رسانه ملی باید هویت محور و عدالت‌گستر باشد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان صداوسیمای مرکز اصفهان برگزار شد و یوسف افشارنیا به‌جای بهرام عبدالحسینی به‌عنوان مدیرکل سازمان صداوسیمای مرکز اصفهان منصوب شد.

رسانه ملی باید هویت محور و عدالت‌گستر باشد


معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: درحالی‌که امروز جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل‌شده باید توجه ویژه‌ای نسبت به رسانه داشت چرا که مهم‌ترین کانون توجه در این حوزه محسوب می‌شود. حسن عابدینی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد شدیدترین عملیات روانی نظام سلطه با ابزار رسانه علیه کشورمان بودیم، اما موضوعی که باعث شد دشمن نتواند به اهداف خود برسد، ویژگی‌های شاخصی است که در نهاد جمهوری اسلامی وجود دارد. به گفته عابدینی امروز حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران گسترش پیداکرده و ۵ راهبرد آمریکا در منطقه با شکست روبرو شده است. او با تأکید بر اینکه رسانه ملی در عصر تحول دو ویژگی مهم دارد، گفت: رسانه ملی باید هویت محور و عدالت‌گستر بوده و مرکز اصفهان هر دو ویژگی را دارد. معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: امروز رسانه پیش‌گام مبارزه با جنگ نرم است و از همه مسئولان کشور و استان درخواست می‌کنم تا با حمایت از رسانه، کمک کنند که شرایط به نحو شایسته‌ای پیش برود. عابدینی اضافه کرد: ما در مقطعی هستیم که مراکز استانی باید یک برش از مرکز ملی باشند و امروز اصفهان می‌تواند در این مسیر سرآمد سایر استان‌ها باشد.

دشمن از طریق رسانه توطئه‌هایش را اعمال می‌‌کند

معاون سیاسی استاندار اصفهان نیز در این مراسم بر ضرورت نقش رسانه‌ها در شرایط پیش رو تأکید کرد و گفت: در حال حاضر با جنگ ترکیبی دشمن روبرو هستیم و در این میدان رسانه‌ها و در رأس آن صداوسیما پیشانی و بزرگ‌ترین یگان رزم مقابل توطئه رسانه‌های جهان است. محمدرضا جانثاری تصریح کرد: جنگ‌های ترکیبی که رسانه‌ها در آن نقش یگان رزم بر عهده دارند، به افسران و سربازانی نیاز دارد که مفهوم این جنگ را درک کرده و بتوانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها بهترین دست آورد را داشته باشند. جانثاری با بیان اینکه تقویت رسانه‌ها راهبردی است که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود عنوان کرد: دشمن از طریق رسانه توطئه‌هایش را اعمال می‌‌کند در این میدان اگر رسانه‌ها و صداوسیما تقویت نشوند، دشمن با همین حربه ما را از پا درخواهد آورد. او خطاب به مدیران استانی صداوسیما خواستار تقویت و تجهیز این یگان رزم برای مقابله با دشمن شد.

صداوسیما در صف اول مبارزه با غرب

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز معرفی پیشینه و هویت تاریخی اصفهان را مهم برشمرد و گفت: تاکنون صداوسیما اصفهان در این حوزه رسالت خود را به‌خوبی انجام داده؛ اما باید در این زمینه کارهای قوی‌تر و با سرعتی بیشتری انجام شود. عباس مقتدایی تصریح کرد: صداوسیمای مرکز این استان به تمام گروه‌های جامعه میدان داده و از ظرفیت طبقات و اقشار مختلف استفاده کند. مقتدایی توضیح داد: امروز صداوسیما در صف اول مبارزه با توطئه‌های غرب و دشمن قرارگرفته به همین دلیل همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا رسانه ملی در این مبارزه موفق عمل کند. در ادامه او اظهار کرد: رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند با برجسته کردن نقاط ضعف کشور روحیه امید را از مردم بگیرند به همین دلیل رسانه ملی وظیفه دارد که نقاط قوت کشور را برجسته‌سازی کند و رسانه‌های محلی می‌توانند در این مسیر گام‌های مؤثری بردارند. به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مجلس در برنامه هفتم و بودجه 1402 در راستای تقویت و حمایت از صداوسیما نقش‌آفرینی خواهد کرد.

هویت محوری و عدالت‌گستری کلید تحقق سند تحول رسانه ملی

یوسف افشارنیا به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان صداوسیما اصفهان در این مراسم گفت: شعار محوری هویت محوری و عدالت‌گستری کلید تحقق سند تحول رسانه ملی است که تلاش می‌شود این شعار را عینیت ببخشیم. افشارنیا بیان داشت: اصفهان ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد و می‌تواند تبدیل به ترازی برای تحقق شعار هویت محوری باشد و تنوع جغرافیایی و بافت جمعیتی استان می‌تواند محل عینیت‌پیداکردن شعار عدالت‌گستری باشد. افشارنیا حرکت بر مبنای سند تحول رسانه ملی را اصلی‌ترین راهبرد مرکز عنوان کرد. او با بیان اینکه رسانه استانی باید با حضور در همه نقاط استان عدالت‌محوری را به نمایش بگذارد تأکید کرد: صداوسیمای مرکز اصفهان رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و محلی برای نیروهای جوان و انقلابی و در شأن مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان فعالیت خواهد کرد. او خاطرنشان کرد: صداوسیمای مرکز اصفهان رسانه همه مردم استان بوده و پژواک صدای مردم است.

اصفهان سرآمد از لحاظ نیروی انسانی حرفه‌ای

مدیرکل سابق صداوسیما استان اصفهان گفت: اصفهان با استان‌های دیگر متفاوت است چرا که افراد با اندیشه‌های متفاوتی در این استان حضور دارند و درنتیجه نیازمند حرکت‌های اثرگذار باشد. به گفته بهرام عبدالحسینی اصفهان سرآمد از لحاظ نیروی انسانی حرفه‌ای است. او عنوان کرد: نیرو و پتانسیل اصفهان بادانش حرفه‌ای در این سازمان رشد قابل‌ملاحظه و خوبی را در این سال‌ها داشته بستری فراهم کرده و بهره‌گیری از نیرو متخصص این بستر را به بهترین نمود خود رسانده است. عبدالحسینی تأکید کرد: با تلاش نیروهای حرفه‌ای این مرکز توانسته است در حوزه سیما از رتبه ۱۶ به رتبه نخست دست پیدا کند.

ارسال نظر