عضو اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

ضرورت مشارکت اعضای اتاق بازرگانی در تدوین برنامه‌ها

امیر کشانی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی اصفهان در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان در خصوص تدوین برنامه جامع، متحد و استراتژیک برای دوره جدید اتاق بازرگانی گفت: یک برنامه جامع در ائتلاف سه هزار نفری تهیه شده است که این برنامه در قالب بررسی یک‌ساله از وضعیت اتاق‌های بازرگانی کشورهای پیشرفته دنیا به دست آمده است.

ضرورت مشارکت اعضای اتاق بازرگانی در تدوین برنامه‌ها

امیر کشانی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی اصفهان در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان در خصوص تدوین برنامه جامع، متحد و استراتژیک برای دوره جدید اتاق بازرگانی گفت: یک برنامه جامع در ائتلاف سه هزار نفری تهیه شده است که این برنامه در قالب بررسی یک‌ساله از وضعیت اتاق‌های بازرگانی کشورهای پیشرفته دنیا به دست آمده است.
وی ادامه داد: در این برنامه تدوین شده قرار است تمامی اعضا برای اجرا و تدوین برنامه‌ها مشارکت فعال داشته باشند و از تمامی ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی توسط اعضا استقبال خواهد شد. در این مدل مشارکتی همه اعضا با همکاری یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات و توسعه اقتصاد تلاش خواهند کرد.
این تولیدکننده و فعال صنعتی اظهار کرد: در حال حاضر اتاق‌های بازرگانی سه محور اصلی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند. اولین آن بحث آموزش است. در اتاق بازرگانی وین اتریش سالانه 32 هزار دوره آموزشی برگزار می‌شود. تعهدی که در این برنامه جامع داریم این است که برای جوانان آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف اقتصادی برگزار کنیم و این آموزش‌ها را در شهرستان‌ها نیز توسعه دهیم تا بدین‌وسیله کارآفرینان و صادرکنندگان جوان تربیت شوند.
وی تصریح کرد: در مرحله دوم سعی داریم تا توسعه تجارت را که یکی از محور‌های اساسی در اتاق‌های جهان است را در اتاق بازرگانی اصفهان عملیاتی کنیم. به همین منظور میزهای مشترک اقتصادی را در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد خواهیم کرد.
این کارآفرین و صنعتگر برتر اضافه کرد: در مرحله سوم مقوله چانه‌زنی با دولت است. ارتباط با دولت برای ارائه مطالبات اقتصادی و تلاش در جهت رفع آن‌ها از اولویت‌های اصلی در دوره جدید است و در این راستا مطالبات فعالان اقتصادی شهرستان‌ها را به‌طورجدی پیگیری می‌کنیم. همچنین در حوزه بازرگانی توجه داشته‌ایم تا در این مرحله نیز توسعه داشته باشیم.
اتاق بازرگانی به شهرستان‌ها نگاه ویژه داشته باشد
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپایگان نیز در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان بیان کرد: گلپایگان قطب اقتصادی و صنعتی غرب اصفهان به شمار می‌رود ولی در طول سال‌های گذشته نحوه خدمت‌دهی به فعالان اقتصادی شهرستان قابل‌قبول نبوده است و از هیئت نمایندگان آینده اتاق بازرگانی انتظار داریم تمام توان خود را در جهت خدمت‌دهی بهتر به شهرستان‌های استان به کار گیرند.
مهدی روشنی با اشاره به اینکه گلپایگان در چهار صنعت ذوب آلیاژ و آلومینیوم، پلیمر، قطعه‌سازی و لبنیات در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد و از مدعیان اصلی در این چهار صنعت در کشور به شمار می‌رود، گفت: انتظار داریم مطالبات فعالان اقتصادی در کمیته‌های تخصصی اتاق بازرگانی دوره آینده مطرح شود و موانع کسب‌وکار صنایع در شهرستان‌ها برطرف شود. بخش خصوصی نباید خصولتی باشد و باید به معنای واقعی کلمه خصوصی باشد و با اتحاد و همدلی میان اعضای خود، مشکلات بخش صنعت را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال جاری فعالیت‌ها را در حوزه تشکیل انجمن‌های تخصصی صنعتی به کار گرفتیم و برای نخستین بار انجمن ذوب آلیاژ و آلومینیوم را تأسیس کردیم و با پیگیرهای انجام شده انجمن‌های پلیمر، لبنیات و قطعه‌سازی در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.
مطالبات فعالان بخش خصوصی پیگیری شود
سعید روغنی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی اصفهان هم در این نشست با تأکید بر اینکه هر فعال اقتصادی باید مطالبه‌گری در جهت رفع مشکلات صنعت داشته باشد، اظهار کرد: در حال حاضر فعالان اقتصادی باید مطالبات خود از طریق اتاق بازرگانی پیگیری کنند و اتاق نیز باید نسبت به مطالبات آن‌ها اهتمام و توجه ویژه‌ای داشته باشد و اقدامات شایسته‌ای در جهت رفع مسائل انجام دهد.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر مسدود کردن سرمایه به منظور تخصیص ارز، یک مطالبه جدی بخش خصوصی در وضعیت کنونی است، اذعان کرد: باید همه اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی شهرستان‌ها در این حوزه و دیگر حوزه‌ها مطالبه داشته باشند تا با مطرح شدن آن‌ها از طریق اتاق بازرگانی به مسئولان، اقدام شایسته‌ای در جهت رفع مشکلات انجام گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر تنها ۵۰ کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی گلپایگان صادر شده است و هیچ شخصی از شهرستان در انتخابات این دوره اتاق بازرگانی کاندیدا نشده است، اما باید دید چرا این اتفاق افتاده است و باید جواب این موضوع را از خود جویا شویم. تا زمانی که انفعال از خودمان نشان دهیم هیچ اتفاقی در جهت رفع مشکلات کسب‌وکار نمی‌افتد و تا زمانی که مطالبه به حق وجود نداشته باشد دولت اقدام خاصی در جهت برطرف کردن مسائل انجام نمی‌دهد. باید یک اتاق مطالبه‌گر ایجاد کنیم و تمام خواسته‌ها از طرف اعضای بخش خصوصی را به دولتمردان ارائه کنیم تا مشکلات برطرف شود.
تفویض اختیارات اتاق به شهرستان‌ها ضروری است
رئیس انجمن ذوب آلیاژ و آلومینیوم گلپایگان نیز بیان کرد: اکنون در شهرستان گلپایگان ۱۲ شرکت آلیاژی و آلومینیوم وجود دارد و ۸۵ درصد از میزان تولیدات آلیاژ و آلومینیوم در کشور به این شهرستان اختصاص دارد. به همین منظور باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود و مطالبات فعالان این حوزه به صورت خاص پیگیری شود.عباس مهدوی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر باید برای دریافت کارت بازرگانی به استان اصفهان مراجعه کنیم، گفت: اگر زمینه صدور کارت بازرگانی در گلپایگان فراهم شود؛ تعداد فعالان اقتصادی برای صدور کارت بازرگانی افزایش می‌یابد، به همین منظور باید تفویض اختیار در این بخش به شهرستان گلپایگان واگذار شود.


شفاف‌سازی فعالیت‌های اتاق بازرگانی در اولویت است


وحید دزفولی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: برای انتخاب نامزدهای عضو ائتلاف اتاق سه هزار نفری به منظور شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی استان اصفهان، فرایند شناسایی افراد مستعد و نخبه در حوزه اقتصادی از ماه‌ها قبل شروع شد و پس از بررسی‌های انجام گرفته بهترین افراد برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی معرفی شدند. در حال حاضر تمامی اعضای ائتلاف سه هزار نفری متشکل از یک تیم متخصص و کاربلد هستند و برای پیشبرد اهداف خود نیاز به همراهی فعالان اقتصادی دارند.
وی در خصوص شفاف‌سازی فعالیت‌ها در دوره جدید اتاق بازرگانی اظهار کرد: ارائه گزارش‌های سه ماهه از وضعیت اقدامات انجام گرفته، برگزاری جلسات اتاق بازرگانی به صورت آنلاین و آفلاین به منظور آگاه‌سازی اعضا از دستورالعمل‌ها و شرکت مستقیم در جلسات و برگزاری برنامه‌ها و جلسات با بهره‌گیری از نظرات تمامی اعضا از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در دوره آینده است.
این کارآفرین و صادرکننده برتر با اشاره به این موضوع که همه اعضا باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی مطالبه‌گری کنند، گفت: هیات نمایندگان اتاق بازرگانی از بین اعضای اتاق انتخاب می‌شوند و از تمامی مشکلات بخش صنعت آگاه هستند. پس برای رفع مشکلات اگر خودمان می‌توانیم مشکلی را به دست خودمان باز کنیم باید تمامی اعضا در این زمینه مشارکت کنند و در دوره آینده به کمک ما بیایند. برای انتخاب کرسی مستقل کشاورزی در اتاق بازرگانی، تعدادی از فعالان اقتصادی اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی‌های انجام گرفته، متخصصین این صنعت شناسایی و در انتخابات کاندید شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار