داغ شدن رقابت در پارلمان بخش خصوصی

فضای اقتصادی این روزهای اصفهان، شاهد رقابت‌های سنگین و فشرده فعالان اقتصادی برای ورود به اتاق بازرگانی است.

داغ شدن رقابت در پارلمان بخش خصوصی


انتخابات اتاق‌های بازرگانی به حساس‌ترین روزهای خود رسیده است و قرار است روز شنبه 20 اسفندماه این رقابت‌های انتخاباتی پس از رأی‌گیری از اعضا و مشخص شدن افراد منتخب به پایان برسد.
انتخابات اتاق‌های بازرگانی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و افراد برگزیده به مدت چهار سال، هدایت بزرگ‌ترین پارلمان‌های بخش خصوصی را بر عهده می‌گیرند، این انتخابات در هر استان به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود و منتخبان معرفی می‌شوند.
در بسیاری از استان‌ها رقابت‌ها از چند هفته گذشته آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، فعالان اقتصادی تلاش می‌کنند با هر روشی، نظر مثبت سایر فعالان اقتصادی را به دست آورده و به عنوان عضو منتخب، وارد اتاق بازرگانی شوند.اتاق‌های بازرگانی ازآن‌جهت دارای اهمیت هستند که وظایف متنوع و گسترده‌ای بر عهده دارند و با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، می‌توانند کمک بسیار زیادی به رفع مشکلات فعالان اقتصادی داشته باشند.در انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان، پس از ثبت‌نام اولیه و بررسی موارد، در نهایت حدود 60 نفر از فعالان اقتصادی برای حضور در انتخابات از سوی مراکز و نهادهای مسئول تائید شدند و در نهایت 15 نفر به عنوان منتخب با آرا اعضا انتخاب می‌شوند و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را تشکیل می‌دهند.
در این میان، رقابت اصلی این دوره از انتخابات، میان دو ائتلاف بزرگ و اصلی اصفهان است که هر کدام از فعالان اقتصادی بزرگ و سرشناس تشکیل شده‌اند. هر کدام از این دو ائتلاف با دیدگاه‌ها و اهداف خود به فضای انتخابات وارد شدند و مدتی است با تبلیغات متنوع سعی در افزایش تعداد آرا خود دارند.
«ائتلاف نو» با شعار «اتاق سه هزار نفری» و «تشکل تولید و تجارت» دو گروه بزرگی هستند که در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان به رقابت جدی با یکدیگر می‌پردازند. در ادامه به برخی اظهارنظرهای اعضای این گروه‌ها می‌پردازیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار