال کرونا آنلاین مشغول درس خواندن هستند و باز بیم افت تحصیلی‌شان را دارید؟ دلتان می‌خواهد با مترو یا اتوبوس مسیر کارتان را طی کنید اما یا اتوبوس‌ها شلوغ‌اند یا با معطلی زیاد مواجه می‌شوید؟ در شهر یک مسیر دوچرخه سالم و ایمن وجود ندارد؟ شما هم توقع دارید یک نفر به این وضعیت رسیدگی کند یا جواب سؤال‌هایتان را بدهد؟ نمایندگانتان در مجلس، یا استاندار و مسئولان استانی، یا لااقل شهردار یا اعضای شورا، شاید هم رسانه‌ها جواب سؤال‌هایتان را بدهند و بگویند کی می‌توانید در این شهر غرق در دود نفس بکشید؟روزی مسئولانی بودند که برای خشک‌سالی و آلودگی می‌گفتند دعا کنید باران ببارد. در همین اندازه هم الآن هیچ مسئولی پاسخگو نیست؛ یعنی از مسئولی بپرسی چرا زاینده‌رود جاری نشد که حالا ریزگردهای بستر رودخانه در حلق و گلویمان نرود یا چرا باید مازوت مصرف شود و روزانه 200 تن دی‌اکسید گوگرد را در هوای شهر منتشر کرد؛ جواب می‌شنوید که از پایتخت و فلان وزارت خانه مدیریت می‌شود و در عمل پاسخ مناسبی نمی‌شنوید.

اما تا دلتان بخواهد همدیگر را مسئول وضعیت موجود خطاب می‌کنند و گویا از دست کسی کاری ساخته نیست و باز باید گفت مردم دعا کنید باران ببارد تا قدری نفس تازه کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار